  • 1. Data: 2012-02-20 10:35:25
    Temat: Prasówka: nadregulacja KNF wg "Rzepy"
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    http://www.ekonomia24.pl/artykul/706164,815089-Skaza
    ni-na-drogie-raty.html

    Cytat: "Polacy przepłacają za kredyty, bo nadzór przeregulował rynek.
    Konieczna jest jego liberalizacja"

  • 2. Data: 2012-02-20 10:50:39
    Temat: Re: Prasówka: nadregulacja KNF wg "Rzepy"
    Od: gregor <c...@g...pl>

    > http://www.ekonomia24.pl/artykul/706164,815089-Skaza
    ni-na-drogie-raty.html

    > Cytat: "Polacy przepłacają za kredyty, bo nadzór przeregulował rynek.
    > Konieczna jest jego liberalizacja"

    To takie trendy jest żyć na kredyt, wszyscy chcą zaciągać kredyty na 30
    lat, a niedobry KNF uniemożliwił im tego stawiając jakieś bzdurne wymagania

    gregor

  • 3. Data: 2012-02-20 13:08:33
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 20 Feb 2012 11:50:39 +0100, gregor <c...@g...pl>
    wrote:

    ni-na-drogie-raty.html

    >To takie trendy jest żyć na kredyt, wszyscy chcą zaciągać kredyty na 30
    >lat, a niedobry KNF uniemożliwił im tego stawiając jakieś bzdurne wymagania

    Oczywiście i ja uważam, że życie na kredyt to bardzo zły pomysł (czego
    już nie raz dałem wyraz w tej grupie), ale to nie zmienia mojego złego
    zdania o leczeniu głupoty przepisami. Volenti non fit injuria.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2012-02-20 13:45:31
    Od: z <...@...pl>

    > Oczywiście i ja uważam, że życie na kredyt to bardzo zły pomysł

    Jeśli się bierze z głową, mając rozsądne zabezpieczenie (czarna godzina)
    i zyski z posiadania kredytu przewyższają jego koszty to czemu nie.
    Np. Mieszkanie dzięki któremu nie wydaje się na dojazdy do pracy 2x tyle
    co na ratę o cennym czasie nie wspominając :-)
    Tak żyję na kredyt. Mam to skalkulowane. Mogę go spłacić wcześniej albo
    kupować za gotówkę to co mi jest potrzebne śmiejąc się do rozpuku na 20%
    raty które mi banki oferują. To nie jest przymus, nałóg czy inne ZŁO. To
    jest świadoma decyzja.

  • 5. Data: 2012-02-20 13:58:54
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 20 Feb 2012 14:45:31 +0100, z <...@...pl> wrote:

    >Jeśli się bierze z głową, mając rozsądne zabezpieczenie (czarna godzina)
    >i zyski z posiadania kredytu przewyższają jego koszty to czemu nie.
    /.../
    >Tak żyję na kredyt. Mam to skalkulowane. Mogę go spłacić wcześniej albo

    Z tego, co piszesz,to Ty wziąłeś kredyt na mieszkanie, a nie żyjesz na
    kredyt - tu widzę różnicę :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2012-02-20 14:01:38
    Od: maruda <m...@n...com>

    > Oczywiście i ja uważam, że życie na kredyt to bardzo zły pomysł (czego
    > już nie raz dałem wyraz w tej grupie), ale to nie zmienia mojego złego
    > zdania o leczeniu głupoty przepisami. Volenti non fit injuria.

    Dodam, że w ogromnej większości przypadków wszelkie regulacje, które
    mają kogoś (w domyśle: ten biedny, głupi motłoch) chronić obracają się
    przeciwko temu chronionemu.
    Wprowadzono ochronę zatrudnienia kobiet (zwłaszcza w ciąży), to nikt nie
    chce zatrudniać młodych kobiet. Podwyższono płacę minimalną - to nikt
    nie zatrudni chcącego dorobić grosze emeryta, czy inwalidy. Wprowadza
    się rek. T - drożeją kredyty.

    Jak już rząd czy sejm do czegoś się wezmą, to na 100% to spieprzą.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 7. Data: 2012-02-20 14:26:08
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2012-02-20 14:45, z pisze:

> [...]
    > kupować za gotówkę to co mi jest potrzebne śmiejąc się do rozpuku na 20%
    > raty które mi banki oferują. To nie jest przymus, nałóg czy inne ZŁO. To

    Sam ostatnio wziąłem kredyt na 0% i włożyłem to od razu na lokatę, a co
    tam stać mnie hehe

    gregor

  • 8. Data: 2012-02-20 14:40:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-20, z <...@...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Np. Mieszkanie dzięki któremu nie wydaje się na dojazdy do pracy 2x tyle
    > co na ratę o cennym czasie nie wspominając :-)

    A jak zmienisz pracę, to będziesz sprzedawać i kupować nowe?

    Jak dla mnie nie opłaca się kupować mieszkań na kredyt [1], wynajem
    jest o wiele bardziej korzystniejszy [2]. Oczywiście aby taki manewr
    miał sens to różnicę między ratą kredytu a ceną najmu się odkłada.
    Wtedy po 10-15 latach kupujesz mieszkanie za gotówkę albo z minimalnym
    kredytem, masz je nowe (a nie mające już "min. 10-15 lat i właśnie
    wymagające gruntownego remontu).

    [1] To raczej medialne i społęczne "parcie na swoje", a nie racjonalna
    decyzja powoduje że młodzi ludzie koniecznie chcą mieć swoje, nawet
    kosztem obciążenia na 30-40 lat
    [2] Porównując ceny kredytu w PLN bez "bonifikat" z ceną miesięcznego
    "czynszu". Korzystniejszy jest też, bo jesteś mobilny i możesz
    nadążać za zmianami na rynku pracy

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2012-02-20 14:50:01
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > [2] Porównując ceny kredytu w PLN bez "bonifikat" z ceną miesięcznego
    > "czynszu". Korzystniejszy jest też, bo jesteś mobilny i możesz

    Za zmianami na rynku pracy nigdy nie nadążysz. Wróżka by się przydała
    :-) Ja myślę że przez najbliższe 30 lat nie będę potrzebował zmieniać
    miasta. jest popyt na mój fach. Takie było założenie. Moje mieszkanie
    nie jest nowe a czynsz niski. Mogę powiedzieć że inni w okolicy płacą
    czynszu tyle co ja razem z ratą.
    Ja będę miał za 30 lat własny lokal w cenie :-)

  • 10. Data: 2012-02-20 14:53:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-20, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Za zmianami na rynku pracy nigdy nie nadążysz.

    Nie mówię że mam wyprzedzać, tylko nadążać.

> [...]
    > w okolicy płacą czynszu tyle co ja razem z ratą.
    > Ja będę miał za 30 lat własny lokal w cenie :-)

    Zbyt dużo "moje" i "ja" w twojej argumentacji, by było ją można odnieść
    do ogółu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl