  • 1. Data: 2004-04-14 11:25:20
    Temat: Polecenie zaplaty a zmiana numerow kont?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Czy istnieje jakas w miare oficjalna wykladnia, jak ten problem nalezy
    rozwiazac?

    MJ

  • 2. Data: 2004-04-14 12:49:04
    Temat: Re: Polecenie zaplaty a zmiana numerow kont?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Michal Jankowski wrote:
    > Czy istnieje jakas w miare oficjalna wykladnia, jak ten problem nalezy
    > rozwiazac?

    u mnie zmiana na linii bank-TPSA nastąpiła sama
    - pewnie bank zawiadomił wierzycieli o nowym numerze
    Oficjalnie faktycznie nic nie widziałem
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-04-14 13:21:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> writes:

    > u mnie zmiana na linii bank-TPSA nastąpiła sama
    > - pewnie bank zawiadomił wierzycieli o nowym numerze

    A skad wiesz, ze nastapila?

    > Oficjalnie faktycznie nic nie widziałem

    A ja wlasnie dostalem pismo od telewizji kablowej, zeby im podac nowy
    numer (ale zadnego druczka do tego, czy trybu zgloszenia nie ma).

    MJ

  • 4. Data: 2004-04-14 13:46:22
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > A skad wiesz, ze nastapila?

    bo mam PZ w Fortisie od kilku lat a przejscie na NRB bylo juz chyba ponad rok
    temu - PZ dziala a Fortis starych numerow juz nie obsluguje

    > A ja wlasnie dostalem pismo od telewizji kablowej, zeby im podac nowy
    > numer (ale zadnego druczka do tego, czy trybu zgloszenia nie ma).

    ASTER pobiera sobie forse przez PZ a nowego numeru nie dawałem :-)
    *** blad ***

  • 5. Data: 2004-04-14 14:03:14
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Czy istnieje jakas w miare oficjalna wykladnia, jak ten problem nalezy
    > rozwiazac?
    >
    > MJ
    Ja bym celował w jakieś zarządzenia NBP lub ustalenia KIR. Coś mi się
    majaczy, ze miał by wprowadzony typ komunikatu elixirowego "podaj nowy
    nr konta" właśnie w tym celu.

    KJ

  • 6. Data: 2004-04-14 18:41:40
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 14 Apr 2004 16:03:14 +0200, Kamil Jońca <k...@g...pl>
    wrote:

    >Ja bym celował w jakieś zarządzenia NBP lub ustalenia KIR. Coś mi się
    >majaczy, ze miał by wprowadzony typ komunikatu elixirowego "podaj nowy
    >nr konta" właśnie w tym celu.

    dobrze ci sie majaczy. istnieje mozliwosc wyslania przez wierzyciela
    polecenia zaplaty z zerowa kwota z odpowiednimi szczegolami platnosci
    ktore oznacza "podaj numer NRB dla tego rachunku". w odpowiedzi na
    takie zapytanie bank wysyla odpowiedni komunikat z nowym numerem.
    tyle tylko, ze nie wydaje mi sie, aby wierzyciel z mocy prawa byl
    zmuszony do takiego zachowania.

    PG

  • 7. Data: 2004-04-14 18:55:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    g...@p...onet.pl (Piotr Gralak) writes:

> [...]
    > takie zapytanie bank wysyla odpowiedni komunikat z nowym numerem.
    > tyle tylko, ze nie wydaje mi sie, aby wierzyciel z mocy prawa byl

    ALe jest to w jego wlasnym dobrze pojetym interesie, i jesli jakis
    wierzyciel tego nie robi, to raczej nie ze zlej woli, tylko raczej z
    niewiedzy. I bardzo chetnie bym go uswiadomil - ale do tego potrzebuje
    jakiegos konkretu - numeru zarzadzenia/decyzji NBP/KIR/whatever, czy
    czegos w tym rodzaju...

    MJ