  • Data: 2002-05-31 11:00:54
    Temat: Re: Podpis na karcie.
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, May 31, 2002 at 10:47:34AM +0000, Adam Płaszczyca wrote:

    > A wszystkie sprowadzają się do weryfikacji tego, co pinpad kabelkiem
    > pośle. W efekcie zamiast klawiaturki może być cokolwiek, byleby
    > podsyłało to, co podesłałby pinpad.

    No i?

    > Zacznij patrzeć na POS-a jak na czarną skrzynkę. Zrozum, że informacja
    > p.t. PIN jest bezpieczna w mojej głowie, i potem, kiedy zostanie
    > zaszyfrowana przez PIN-pada.
    > Pomiędzy glową a szyfrowaniem jest ona jawna i można ja przechwycić.

    Jasne. Ale co to ma do rzeczy? Powyzej masz fragment ktory mowi o
    przesylaniu podpisanych danych.

    > Aby przechwycic PIN? Tak.

    A kazdy pos ma backdoora ktory wypisuje 'klient uzyl pinu 1234'.

    > A możesz uwierzyć, że przerobony PIN-pad może do przerobionego POS-a
    > przesłać PINblok, a po nim czysty, zywy PIN?

    A mozesz uwierzyc ze to wymaga modyfikacji POSa?

    > Zapytam wprost - jak zapobiegniesz zapamietaniu sekwencji w jakiej
    > naciskane były klawisze na pin-padzie przez prosty układzik monitorujący
    > matrycę klawiatury (czyli jej przełączniki).

    Alez pomiedzy nakladka na klawiature a przeprogramowaniem pinpada jest
    __olbrzymia__ roznica! Nie mieszaj tych dwoch rzeczy.

    --

    --w