  • 41. Data: 2002-05-26 16:10:51
    Temat: Re: Podpis na karcie.
    Od: m...@g...pl (marcin)

    ----- Original Message -----
    From: "Szymon" <w...@p...com>
    > Niekoniecznie - w lukasie mam KK chipowa tylko na PIN (wlasnie bez
    podpisu)
    > i karte do obslugi rachunku tez chipowa i tez na PIN (tez bez podpisu,
    > odwrotnie niz w Pekao np.).

    czy owa KK o ktorej mowa, to wspolny produkt Lukasa i jakiejs sieci
    hipermarketow czy tez wydaja chipkarte takze z logo Visa??

    pozd. marcin

  • 42. Data: 2002-05-26 16:22:31
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > podpisu)

    > czy owa KK o ktorej mowa, to wspolny produkt Lukasa i jakiejs sieci
    > hipermarketow czy tez wydaja chipkarte takze z logo Visa??

    cos mi sie zdaje, ze chodzi o karte identyfikacyjna
    calkowicie bezwartosciowa ;) bo potrzbna zeby Cie szybciej w banku
    zidentyfikowali podczas obslugi. ale jak sie jej nie ma, to moze byc
    i dowodzik...

    pozdrawiam

    romekk

  • 43. Data: 2002-05-26 18:36:45
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marcin" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > czy owa KK o ktorej mowa, to wspolny produkt Lukasa i jakiejs sieci
    > hipermarketow czy tez wydaja chipkarte takze z logo Visa??

    KK Hypernova

    --
    JaKi

  • 44. Data: 2002-05-26 19:25:21
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "marcin" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Nie, tylko do hypermarketu.

  • 45. Data: 2002-05-26 19:26:19
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > calkowicie bezwartosciowa ;) bo potrzbna zeby Cie szybciej w banku
    > zidentyfikowali podczas obslugi. ale jak sie jej nie ma, to moze byc

    Powiedzmy, ze zlodziej mocno by sie ucieszyl, bo posiadajac te karte moze
    wyczyscic konto do 0. Nie powiedzialbym, ze jest bezwartosciowa :)

    pzdr

  • 46. Data: 2002-05-26 19:35:43
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Szymon <w...@p...com> wrote:

    > To moze inaczej: znasz kogos komu wybrali z bankomatu na skradziona karte
    > znajac PIN?

    Kilka tysięcy ludzi - skimowali karty wkładane do bankomatu, a kamerka
    patrzyla na klawiaturę.

    Wystarczyło podać ich do sądu.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 47. Data: 2002-05-26 19:37:42
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> wrote:

    > Notarialnie to masz potwierdzone tylko, ze w dane chwili byl na karcie
    > taki popis.
    > A jak udowodnisz, ze w momencie transakcji wlasnie taki podpis byl na
    > karcie ?
    > Wystawcy kart oferuja taki instrument, w ktorym podstawowe
    > zabezpieczenie - pasek na podpis mozna bez problemu przerobic tak, ze
    > przecietny sprzedawca nie bedzie mial szans tego rozpoznac.

    Wystawca karty twierdzi, że nie da się.

    > No i co jesli zlodziej zlozy podpis podobny do tego na karcie ?
    > Przeciez sprzedawca nie jest grafologiem, trudno go tu winic.

    Niestety - takie ryzyko sprzedawca bierze na siebie.

    > Kto w tej sytuacji powinien poniesc odpowiedzialnosc za transkacje
    > przed zastrzezeniem ?

    Sprzedawca.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 48. Data: 2002-05-26 19:39:34
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Szymon <w...@p...com> wrote:

    > Liczysz na to, ze widzac podpis "Adam Plaszczyca" zlodziej podpisze sie
    > "Myszka Miki"? Bo inaczej to dostaniesz odpowiedz, ze podpis byl zgodny i
    > zblizony do podpisu z karty. Kasjer nie jest grafologiem.

    Widziałem 'podpisy' na slipach 'pokradzieżowych' - ślepy zauważy, że
    cos nie gra.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 49. Data: 2002-05-26 20:32:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl> writes:

    > Widziałem 'podpisy' na slipach 'pokradzieżowych' - ślepy zauważy, że
    > cos nie gra.

    Tylko sie obawiam, ze w takiej sytuacji pozostaje ci wytoczyc sprawe
    cywilna sklepowi...

    MJ

  • 50. Data: 2002-05-26 21:06:04
    Od: "Szymon" <w...@p...com>