  • 1. Data: 2009-03-09 11:36:41
    Temat: kredyt we frankach...
    Od: "Argonn" <a...@v...pl>

    Witam grupę,
    mam pytanie które spędza mi sen z powiek.
    Mam kredyt w frankach szwajcarskich na mieszkanie- 50.000 fr.
    Kiedy podpisywałem kredyt ( 2 lata temu) frank był po 2 zł ( mniej wiecej)-
    czyli było to przeliczone na 100.000 zł ( tyle potrzebowałem)
    Jeśli dzisiaj frank jest po 3 zł, to gdybym chciał spłacić cały kredyt to
    musiałbym zapłacic ~`150.000 zł ???!!! (3 zł x 50,000 fr = 150.000)
    Chyba że czegoś nie nie rozumiem.
    Bo jeśłi tak jest, to mogłem brać w złotówkach, bo teraz gdybym chciał spłaćić
    scałośc - musiałbym oddać dalej ~ 100.000

    Może ktos mnie oświeci, bo frank teoretycznie może kosztować 4 zł, i co wtedy,
    spłacając teraz całośc mam oddac 200.000 zł za pożyczone 100.000 ??????

    Za odppowiedx z góry dziękuję

  • 2. Data: 2009-03-09 12:00:01
    Temat: Re: kredyt we frankach...
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 9, 12:36 pm, "Argonn" <a...@v...pl> wrote:
> [...]
    > spłacając teraz całośc mam oddac 200.000 zł za pożyczone 100.000 ??????

    Tak dokladnie tak. Mogles brac w zlotowkach. Dziwi mnie, ze mozna tego
    nie rozumiec.

  • 3. Data: 2009-03-09 12:01:48
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Argonn" <a...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wtedy,
    > spłacając teraz całośc mam oddac 200.000 zł za pożyczone 100.000 ??????

    Teraz to już popij wodą.
    Stratę masz na razie wirtualną. Przewalutowując zainkasujesz ją.
    Lepiej nie wykonywać nerwowych ruchów.

  • 4. Data: 2009-03-09 12:04:32
    Od: a...@v...pl

    > Tak dokladnie tak. Mogles brac w zlotowkach. Dziwi mnie, ze mozna tego
    > nie rozumiec.

    Oprocentowanie w złotówkach jest dużo wyższe, i frank był najlepszą wtedy
    walutą dla tysiący Polaków. Zresztą- poczekamy co będzie dalej. NIe warto
    wykonywac nerwowych ruchów, a rata i tak nie jest wysoka ;)

  • 5. Data: 2009-03-09 12:15:13
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Argonn wrote:
> [...]
    > Jeśli dzisiaj frank jest po 3 zł, to gdybym chciał spłacić cały kredyt to
    > musiałbym zapłacic ~`150.000 zł ???!!! (3 zł x 50,000 fr = 150.000)

    minus to co zaplaciles

    > Chyba że czegoś nie nie rozumiem.

    mniej wiecej OK

    > Bo jeśłi tak jest, to mogłem brać w złotówkach, bo teraz gdybym chciał spłaćić
    > scałośc - musiałbym oddać dalej ~ 100.000

    1) czy bylo cie wtedy stac na kredyt 100.000 w zlotowkach
    2) czy ciagle wysokosc raty dla kredytu w CHF masz nizsza niz wysokosc
    raty dla nalogicznego w PLN

    > Może ktos mnie oświeci, bo frank teoretycznie może kosztować 4 zł, i co wtedy,
    > spłacając teraz całośc mam oddac 200.000 zł za pożyczone 100.000 ??????

    Moze tak byc. Ale pamietaj, ze pierwszy dokument, ktory podpisalec, to
    byla infomacja o tym, ze zostales poinformowany o ryDzyku kursowym...

    Pozdro

  • 6. Data: 2009-03-09 12:16:10
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Argonn" <a...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > wtedy,
    > spłacając teraz całośc mam oddac 200.000 zł za pożyczone 100.000 ??????

    Tak. Musialbys teraz spłłacić 150k.
    jesli zamierzales spłacić kredyt wczesniej niz w terminie przewidzianym
    umową (np 25lat) to ta operacja obarczona ryzykiem kursowym właśnie pokazała
    rogi,
    Jesli masz zamiar dalej go spłacać to w dłuższej pespektywnie nie powinno
    byc az tak źle bo kredyt CHF jest w twoich warunkach tańszy w obsłudze niż
    kredyt w PLN ( nawet po takim skoku waluty).

    george

  • 7. Data: 2009-03-09 12:22:39
    Od: a...@v...pl

> [...]
    >
    > george
    >
    > Teraz wszystko jasne, a jakie oczekiwania wobec franka. Czy myśłisz, ze
    spadnie jescze kiedyś poniżej 2,50 zł ? Bo jeśli nie m to rzeczywiście opłaca
    sie płacic i tak niewielka ratę w stosunku do tych którzy brali kredyt w
    złotówkach.

  • 8. Data: 2009-03-09 12:37:40
    Od: "george" <g...@v...pl>

    <a...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > opłaca
    > sie płacic i tak niewielka ratę w stosunku do tych którzy brali kredyt w

    niestety wróżeniem sie nie zajmuje :).
    Ze względu na owo ryzyko kursowe brałem kredyt w PLN...
    proponuje płacić dalej rate w CHF i nie "urealniać" straty kapitałowej w tej
    chwili.

    george

  • 9. Data: 2009-03-09 12:38:15
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 09 Mar 2009 13:04:32 +0100, a...@v...pl napisał(a):

    > Oprocentowanie w złotówkach jest dużo wyższe, i frank był najlepszą wtedy
    > walutą dla tysiący Polaków.

    Ryzyk fizyk, wtedy placiles mniej niz inni teraz niekoniecznie. Myslalaes,
    ze zawsze bedzie rozowo? Gdyby tak bylo to kredyty w zlotowkach by nie
    istnialy bo by nie bylo chetnych
    --
    marcin

  • 10. Data: 2009-03-09 12:50:40
    Od: a...@v...pl

    > Ryzyk fizyk, wtedy placiles mniej niz inni teraz niekoniecznie. Myslalaes,
    > ze zawsze bedzie rozowo? Gdyby tak bylo to kredyty w zlotowkach by nie
> [...]

    Jeste różowo, mój kredyt to tylko 20 % wartości mieszkania. Współczujkę tym,
    którzy brali 100 % , ale jeszcze niewiadomo jak top będzie dalej- jak to
    mówia, raz na wozie raz pod wozem. Raty ostatnio potaniały (LIBOR) więc nie
    jest tak źle. Najwyżej nie spłacę go teraz tylko za 25 lat
    ,.. no chyba, zę frank bedzie poniżej 2,40 zł

    POzdrawiam