  • 41. Data: 2008-10-19 15:13:02
    Temat: Re: Polbank 7% na Koncie Oszczedzajacym, 9% na lokacie 3 miesiecznej, 8,5% na 1 miesiecznej
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Jako, ze Polbank nie ma gwarancji BFG, a czasy niepewne - ja jakos nie
    > skusilbym sie nawet i na 10%.

    a nie jest tak ze polbank ma nawet lepsze gwarancje od naszych banków bo w
    razie czego otrzymuje sie 100% wkładu a nie tak jak u nas 90% (pomijam to
    ze do jakiejs kwoty i ze od rzadu greckiego a nie naszego)

    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.
    Wszyscy je widzą." - Konfucjusz

  • 42. Data: 2008-10-19 15:42:41
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A tutaj taka ciekawostka jak się zmieniają koszty kh w Polbanku:
    > http://mjjm.pl/files/finance/kredyt_domowy_20080303.
    pdf
    > http://mjjm.pl/files/finance/kredyt_domowy_20081001.
    pdf
    > http://mjjm.pl/files/finance/kredyt_domowy_20081016.
    pdf

    A zadłużenie przeterminowane cały czas 16%. Za chwilę się będzie opłacało to
    brać. ;-)

    marekz

  • 43. Data: 2008-10-19 17:28:34
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    nie ma BFG ale jest EFG... hehehe

  • 44. Data: 2008-10-19 19:12:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "sorden" gdf1fi$43e$...@m...internetia.pl

    > Zamrazanie kasy ?

    Tak. Pieniądze jakby na jakiś czas znikają z oczu.

    W tym czasie może wiele wydarzyć się. Na przykład bank może padać,
    lub może pojawić się coś smakowitego... ;)

    W przypadku konta oszczędnościowego można pieniądze zabrać w każdej
    chwili: wtedy, gdy inni dają więcej; gdy dany bank pada (czasy teraz
    niepewne; może nie aż tak niepewne, aby banki padały, ale jednak
    niepewne) lub zaczyna źle traktować klienta; gdy pieniądze są potrzebny...

    IMO po prostu spokojniej jest wówczas, gdy nic nie zniechęca do zabierania.

    Na dodatek kilka tysięcy złotych można rozłożyć na wiele kont, dzięki
    czemu nie płaci się belek -- z rządem lepiej nie zadzierać. ;)

    Gdybym miał więcej niż kilka tysięcy złotych i jakieś dochody, kupiłbym teraz
    mieszkanie w sensownym miejscu. Właśnie byłem na stosownej wystawie i zauważyłem,
    że (przynajmniej w Białymstoku) czas sprzyja kupowaniu mieszkania. Jeszcze wczoraj
    myślałem, że jest fatalnie, że na czymś takim można nie zarobić, ale dziś wiem o tym,
    że to bodaj najlepsza chwila od lat. :) Jedynie nadmiar mieszkań może obniżyć
    drastycznie cenę najmu, ale chyba i to nie grozi teraz -- gdy Irlandczycy
    (a za nimi zapewne i inni) zaczynają mieć dosyć u siebie polskich pracowników...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 45. Data: 2008-10-19 19:20:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "sorden" gde2bp$jpr$...@m...internetia.pl

    > Zlotowka na w skali swiata nie liczy sie. Jej wartosc jest w zasadzie
    > odbiciem tego co sie dzieje na parze EUR/USD, tylko w formie turbo
    > doladowanej ;)

    Nie rozśmieszaj mnie! Złotówka od czasu II wojny światowej nie liczy
    się na świecie w ogóle, ale i w oczach Polaków ma zazwyczaj wartość
    problematyczną.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 46. Data: 2008-10-20 02:45:11
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Nie rozśmieszaj mnie! Złotówka od czasu II wojny światowej nie liczy
    > się na świecie w ogóle, ale i w oczach Polaków ma zazwyczaj wartość
    > problematyczną.

    Nie manipuluj moja wypowiedzia. Pisalem o skali swiata. Polskich oczu jest
    na tym swiecie 40 mln, czyli pomijalnie malo.

    --
    in

  • 47. Data: 2008-10-20 19:34:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "sorden" gdgrs8$bcv$...@m...internetia.pl

    > Nie manipuluj moja wypowiedzia. Pisalem o skali swiata. Polskich oczu jest
    > na tym swiecie 40 mln, czyli pomijalnie malo.

    Nie widzę manipulacji. I nie widzę powodów do takowej. Nawet Cię nie znam!!
    (w krzywdzeniu kogokolwiek musi być zawsze jakiś motyw!)

