  • 1. Data: 2005-05-12 11:08:55
    Temat: Podwyzki w Citibanku
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Nie wiem czy zauwazyliscie, ale od 18 kwietnia za wyplate z bankomatu obcego
    w Polsce biora 4,99 zl, a za granica 9,99 zl (+ kurs wymiany). (W hydeparku
    komentarz Lukasza ;)
    Kolejny bank po Millennium wprowadzil wyzsze stawki.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 2. Data: 2005-05-12 13:00:28
    Temat: Re: Podwyzki w Citibanku
    Od: "Seba" <b...@N...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > komentarz Lukasza ;)
    > Kolejny bank po Millennium wprowadzil wyzsze stawki.

    niestety, niska opłata za wyplatę z obcych ATM to była jedna z ważniejszych
    cech, szczególnie za granicą

    było tutaj http://tnij.pl/qk7

  • 3. Data: 2005-05-13 07:37:32
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):
> [...]
    > hydeparku komentarz Lukasza ;)
    > Kolejny bank po Millennium wprowadzil wyzsze stawki.

    Czy ktoś mi może wyjaśnić skąd się bierze ta kwota ok 10 PLN (jako
    ryczałt lub minimum) pojawiająca jako prowizja w wypłatach
    zagramanicznych? Czy to jest jakaś międzynarodowa opłata
    "interconnectowa" (3 USD?)???

    Przemek

  • 4. Data: 2005-05-13 08:12:29
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl> wrote:
    > Czy ktoś mi może wyjaśnić skąd się bierze ta kwota ok 10 PLN (jako
    > ryczałt lub minimum) pojawiająca jako prowizja w wypłatach
    > zagramanicznych? Czy to jest jakaś międzynarodowa opłata
    > "interconnectowa" (3 USD?)???

    Oplata ma pokryc wydatki banku + ewentualnie dac jeszcze zarobic ;)
    Ustawiona jest na poziomie rynkowym - popatrzyli ile bierze konkurencja i
    juz ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2005-05-13 08:46:25
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Oplata ma pokryc wydatki banku + ewentualnie dac jeszcze zarobic ;)
    > Ustawiona jest na poziomie rynkowym - popatrzyli ile bierze konkurencja
    > i juz ;)

    OK, to rozumiem. Ale przecież AFAIK banki w Polsce sobie nawzajem oraz
    Euronetowi płacą jakieś 4 czy 4,50 za każdą operację (przynajmniej
    gotókową). Chodzi mi o to, czy jest jakiś odpwoiednik takiej opłaty w
    rozliczeniach międzynarodowych ;-).

    Przemek

  • 6. Data: 2005-05-13 08:55:55
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

> [...]
    > Euronetowi płacą jakieś 4 czy 4,50 za każdą operację (przynajmniej
    > gotókową). Chodzi mi o to, czy jest jakiś odpwoiednik takiej opłaty w

    Zalezy od wolumentu transakcji - 4,5 to juz chyba gorna granica - zalezna od
    wysokosci wyplaty itp. Da sie zejsc z nia nizej ;) I nie tylko Euronet
    jest - teraz siec Kredyt Banku jest, BZ WBK tez daje swoje bankomaty - i
    wychodzi taniej :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 7. Data: 2005-05-13 19:27:32
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Euronetowi płacą jakieś 4 czy 4,50 za każdą operację (przynajmniej
    > gotókową). Chodzi mi o to, czy jest jakiś odpwoiednik takiej opłaty w

    Zarówno w Polsce jak w innych krajach jest standardowa opłata interchange za
    skorzystanie z obcego bankomatu. W Polsce jest mniej niż wspomniane powyżej.
    W Europie opłata jest wyższa niż w Polsce. Do tego dochodzą koszty obsługi
    transakcji w systemach Visa/MC.

  • 8. Data: 2005-05-14 06:46:36
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    rsa127 napisał(a):

> [...]
    > niż wspomniane powyżej. W Europie opłata jest wyższa niż w Polsce. Do
    > tego dochodzą koszty obsługi transakcji w systemach Visa/MC.

    Rozumiem, że jest to opłata stała, niezależna od wielkości transakcji
    (także w rozliczeniach międzynarodowych)?

    Przemek

  • 9. Data: 2005-05-14 11:33:45
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Przemyslaw Kowalik napisał(a):

    > Rozumiem, że jest to opłata stała, niezależna od wielkości transakcji
    > (także w rozliczeniach międzynarodowych)?

    Myślę, że wątpię.

  • 10. Data: 2005-05-14 14:53:39
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Myślę, że wątpię.

    No to skąd ta tak popularna dycha w prowizjach - zmowa???

    Przemek