  • 91. Data: 2002-05-29 18:35:19
    Temat: Re: Podpis na karcie.
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Marcin F <m...@i...pl> wrote:

    > Zapewne system jest tak prymitywny ze nie polapie sie
    > o tym ze zmieniles taka drobnostke jak oprogramowanie posa...
    > Naprawde wierzysz w to ?

    A jak miałby się dowiedzieć? Wiesz Ty, że to, co pos transmituje to nie
    żadne czary, a dokładnie ustalony i JAWNY protokól transmisji?
    Mogę te same bajty wysłać za pomocą PC-ta i modemu. Żaden problem.

    > Tak, tylko ze Ty oszukkiwac klientow odlaczonym posem tez sobie
    > mozesz...

    Odłączam, wyciągam kość, odczytuje program, modyfikuje go, wkładam kość
    i składam POS-a.

    > Zapewne urzadzonko wysle raport przy pierwszym wlaczeniu. Nie wiem na
    > 100%
    > czy jest tak jak pisze, ale nie widze powodu zeby tak nie bylo skoro
    > potrafi to juz wspomniana przeze mnie budka telefoniczna.

    Nie budka, a aparat telefoniczny. I potrafi tylko dlatego, że ktos go
    tak zaprogramował. Zmienię mu program, to będzie fanfary na moją cześć
    odgrywał.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 92. Data: 2002-05-29 18:50:49
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > A jak miałby się dowiedzieć? Wiesz Ty, że to, co pos transmituje to nie
    > żadne czary, a dokładnie ustalony i JAWNY protokól transmisji?
    > Mogę te same bajty wysłać za pomocą PC-ta i modemu. Żaden problem.

    Czy w sieci gdzies sa materialy na ten temat? Chetnie bym sie
    zaglebil w to zagadnienie.

  • 93. Data: 2002-05-29 20:08:29
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, May 29, 2002 at 06:35:19PM +0000, Adam Płaszczyca wrote:

    > A jak miałby się dowiedzieć? Wiesz Ty, że to, co pos transmituje to nie

    Przed chwila twierdziles ze polcard jest w stanie stwierdzic kto
    fizycznie poslugiwal sie posem (przeszkolony czy nie) a teraz
    twierdzisz ze tego sie nie dowie? Wiecej konsekwencji.

    > żadne czary, a dokładnie ustalony i JAWNY protokól transmisji?
    > Mogę te same bajty wysłać za pomocą PC-ta i modemu. Żaden problem.

    Uch, dobrze sie przed swietami usmiac. A pojecie MAC mowi cos Tobie?
    Klucze sesyjne etc?

    > Odłączam, wyciągam kość, odczytuje program, modyfikuje go, wkładam kość
    > i składam POS-a.

    Nie, wtedy to juz pos nie bedzie.

    > Nie budka, a aparat telefoniczny. I potrafi tylko dlatego, że ktos go
    > tak zaprogramował. Zmienię mu program, to będzie fanfary na moją cześć
    > odgrywał.

    No, ale nie nazywaj tego posem. Owszem, zrobisz calkiem mala
    katarynke, ale do obslugi kart marnie sie nada.

    --

    --w

  • 94. Data: 2002-05-29 20:56:08
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Przed chwila twierdziles ze polcard jest w stanie stwierdzic kto
    > fizycznie poslugiwal sie posem (przeszkolony czy nie) a teraz
    > twierdzisz ze tego sie nie dowie? Wiecej konsekwencji.

    Nie twierdziłem tak. Jedynie stwierdzałem, że Polcard może dowieść,
    żeposługiwałasię POS-em osoba nieuprawniona.

    > Uch, dobrze sie przed swietami usmiac. A pojecie MAC mowi cos Tobie?
    > Klucze sesyjne etc?
    Mówi. A wiesz, że przy POS-ach sie nie stosuje tego?

    > Nie, wtedy to juz pos nie bedzie.

    Tylko?

    > No, ale nie nazywaj tego posem. Owszem, zrobisz calkiem mala
    > katarynke, ale do obslugi kart marnie sie nada.

    Widzisz, zmodyfikować program tak, aby oprócz funkcji POS'a zapamiętywał
    gdzieś dane z karty nie jest ciężko...

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 95. Data: 2002-05-29 23:13:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Marcin F <m...@i...pl> writes:

    > Jestes pewien tej trywialnosci? Mozesz opisac w kilku zdaniach
    > te trywialna modyfikacje?

    A musze? Przeciez to oczywiste. Hint: jak podlacza sie pinpad do
    terminala? Uwazasz moze, ze transmisja miedzy pinpadem a terminalem
    jest szyfrowana? Naturalnie samo szyfrowanie (gdyby istnialo) jeszcze
    sprawy nie zalatwia.

