  • Data: 2002-05-31 10:47:34
    Temat: Re: Podpis na karcie.
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Na rozne sposoby. Naprawde.

    A wszystkie sprowadzają się do weryfikacji tego, co pinpad kabelkiem
    pośle. W efekcie zamiast klawiaturki może być cokolwiek, byleby
    podsyłało to, co podesłałby pinpad.

    > Rozumiem ze fakt ze zamiast ciagu malo znaczacych bitow masz podpis
    > cyfrowy jest dla Ciebie czyms tak oczywistym do zlamania ze nawet nie
    > warto tego robic.

    Zacznij patrzeć na POS-a jak na czarną skrzynkę. Zrozum, że informacja
    p.t. PIN jest bezpieczna w mojej głowie, i potem, kiedy zostanie
    zaszyfrowana przez PIN-pada.
    Pomiędzy glową a szyfrowaniem jest ona jawna i można ja przechwycić.

    > I rozumiem ze wymaga to tylko modyfikacji pinapada?
    Aby przechwycic PIN? Tak.

    > Naprawde nie mozesz uwierzyc ze PINpad przesyla tzw. PINblok co nie
    > jest czystym pinem?

    A możesz uwierzyć, że przerobony PIN-pad może do przerobionego POS-a
    przesłać PINblok, a po nim czysty, zywy PIN?

    > Wez kiedys zamiast twierdzic ze cos jest oczywiste, proste i trywialne
    > sprawdz swoja nieograniczona niczym wiedze. Nie twierdze ze piszesz
    > zupelne glupoty, ale przeslizgujesz sie po nich i w sumie wychodzi z
    > tego bigos o tyle niesmaczny co bez sensu.

    Zapytam wprost - jak zapobiegniesz zapamietaniu sekwencji w jakiej
    naciskane były klawisze na pin-padzie przez prosty układzik monitorujący
    matrycę klawiatury (czyli jej przełączniki).

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313