  • 101. Data: 2002-05-31 10:47:34
    Temat: Re: Podpis na karcie.
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Na rozne sposoby. Naprawde.

    A wszystkie sprowadzają się do weryfikacji tego, co pinpad kabelkiem
    pośle. W efekcie zamiast klawiaturki może być cokolwiek, byleby
    podsyłało to, co podesłałby pinpad.

    > Rozumiem ze fakt ze zamiast ciagu malo znaczacych bitow masz podpis
    > cyfrowy jest dla Ciebie czyms tak oczywistym do zlamania ze nawet nie
    > warto tego robic.

    Zacznij patrzeć na POS-a jak na czarną skrzynkę. Zrozum, że informacja
    p.t. PIN jest bezpieczna w mojej głowie, i potem, kiedy zostanie
    zaszyfrowana przez PIN-pada.
    Pomiędzy glową a szyfrowaniem jest ona jawna i można ja przechwycić.

    > I rozumiem ze wymaga to tylko modyfikacji pinapada?
    Aby przechwycic PIN? Tak.

    > Naprawde nie mozesz uwierzyc ze PINpad przesyla tzw. PINblok co nie
    > jest czystym pinem?

    A możesz uwierzyć, że przerobony PIN-pad może do przerobionego POS-a
    przesłać PINblok, a po nim czysty, zywy PIN?

    > Wez kiedys zamiast twierdzic ze cos jest oczywiste, proste i trywialne
    > sprawdz swoja nieograniczona niczym wiedze. Nie twierdze ze piszesz
    > zupelne glupoty, ale przeslizgujesz sie po nich i w sumie wychodzi z
    > tego bigos o tyle niesmaczny co bez sensu.

    Zapytam wprost - jak zapobiegniesz zapamietaniu sekwencji w jakiej
    naciskane były klawisze na pin-padzie przez prosty układzik monitorujący
    matrycę klawiatury (czyli jej przełączniki).

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 102. Data: 2002-05-31 10:48:51
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Szymon <w...@p...com> wrote:

    > Tak powaznie... jesli nawet ktos zada sobie trud i zrobi o czym piszesz, to
    > nie sadzisz, ze latwo bedzie namierzyc owa osobe?

    Oj, niełatwo, niełatwo.

    Stawiam 'lewy' POS na jeden dzień. Potem z powrotem stawiam właściwy,
    przy okazji dane o transakcjach z tego lewego przepisując do tego
    właściwego.

    Po miesiącu czyszczę konta. Złap mnie.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 103. Data: 2002-05-31 10:53:47
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 31, 2002 at 10:48:51AM +0000, Adam Płaszczyca wrote:

    > Stawiam 'lewy' POS na jeden dzień. Potem z powrotem stawiam właściwy,
    > przy okazji dane o transakcjach z tego lewego przepisując do tego
    > właściwego.
    >
    > Po miesiącu czyszczę konta. Złap mnie.

    He, jak sam mowiles ze polcard moze weryfikowac osobe obslugujaca to
    pewnie umie zlapac takiego kolesia.

    --

    --w

  • 104. Data: 2002-05-31 11:00:54
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 31, 2002 at 10:47:34AM +0000, Adam Płaszczyca wrote:

    > A wszystkie sprowadzają się do weryfikacji tego, co pinpad kabelkiem
    > pośle. W efekcie zamiast klawiaturki może być cokolwiek, byleby
    > podsyłało to, co podesłałby pinpad.

    No i?

> [...]
    > zaszyfrowana przez PIN-pada.
    > Pomiędzy glową a szyfrowaniem jest ona jawna i można ja przechwycić.

    Jasne. Ale co to ma do rzeczy? Powyzej masz fragment ktory mowi o
    przesylaniu podpisanych danych.

    > Aby przechwycic PIN? Tak.

    A kazdy pos ma backdoora ktory wypisuje 'klient uzyl pinu 1234'.

    > A możesz uwierzyć, że przerobony PIN-pad może do przerobionego POS-a
    > przesłać PINblok, a po nim czysty, zywy PIN?

    A mozesz uwierzyc ze to wymaga modyfikacji POSa?

    > Zapytam wprost - jak zapobiegniesz zapamietaniu sekwencji w jakiej
    > naciskane były klawisze na pin-padzie przez prosty układzik monitorujący
    > matrycę klawiatury (czyli jej przełączniki).

