  • 1. Data: 2005-05-12 11:22:52
    Temat: Kto mi da kredyt mieszkaniowy???
    Od: zch28 <z...@w...pl>

    Mam 50 tys. zł. Potrzebuje jakieś 30-40 tys.
    Lublin, 1300 zł netto, 2 osoby.
    W grudniu rozmawiałem z konsultantem w Millenium i twierdził że da radę.
    Mam u nich lokatę.
    A teraz ich kalkulator wymięka :-(
    Czy aż tyle się ostatnio zmieniło. Może jakiś inny bank?
    Szczerze mówniąc to ten kredyt jestem w stanie spłacić w ciągu 5 lat ale w
    papierach mogę wydusić max 1400 zł netto.
    Normalnie horror. Zabezpieczenie z taką wielką wpłatą wstępną. W PKO mnie
    wyśmiali. Czyzbym był aż takim nieatrakcyjnym klientem?

    Pozdrawiam
    zch28___wp.pl

  • 2. Data: 2005-05-13 06:23:56
    Temat: Re: Kto mi da kredyt mieszkaniowy???
    Od: "Helmar" <m...@p...fm>

    Z mojej wiedzy zdolność liczy się mniej więcej tak:

    1) 1000zł na koszty utrzymania dwóch osób
    2) utrzymanie nieruchomości (np 4zł za metr kwadratowy mieszkania
    miesięcznie)
    3) ubezpieczenie mieszkania ( jakies grosze ale jednak)
    4) rata kredytu który będziesz spłacał (w twoim przypadku między 200a 300zł)
    5) inne raty
    Jak widzisz sam punkt pierwszy i czwarty wyczerpują dochód 1300. Można to
    troszeczkę ominąć jeżeli ktoś trzeci przystąpi do długu, wtedy na kolejną
    osobę dodajemy 200zł obciązeń (do punktu pierwszego) oraz całe jego dochody
    netto. "Przydatny" jest wtedy nawet ktoś z malutkimi dochodami.

  • 3. Data: 2005-05-13 06:37:17
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Helmar wrote:
> [...]
    > osobę dodajemy 200zł obciązeń (do punktu pierwszego) oraz całe jego dochody
    > netto. "Przydatny" jest wtedy nawet ktoś z malutkimi dochodami.

    W KredytBanku przyjęli takie parametry:

    - na każdą osobę w gosdpodarstwie 600zł (tego nie jestem o końca pewien)
    - na każde gospodarstwo 400zł na opłaty (jak przystępuje do kredytu
    ktoś, kto jest zameldowany (zameldowany a nie zamieszkały!) gdzie
    indziej to jest to traktowane jako kolejne gospodarstwo).

    No i do tego standardowo rata + inne kredyty.

    Co ciekawe - w oddziale gdzie ja musiałem się wykazać się zdolnością
    kredytową interesowało pracowników wyłącznie miejsce zameldowania, a nie
    zamieszkania, i nie zważali na zapewnienia, że wszyscy mieszkają w
    jednym gospodarstwie (też chciałem dostać kredyt przy najmniejszych
    możliwych dochodach z umowy o pracę - nie interesują ich w ogóle dochody
    z umowy o dzieło - chyba, że się coś ruszyło w tej materii).

    Zrób to co radzi Helmar - poproś rodzinę o współudział w kredycie (np.
    rodziców), przy czym najlepiej dla Ciebie będzie jak wszyscy
    kredytobiorcy będą zameldowani w jednym miejscu (no i oczywiście jak nie
    mają za dużo swoich kredytów).

    reik.

  • 4. Data: 2005-05-13 07:18:28
    Od: zch28 <z...@w...pl>

> [...]
    > rodziców), przy czym najlepiej dla Ciebie będzie jak wszyscy
    > kredytobiorcy będą zameldowani w jednym miejscu (no i oczywiście jak nie

    Niestety kredyt ma być na poczatku rozliczony na 30 lat a rodzice są po
    50-tce.
    Osoby które ewentualnei mógłbym poprosić już mają kredyty.
    Chyba że 3h gospodarstwo rolne (które posiadam) po wejściu do Unii :-)
    stanowi jakiś sensowny dochód?
    Z doświadczenia cienko to widzę.

    Kiedyś przy takich dochodach brałem kredyt na samochód GeCapital rata 300
    zł i się dało.
    W Mbank kalkulator http://pf.multibank.pl/kalkulator/
    się nie pyta o koszty utrzymania i daje mi 41 tys. kredytu na 30 lat przy
    dochodzie 1300 zł na 2 osoby
    - czy to tylko zciema?

    600 zł na osobę - skąd te dane? W moim przypadku to by była rozpusta :-)
    70% ludzi w mojej firmie właśnie zarabia te 600 zł.

  • 5. Data: 2005-05-13 07:59:13
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    zch28 wrote:

    > Niestety kredyt ma być na poczatku rozliczony na 30 lat a rodzice są po
    > 50-tce.

    Ja mam rodziców grubo po 60 i się dało - inna sprawa, że byli
    uzupełnieniem kredytu, bo dla 1 kredytobiorcy bank nie chciał dać
    kredytu hipotecznego, musiał być współkredytobiorca, zarabiający co
    najmniej 600 zł (w dowolnym wieku), żeby system scoringowy przepuścił
    wniosek - taka ciekawostka.

    > Osoby które ewentualnei mógłbym poprosić już mają kredyty.

    Wszystko zależy od tego w jakiej wysokości. Zawsze możesz wziąść ich
    dane i niech pan / pani w oddziale pracowicie liczy czy się opłaca
    dołączyć osobę do kredytu czy nie :-)

    > Chyba że 3h gospodarstwo rolne (które posiadam) po wejściu do Unii :-)
    > stanowi jakiś sensowny dochód?
    > Z doświadczenia cienko to widzę.

    Jak masz dopłaty z UE to może to wezmą pod uwagę jako stały roczny dochód?

> [...]
    > W Mbank kalkulator http://pf.multibank.pl/kalkulator/
    > się nie pyta o koszty utrzymania i daje mi 41 tys. kredytu na 30 lat

    To co kalkulator wskazuje to jedynie prognoza. Wszystko i tak zależy od
    pracownika banku - najpierw obsługującego klienta, a potem kierownika,
    który akceptuje (lub) nie udzielenie kredytu. Czasami jest gorzej niż
    wskaże kalkulator, a czasami daje się więcej wytargować (zawsze możesz
    podyskutować, pokazać np. umowę o dzieło, albo zeznania podatkowe za
    kilka lat wstecz, żeby udowodnić że MASZ kasę).

    > 600 zł na osobę - skąd te dane? W moim przypadku to by była rozpusta :-)
    > 70% ludzi w mojej firmie właśnie zarabia te 600 zł.

    Ot bank sobie tak wymyślił i kropka - prawdopodobnie to zależy od
    regionu / miasta.

    reik.

  • 6. Data: 2005-05-15 08:25:11
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 May 2005 13:22:52 +0200, zch28 <z...@w...pl> napisał:

> [...]
    > Normalnie horror. Zabezpieczenie z taką wielką wpłatą wstępną. W PKO
    > mnie wyśmiali. Czyzbym był aż takim nieatrakcyjnym klientem?

    W PTF wychodzi zdolność. warto tam zajrzeć
    Pozdrawiam
    Zbyszek