    Troche realizmu.

    > Udalo Ci sie zmodyfikowac dzialajacy terminal tak zeby nie dowiedzialo
    > sie o tym centrum autoryzacyjno rozliczeniowe?
    > Nie wiem jak jest z posami, ale wbudowanie funkcji ktora bedzie
    > informowala centrum o probie ingerencji nie jest problemem
    > (pos chyba nie jest glupszy od budki telefonicznej)

    Ale w odroznieniu od niej pozostaje w posiadaniu uzytkownika.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 96. Data: 2002-05-30 06:27:58
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, May 29, 2002 at 08:56:08PM +0000, Adam Płaszczyca wrote:

    > Nie twierdziłem tak. Jedynie stwierdzałem, że Polcard może dowieść,
    > żeposługiwałasię POS-em osoba nieuprawniona.

    A nie moze weryfikowac poprawnosci pinpada?

    > Mówi. A wiesz, że przy POS-ach sie nie stosuje tego?

    Z pinpadami? Stosuje.

    > Widzisz, zmodyfikować program tak, aby oprócz funkcji POS'a zapamiętywał
    > gdzieś dane z karty nie jest ciężko...

    Brawo. Procard pewnie wciaz szuka pracownikow. A takich co to robia
    revers in. jeszcze predzej.

    --

    --w

  • 97. Data: 2002-05-30 14:59:44
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > A nie moze weryfikowac poprawnosci pinpada?

    W jaki sposób, niby?

    > Z pinpadami? Stosuje.
    Jedynie wewnątrz klawiaturki. I co dalej idzie - jeżeli wezme
    klawiaturkę i ją przprogramuje nieco, to będzie do POS-a posyłała
    zarówno zaszyfrowany jak i niezaszyfrowany PIN.

    Sytuacja jest mniej więcej taka sama jak w wypadku sesji przeglądarki
    WWW. Możesz mieć SSL 512 bitów, czy jeszcze mocniejszy, a trojan na
    kompie i tak będzie wiedział co nacisnąłeś.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 98. Data: 2002-05-30 15:03:11
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> wrote:

> [...]
    > terminala? Uwazasz moze, ze transmisja miedzy pinpadem a terminalem
    > jest szyfrowana? Naturalnie samo szyfrowanie (gdyby istnialo) jeszcze

    Akurat jest szyfrowana. Tylko co szkodzi podmienic klawiaturkę na lewą?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 99. Data: 2002-05-31 09:07:22
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <o...@m...oldfield.org.pl> napisał w
    wiadomości news:ad5evf$kpr$2@news.onet.pl...

    > Akurat jest szyfrowana. Tylko co szkodzi podmienic klawiaturkę na lewą?

    Kiedys widzialem na filmie szpiegowskim, ze klawiature zamka szyfrowego
    posmarowali jakims plynem i potem w ultrafiolecie bylo widac jakie guziki
    kto nacisnal :-)

    Tak powaznie... jesli nawet ktos zada sobie trud i zrobi o czym piszesz, to
    nie sadzisz, ze latwo bedzie namierzyc owa osobe?

    pzdr

  • 100. Data: 2002-05-31 09:17:27
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, May 30, 2002 at 02:59:44PM +0000, Adam Płaszczyca wrote:

    > W jaki sposób, niby?

    Na rozne sposoby. Naprawde.

    > Jedynie wewnątrz klawiaturki. I co dalej idzie - jeżeli wezme

    Rozumiem ze fakt ze zamiast ciagu malo znaczacych bitow masz podpis
    cyfrowy jest dla Ciebie czyms tak oczywistym do zlamania ze nawet nie
    warto tego robic.

    > klawiaturkę i ją przprogramuje nieco, to będzie do POS-a posyłała
    > zarówno zaszyfrowany jak i niezaszyfrowany PIN.

    I rozumiem ze wymaga to tylko modyfikacji pinapada?

    Naprawde nie mozesz uwierzyc ze PINpad przesyla tzw. PINblok co nie
    jest czystym pinem?

    > Sytuacja jest mniej więcej taka sama jak w wypadku sesji przeglądarki
    > WWW. Możesz mieć SSL 512 bitów, czy jeszcze mocniejszy, a trojan na
    > kompie i tak będzie wiedział co nacisnąłeś.

    Wez kiedys zamiast twierdzic ze cos jest oczywiste, proste i trywialne
    sprawdz swoja nieograniczona niczym wiedze. Nie twierdze ze piszesz
    zupelne glupoty, ale przeslizgujesz sie po nich i w sumie wychodzi z
    tego bigos o tyle niesmaczny co bez sensu.

    --

    --w