    Alez pomiedzy nakladka na klawiature a przeprogramowaniem pinpada jest
    __olbrzymia__ roznica! Nie mieszaj tych dwoch rzeczy.

    --

    --w

  • 105. Data: 2002-05-31 11:24:30
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > He, jak sam mowiles ze polcard moze weryfikowac osobe obslugujaca to
    > pewnie umie zlapac takiego kolesia.

    tylko co umie powiedziec po miesiacu?
    w moim wypadku moglby powiedziec
    - karta byla uzyta od (wlasnie, kiedy?) XXX razy i _prawdopodobnie_
    gdziestam mogl wyplynac PIN.

    puki co uzywam wypuklych i nie uzywam PINu, ale moze z czasem to sie zmieni.

    gdyby ktos gdzies uzyl mojego numeru karty, to mam ze 200 miejsc
    w ktorych jej uzywalem. w niektorych (jak hipermarkety, stacje benzynowe)
    dziesiatki razy. Czyli z 500 osob moglo potencjalnie poznac moj numer karty.
    gdybym wszedzie musial uzyc PINu, to tyle podejrzanych osob :-)
    i KTOS z nich mial przez 3 dni _jakkolwiek_ mozliwosc podgladania PINu
    (czy to modyfikujac posa, czy klawiaturke, czy jakis kabelek, czy ustawiajac
    kamere gdziec czy tp czy td).
    teraz moze ma juz normlany.
    bez szans na wykrycie.

    nawet jakbym PIN zmienial co miesiac, to i tak bedzie to kilkadziesiat osob,
    POSow.

    jakbym piny zmienial czesciej to bym ocipial (ale to moje prywatne
    ograniczenie), wiec nie zmieniam bez powodu, tylko unikam uzywania.

    pozdrawiam

    romekk

  • 106. Data: 2002-05-31 11:32:17
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 31, 2002 at 11:24:30AM +0000, Roman Kubik wrote:

    > puki co uzywam wypuklych i nie uzywam PINu, ale moze z czasem to sie zmieni.

    Spokojnie, ja tez pinu uzywam tylko w atmach. ;-)

    --

    --w

  • 107. Data: 2002-05-31 12:41:26
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <o...@m...oldfield.org.pl> napisał w
    wiadomości news:ad7kej$43b$2@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Stawiam 'lewy' POS na jeden dzień. Potem z powrotem stawiam właściwy,
    > przy okazji dane o transakcjach z tego lewego przepisując do tego

    I tak niby przychodzisz do sklepu zalozyc sobie POSa i odinstalowac i nikt
    Cie nie widzial, nie zna itp?uhm... Juz widze, jak zlodziej idzie do
    hipermarkertu instalowac na dzin czy dwa 40 posow :)

    pzdr

  • 108. Data: 2002-05-31 13:29:52
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Oj, niełatwo, niełatwo.
    >
    > Stawiam 'lewy' POS na jeden dzień.

    i wyjdzie ze karty ktore wyczyscily konta byly uzyte w jednym
    posie tego jednego dnia, taki numer przeszedlby moze z jedna karta

    > Potem z powrotem stawiam właściwy,
    > przy okazji dane o transakcjach z tego lewego przepisując do tego
    > właściwego.

    czy wszystkie dane po ktorych identyfikowany jest pos sa umieszczone
    w zapisywalnej pamieci?
    czy pos nie ma jakiejs sprytnej plomby zabezpieczajacej przez otwarciem
    obudowy?

  • 109. Data: 2002-05-31 20:39:29
    Od: "Travis" <[no_spam]Travis@go2.pl>

    To chyba jest najdluzszy watek w tym miesiacu.
    No chyba ze ktos sie zaprze i w ciagu 1:20 min przebije ;-)

    Pzd Travis

    --
    Sebastian Grabowski
    Tel. 503 155 127

  • 110. Data: 2002-05-31 21:56:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Marcin F <m...@i...pl> writes:

    > i wyjdzie ze karty ktore wyczyscily konta byly uzyte w jednym
    > posie tego jednego dnia, taki numer przeszedlby moze z jedna karta

    Dlaczego tego samego dnia? Takie cos nalezaloby zainstalowac
    w supermarkecie.

    I zadnych wymyslnych rozwiazan (kosztuja i naklady sie dluzej zwracaja)
    - tylko proste rzeczy.
    Obawiam sie takze, ze nie wszystkie PINpady maja wyswietlacze...
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator