  • 21. Data: 2009-03-10 17:47:53
    Temat: Re: Pre-paid USA
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 10 Mar, 13:02, "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    wrote:

    > Z ciekawosci - czy sa szczególne powody dyskryminacji kart amerykanskich
    > w kasynach internetowych lub na Kubie?

    W kasynach - jeden powod. Za to BARDZO szczegolny. George W. Bush sie
    nazywa. :D

    Dwa lata (z kawalkiem) temu pospisal "The Unlawful Internet Gambling
    Enforcement Act of 2006". Poniewaz latwiej jest "odciac zasilanie" niz
    scigac "nielegalne" kasyna i "nielegalnych" graczy, banki potulnie
    zablokowaly tego typu transakcje.

    >  Na Kubie Fidel (lub Raul) nie pozwalaja? Czy sami Amerykance?

    Caly czas obowiazuje embargo. Poniewaz obywatelom amerykanskim "nie
    wolno" podrozowac na Kube (bez pozwolenia U.S. Treasury Department
    Office of Foreign Assets Control) zeby wrogiemu rezimowi nie
    dostarczac dewiz, a odciecie bezposrednich polaczen lotniczych USA -
    Kuba wydawalo sie zapewne niewystarczajace :) , zablokowanie
    transakcji na Kubie bylo kolejnym krokiem.

    Przy okazji dostalo sie wszystkim - czyli posiadaczom kart wydawanych
    np. przez Citi, MBNA i Capital One - w roznych krajach i pod roznymi
    etykietkami. Np. Egg, Virgin Money albo Alliance & Leicester w UK.

    Dlatego mnie zdziwilo i ubawilo, ze ktos moze chciec taka
    "uposledzona" amerykanska karte - bo zazwyczaj slysze jak to ludzie ze
    Stanow usiluja wyrobic sobie karty na Karaibach albo w Europie :) Ale
    teraz rozumiem ze amerykanskie karty tez maja zalety.

  • 22. Data: 2009-03-10 18:03:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:
    > Na Kubie Fidel (lub Raul) nie pozwalaja? Czy sami Amerykance?

    Za przywiezienie czegoś wyprodukowanego na Kubie lub za wyjazd na Kubę
    można pójść siedzieć.

  • 23. Data: 2009-03-10 18:59:46
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    bradley.st napisał(a) w wiadomości:
    <3...@r...go
    oglegroups.com>...
    wrote:

> [...]
    >Enforcement Act of 2006". Poniewaz latwiej jest "odciac zasilanie" niz
    >scigac "nielegalne" kasyna i "nielegalnych" graczy, banki potulnie

    Czy on sie bal prania pieniedzy czy amerykanska moralnosc nie pozwala
    na hazard w internecie?

> [...]
    >Stanow usiluja wyrobic sobie karty na Karaibach albo w Europie :) Ale
    >teraz rozumiem ze amerykanskie karty tez maja zalety.

    Takie uposledzenie dla Polaków nie ma znaczenia. A zaleta nazywala sie
    AVS, zwlaszcza w czasach raczkowania PayPala w PL.
    Jakis czas temu krazyla informacja, ze karty Nordei (obsluga platnosci przez
    BZ WBK?) przechodzily tam gdzie AVS byl w uzyciu (choc same karty
    BZ WBK juz nie). Podobno jakas sczególna "funkcjonalnosc" sie objawila.
    Nie wiem czy to mozliwe technicznie, czy tylko legenda. Wyjasnienie jest pewnie
    w formacie odpowiedzi, no wlasnie leci adres, Tak/Nie czy cós innego?

    Arek

  • 24. Data: 2009-03-10 19:15:33
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 10 Mar, 14:59, "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    wrote:

    > Czy on sie bal prania pieniedzy czy amerykanska moralnosc nie pozwala
    > na hazard w internecie?

    Moim zdaniem chodzilo raczej o odplyw gotowki, ktora dotad ladowala w
    Nevadzie (np. Las Vegas) i po roznych kasynach w rezerwatach. Oraz o
    trudnosci z opodatkowaniem wygranych w internetowych kasynach z
    siedziba tu, zarzadem tam, a serwerem jeszcze gdzie indziej.

> [...]
    > BZ WBK?) przechodzily tam gdzie AVS byl w uzyciu (choc same karty
    > BZ WBK juz nie). Podobno jakas sczególna "funkcjonalnosc" sie objawila.

