  • 1. Data: 2009-03-09 13:39:14
    Temat: czy urząd skarbowy ma wgląd do operacji na moim prywatnym koncie
    Od: " adam" <z...@N...gazeta.pl>

    Witam. Jestem stolarzem od 10 lat. Ostatnio dostałem zlecenie na wykonanie
    mebli. Pracuję normalnie w firmie, ale ponieważ płaca mi tam 1300 zł wykonuję
    też prace meblowe w swoim garażu we własnym zakresie dla prywatnych
    ludzi.Teraz na 3 dni przed oddaniem mabla zadzwonił do mnie klient i
    powiedział, że chce zupełnie inny mebel. Ja powiedziałem że to już nie
    mozliwe, bo wszystko wykonane. Wtedy klient powiedział, że chce zwrotu kasy
    które wpłacił przelewem bankowym na moje prywatne konto albo podaje mnie do
    Urzędu Skarbowego że robię bez podatków.
    Trzy konkretne pytania:
    1. Jak szybko US może ustalić że moje prywatne konto należy do mnie ?
    2. Czy US może szybko ustalić ile kasy znajduje się na moim koncie (teraz
    jest to 1400 zł), ale czasem po wykonaniu zlecenia bywało i 3.000 zł
    3. Czy US może w krótkim czasie ustalić jakie przelewy i operacje były na
    moim koncie. Czy potrzeba mu dopiero nakazu sądowego ?

  • 2. Data: 2009-03-09 13:41:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 09 Mar 2009 13:39:14 +0000, adam napisał(a):

    > 1. Jak szybko US może ustalić że moje prywatne konto należy do mnie ?

    Po sprawdzeniu numerka ślą pismo do banku i mają odpowiedź.

    > Czy US może szybko ustalić ile kasy znajduje się na moim koncie (teraz
    > jest to 1400 zł), ale czasem po wykonaniu zlecenia bywało i 3.000 zł

    j.w.

    > Czy US może w krótkim czasie ustalić jakie przelewy i operacje były na
    > moim koncie. Czy potrzeba mu dopiero nakazu sądowego ?

    Wystarczy jedno pisemko.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-03-09 16:42:41
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.03.2009 Olgierd <n...@n...problem> napisał/a:

    > Po sprawdzeniu numerka ślą pismo do banku i mają odpowiedź.

    Ale to zdaje się dopiero UKS tak może.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2009-03-09 16:50:07
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    " adam" <z...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > 3. Czy US może w krótkim czasie ustalić jakie przelewy i operacje były na
    > moim koncie. Czy potrzeba mu dopiero nakazu sądowego ?

    A co z tego, że sprawdzi rachunek? Otrzymywanie pieniędzy na rachunek nie
    jest jeszcze przestępstwem w tym pięknym kraju. Musieliby udowodnić, że te
    wpływy to zapłata za usługę wykonywaną w ramach działalności zarobkowej (a
    nie np. za Twoje używane meble itp., które sprzedałeś na Allegro).

    k.

  • 5. Data: 2009-03-09 17:16:18
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

> [...]
    > do
    > Urzędu Skarbowego że robię bez podatków.

    Jak widac kutasow w Polsce nie brakuje....
    Huj hujem pogania ......

  • 6. Data: 2009-03-09 17:18:49
    Od: Jacek Sołtysik <j...@n...ma>

    Artur O. pisze:

    > " adam" <z...@N...gazeta.pl> wrote in message
    >
    > Jak widac kutasow w Polsce nie brakuje....
    > Huj hujem pogania ......

    ale kto z nich jest kutasem? bo jak dla mnie to obaj.

  • 7. Data: 2009-03-09 17:28:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

> [...]
    > że te wpływy to zapłata za usługę wykonywaną w ramach działalności
    > zarobkowej (a nie np. za Twoje używane meble itp., które sprzedałeś na
    1. nie musi udowodnić, wystarczy ze stwierdzi.
    2. starych mebli na allegro nie sprzedaje sie pare razy do roku
    3. nadawca przelewu nie potwierdzi, ze kupil stare meble
    4. allegro nie znajdzie takiej aukcji
    5. Donos do US twierdzi coś innego.

    w zasadzie pierwsze i ostatnie wystarczy.

  • 8. Data: 2009-03-09 17:34:26
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    "Jacek Sołtysik" <j...@n...ma> wrote in message

    >>> wykonanie
    >>> mebli. Pracuję normalnie w firmie, ale ponieważ płaca mi tam 1300 zł

    > ale kto z nich jest kutasem? bo jak dla mnie to obaj.

    Nie rozumiem co masz do stolarza ?
    Ze robi to co umie ?
    Szara strefa jest na calym swiecie.
    A przy takiej biurokracji jak w Polsce dobrze ze jest.
    Jakbys mieszkal w przeregulowanych Niemczech bys prosil o szara strefe......

  • 9. Data: 2009-03-09 17:42:31
    Od: Jacek Sołtysik <j...@n...ma>

    Artur O. pisze:

> [...]
    > A przy takiej biurokracji jak w Polsce dobrze ze jest.
    > Jakbys mieszkal w przeregulowanych Niemczech bys prosil o szara

    jak zarabia to niech płaci podatki. Niepłacąc okrada innych obywateli.

  • 10. Data: 2009-03-09 17:50:38
    Od: " adam" <z...@g...pl>

    Panowie !
    Wiem że wszyscy płacicie tu podatki jak należy, ale wiadomo że łatwiej jest
    być moralnym jak zarabia się 7.000 zł niż wtedy kiedy się zarabia 2.000 zł

    Podobno zeby wejść na rachunek indywidualny czyli osobisty to US musi mieć
    zezwolenie od sądu. Co innego firmowy- tu moze robić co chce, ale mój
    rachunek jest osobisty czyli na Kowalskiego !