  • 21. Data: 2002-10-18 08:06:01
    Temat: Re: Poniedzialkowe nowosci mB ;))
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    news:ihcvqu4dcdbifck2jetttv8h7j8pn5rvm9@4ax.com...

    > Cuda, dziwy, bo myśmy z kolegą o tym duskutowali już chyba z 5 lat
    > temu. Ja sam miałem to odpalone w PekaoSA dla płatności do TPSA oraz
    > Gazowni dwa-trzy lata temu.

    Intrygujace. I jestes pewien, ze piszemy o tym samym czyli o Poleceniu
    Zaplaty zwanym takze Direct Debit?

    Karol

  • 22. Data: 2002-10-18 11:01:49
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 18 Oct 2002 10:06:01 +0200), "Karol"
    <a...@a...poczta.onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Intrygujace. I jestes pewien, ze piszemy o tym samym czyli o Poleceniu
    >Zaplaty zwanym takze Direct Debit?

    Może nie. Ale działało to tak:
    a) zaniosłem pisemko do TPSA
    b) zaniosłem pisemko do PEKAOSA
    c) rachunki z TPSA przychodzily do mnie z napisem ,,płatne ROR'' i nie
    musiałem się tym martwić więcej.

    Jak dla mnie na tym polega PZ, ale mogę się mylić...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 23. Data: 2002-10-18 11:14:22
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Tristan Alder"
    > c) rachunki z TPSA przychodzily do mnie z napisem ,,płatne ROR'' i nie
    > musiałem się tym martwić więcej.
    >
    > Jak dla mnie na tym polega PZ, ale mogę się mylić...

    no i się mylisz - to bylo "zlecenie stale" ze zmienną kwotą
    do dziś mam takie w pkobp (darmowe)
    ich cecha to przesylanie papierkow z informacją do ciebie, i informacji co i
    kiedy płacić do banku - nie zawsze w takiej postaci jak do ciebie, nieraz
    jest to kawalek wydruku komputerowego, lub dane na dyskietce.
    Panie w banku same wklepywaly to do systemu z przyszla datą i kwotą
    (odbiorca byl pamiętany) - i tu mogły popełniać błędy

    PZ dziala elektronicznie - rano elixir wysyla zapytanie do twojego banku czy
    jest forsa i nie wycofales zgody, jak wszystko jest OK to z tego co widze u
    siebie w banku ok poludnia juz forsa z rachunku znika a wieczorem jest
    pewnie u wierzyciela.
    Jak mi sie nie podoba wysokosc kwoty to moge reklamowac przez 30 dni -
    natychmiast forsa jest spowrotem, a zaplacic wykonujac przelew samemu
    Jak danego dnia nie bylo srodkow na rachunku to tez musze zaplacic sam i
    dlatego druczki przelewu sa nadsylane
    Tak wiec jesli mam PZ to nie moj bank sie martwi o wykonanie przelewu tylko
    wierzyciel sam musi sie upomniec, jak zrobi to z opoznieniem to jego sprawa
    *** blad ***

  • 24. Data: 2002-10-18 12:58:37
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 18 Oct 2002 13:14:22 +0200), "blad"
    <b...@W...pl> był(a) napisał(a):

    >no i się mylisz - to bylo "zlecenie stale" ze zmienną kwotą

    Może. Ale działało tak jak PZ. Mylę się?

> [...]
    >Panie w banku same wklepywaly to do systemu z przyszla datą i kwotą
    >(odbiorca byl pamiętany) - i tu mogły popełniać błędy

    Nie wiem. W Pekaosa mówili, że to czy to bsługują czy nie zależy od
    firmy i że właśnie z TPSA mają umowę i dostają od nich dane cyfrowo.
    Ale może tylko ściemniały. W każdym razie działało.

> [...]
    >siebie w banku ok poludnia juz forsa z rachunku znika a wieczorem jest

    No to jest różnica techniczna, choć dla klienta niewielka...

  • 25. Data: 2002-10-18 18:15:48
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Cuda, dziwy, bo myśmy z kolegą o tym duskutowali już chyba z 5 lat
    > temu. Ja sam miałem to odpalone w PekaoSA dla płatności do TPSA oraz
    > Gazowni dwa-trzy lata temu.

    Tylko male ALE -TPSA obsluguje PZ dopiero od paru miesiecy, w Poznaniu od
    miesiaca, a w niektorych miastach wcale ;-)))

  • 26. Data: 2002-10-18 18:20:02
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:aopj52$1as$1@news.onet.pl, Witek wrote:

    > Tylko male ALE -TPSA obsluguje PZ dopiero od paru miesiecy, w
    > Poznaniu od miesiaca, a w niektorych miastach wcale ;-)))

    No prawie ;)
    W wiekszosci kraju wcale, w Poznaniu (obszarze telek.) od miesiaca, w
    Warszawie (obszarze) od paru miesiecy.

  • 27. Data: 2002-10-18 18:24:57
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > No prawie ;)
    > W wiekszosci kraju wcale, w Poznaniu (obszarze telek.) od miesiaca, w
    > Warszawie (obszarze) od paru miesiecy.

    Toz pisze ;-)) Ogolny wniosek -tpsa w wiekszosci miast nie obsluguje PZ
    ;((((

  • 28. Data: 2002-10-18 18:29:16
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:aopjm7$2em$1@news.onet.pl, Witek wrote:

    > Toz pisze ;-)) Ogolny wniosek -tpsa w wiekszosci miast nie obsluguje
    > PZ ;((((

    W *wiekszosci*, wlasnie. a Ty pisales, ze w *niektorych*, tak jakby to były
    wyjatki, tym czasem wyjatkami sa te, w ktorych obsluguje.

    W kazdym razie ewidentnie sie pomylilo PZ z tradycyjnym zleceniem stalym.

  • 29. Data: 2002-10-19 16:09:59
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Od ilu lat?
    > Wydawalo mi sie, ze PZ to dosyc swiezy wynalazek?

    Od 01/06/1998. Ma juz ponad 4 latka ;).

    Maciej

  • 30. Data: 2002-10-26 22:01:44
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    > Cuda, dziwy, bo myśmy z kolegą o tym duskutowali już chyba z 5 lat
    > temu. Ja sam miałem to odpalone w PekaoSA dla płatności do TPSA oraz
    > Gazowni dwa-trzy lata temu.

    Dokladnie. PZ opiera sie na przekazie, wprowadzonym do Kodeksu w 1990 r.
    Poza tym, jakby nie bylo nawet przekazu, to tez nie znaczy, ze nie mozna go
    stosowac.

    Zdrufka, Grzes