    -=-

    Złotówka nie jest odbiciem -- wystarczy porównanie wahania kursu
    złotówka-dolar do innych wahań kursu dolara, na przykład dolar-euro.
    Najwyraźniej Polacy są niespokojni. Może ktoś ów niepokój celowo
    roznieca -- nie wiem; dla mnie to bez znaczenia, bo nie mam
    [nadmiaru] pieniędzy.
    Całe życie wierzyłem w Boga i w to, że praca ROZUMNA jest warta
    tyle, iż można dzięki niej wygodnie żyć. W kraju JPII ta wiara
    została załamana, ale jestem za stary na to, aby zmienić się.

    Na kursowanie walut patrzę jak na zjawisko astronomiczne
    zachodzące gdzieś milion lat świetlnych stąd i (tak zwaną
    siłą ;) rzeczy) milion lat temu. ;)

    Chcę kupić dysk i monitor -- ich cena będzie uzależniona od kursowania
    dolara, ale że ceny tych urządzeń teraz gwałtownie maleją, więc wartość
    dolara w złotówkach nie odegra roli. Podobnie z paliwem -- jego cena
    zależy od kursu dolar-złotówka, ale mnie interesuje efekt finalny,
    a ten zależy od postanowienia trybunałów i sądów, które wyjawią,
    czy mogę odliczać VAT... A nad tym wszystkim góruje magia ceny
    baryłki ,,śmierdzącego złota'', która sprawia, że w kilka miesięcy
    ze 150 dolców jest tylko 70, pomimo spadku wartości dolara i krachu w USA...

    BTW ceny paliwa -- ja bym chciał, aby rosa i rosła, dzięki czemu producenci
    samochodów wymyślą nowy, oszczędny silnik. :) Wówczas sobie zamienię starą
    Mercedes na nowego forda lub inną zabawkę, i cena paliwa może lecieć na łeb
    na szyję w dół. :) Dla mnie samochód jest ważny jak nogi. :) Od dziecka mam
    reumatyzm (leczono mnie na rumień guzowaty wiele lat, chyba jeszcze zanim
    ,,chodziłem'' do szkoły, a zacząłem owo ,,chodzenie'' wcześniej niż przewiduje
    ustawa), dzięki skurwysynom nie mogę mieć normalnej wilgotności w mieszkaniu
    a i liczne urazy sprawiają, że ledwo trzymam się na strzaskanych kolanach.
    Dzięki chorym kolanom będę miał zdrowsze serce, bo dbam o to, aby nie mieć
    nadwagi -- kolana wytrzymują bez szwanku spore przeciążenia chwilowe, ale
    nawet kilka kilogramów stale noszonych wpływa na te kolana straszliwie źle. :)
    (nie ma tego złego, co by nie wyszło na dobre)

    -=-

    Wracając do manipulacji -- nie manipuluję i nie mam powodów do manipulacji.
    W pewnym sensie nie mam też takich możliwości, bo nie mam możliwości wycinania
    czy edytowania_w_ogóle Twoich słów. Co chcesz -- piszesz i nic mi do tego. Nie
    mam też autorytetu sprawiającego, że ludzie czytają Twoje (lub czyjekolwiek)
    wypowiedzi poprzez pryzmat moich wyjaśnień. :) Więcej luzu, więcej słów
    wyjaśniających, mniej podejrzeń i mniej pretensji. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 48. Data: 2008-10-22 17:41:23
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    sorden napisał(a) w wiadomości: ...

    >Odplyw dolara ma miejsce od kiedy wiadomo, ze krach bedzie rowniez w
    >Europie. Zlotowka plynie na fali Euro, nieco wzmocniona, poniewaz wiadomo,
    >ze strefa Euro ma rezerwy budzetowe na ratowanie sie. Europa rozwijajaca
    >sie juz taka silna nie jest.

    Gdzieś, kiedyś takie rozumowanie mi przedstawiono, ale to nie zmieniło
    mojego osądu o "inwestorach" w rynki "wschodzące". Te osobniki zdaje się
    nie odróżniają np. Słowacji od Słowenii (mieszkańcy tych państw są z tego
    powodu urażeni). Ba! Polski od Węgier (w kontekście problemów bankowych
    na Węgrzech czy Ukrainie, ostatnio ponoć na Białorusi?).
    A przecież powiązania finansowe między Polską a Węgrami są pomijalne.
    To co mogło je łączyć (fuzje MOLa i Orlenu a także obu giełd) nie przeszło.
    Arek

  • 49. Data: 2008-10-22 17:45:01
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Arek wrote:

> [...]
    > A przecież powiązania finansowe między Polską a Węgrami są pomijalne.
    > To co mogło je łączyć (fuzje MOLa i Orlenu a także obu giełd) nie

    Te osobniki szacuja ryzyko regionu, a nie konkretnych panstw i to im w
    zupelnosci wystarczy, zeby zrobic zwale na GPW.

    --
    in