    To pewnie dlatego ze Nordea jest antyamerykanska ;) i na kazdej
    stronie ma ostrzezenie ze nie chce miec nic wspolnego z Amerykanami :)
    (zobacz sam, chocby na dole polskiej strony)

    Zartuje - nie wiem dlaczego tak bylo, jesli tak bylo.

    > Nie wiem czy to mozliwe technicznie, czy tylko legenda. Wyjasnienie jest pewnie
    > w formacie odpowiedzi, no wlasnie leci adres, Tak/Nie czy cós innego?

    Nie mam pojecia jak dokladnie dziala AVS. Myslalem ze dopasowuje
    "billing address" karty do tego jaki ja wpisuje przy zamowieniu - ale
    juz wiem, ze tak nie jest. Jedyne co mi przychodzi do glowy to to ze
    system porownuje ZIP code z tych adresow.

  • 25. Data: 2009-03-10 19:48:06
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    o.googlegroups.com...

> [...]
    > juz wiem, ze tak nie jest. Jedyne co mi przychodzi do glowy to to ze
    > system porownuje ZIP code z tych adresow.

    Najwazniejszy jest komunikat zwrotny. Jesli adres nie jest sprawdzany, a
    komunikat zwrotny "ok" przesylany to karta hula.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Address_Verification_Sy
    stem

    MK

  • 26. Data: 2009-03-10 19:48:18
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    h.googlegroups.com...

> [...]
    > Stanow usiluja wyrobic sobie karty na Karaibach albo w Europie :) Ale
    > teraz rozumiem ze amerykanskie karty tez maja zalety.

    Bo dla europejczyka US to taka Kuba ;). Obywatel US szuka karty poza US zeby
    placic na Kubie, a Polak musi szukac karty w US zeby placic US.

    MK

  • 27. Data: 2009-03-10 19:55:25
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 10 Mar, 15:48, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    stem

    The system will check the billing address of the credit card provided
    by the user with the address on file at the credit card company. [...]

    AVS verifies the numeric portions of a cardholders billing address.
    For example, if your address is 101 Main Street, Highland, CA 92346,
    AVS will check 101 and 92346. Sometimes AVS checks additional digits
    such as an apartment number, other times it does not

    Srutututu! Znaczy sie, na podstawie wlasnych doswiadczen,
    polemizowalbym z ta teza zawarta w Wikipedii. :)

  • 28. Data: 2009-03-10 20:02:07
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 10 Mar, 15:48, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Bo dla europejczyka US to taka Kuba ;).

    "Europejczyk"! :) Od 1 maja 2004 roku :)

    >Obywatel US szuka karty poza US zeby placic na Kubie,

    Oj nie, oj nie. Obywatel USA szuka karty poza USA do konta poza USA
    zeby mu IRS nie opodatkowal zachomikowanych milionow. Zwlaszcza
    niespersonalizowanej. Zwlaszcza na Karaibach. :)

    (Uprzedzajac ewentualne podejrzenia: mnie to nie dotyczy.)

    Na Kubie obywatel USA placi gotowka zeby nie zostawiac sladow. :)

  • 29. Data: 2009-03-10 22:41:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bradley.st wrote:

> [...]
    >
    > Srutututu! Znaczy sie, na podstawie wlasnych doswiadczen,
    > polemizowalbym z ta teza zawarta w Wikipedii. :)

    Wszystko sie zgadza.
    Przeciż piszą, że czasami sprawdza, a czasami nie.
    W twoim przypadku obowiązywała wersja z "czasami nie".

  • 30. Data: 2009-03-10 23:21:14
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 10 Mar, 18:41, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Wszystko sie zgadza.
    > Przeciż piszą, że czasami sprawdza, a czasami nie.
    > W twoim przypadku obowiązywała wersja z "czasami nie".

    No wlasnie nic sie nie zgadza. Pisza mi ze CZASAMI sprawdza DODATKOWE
    numerki (typu mieszkanie) a nie ze CZASAMI sprawdza wszystko.
    Numery "podstawowe" - czyli dom i ZIP nie sa "dodatkowe" i te: "AVS
    will check".

    Mam problem z uwierzeniem w to ze AVS akurat nie dzialal kiedy
    przeprowadzilem sie z jednego konca wsi na drugi, z lenistwa nie
    zmienilem adresu w banku, a zakupy robilem na "billing address" nowy
    (zeby byl taki sam jak ten do wysylki). I wszystko szlo!