  • 41. Data: 2012-12-04 14:33:34
    Temat: Re: Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Wiesz... mnie słowo "rozrzut"

    "sprid" byloby nie na miejscu :P.

    > kojarzy się z krzywą Gaussa.

    "Odchylenie standardowe" tez tu nie pasuje :P.

    > A w przypadku belki dla małych kwot mamy przesunięcie w górę, im mniejsza
    > kwota, tym wyższe, aż do podatku = 100%.

    I tak i nie, tzn. nie chodzi mi o przypadek
    dla kwoty 0.01 pln, dla ktorej podatek = 0.01 pln,
    czyli belka = 100% - o tym to kazdy wie.

    Jeszcze raz:
    Dla malych kwot podlegajacych opodatkowaniu
    kluczowe znaczenie ma zaokraglanie.
    Dla duzych kwot zaokraglanie praktycznie nie ma znaczenia
    i ostateczna kwota "dazy" do 0.81*oprocentowanie.

  • 42. Data: 2012-12-04 14:44:08
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) :
    > "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" 50ba3eeb$0$1311$6...@n...neostrada.pl

    > KAPITALIZACJA ODSETEK na koncie wspólnym +0,01 PLN
    > PODATEK OD ODSETEK KAPITAŁOWYCH dla pierwszej osoby -0,01 PLN
    > PODATEK OD ODSETEK KAPITAŁOWYCH dla drugiej osoby -0,01 PLN
    > PODATEK OD ODSETEK KAPITAŁOWYCH dla trzeciej osoby -0,01 PLN

    Czyli w przypadku posiadania 1gr na koncie wspólnym rośnie nam
    debet. Podatek od debetu ma podwójny znak minus, więc skarb państwa
    nam dopłaca. I tak powinno wyglądać: jak nam zabiorą wóz - to mamy
    prawo dostać samolot.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 43. Data: 2012-12-04 14:51:43
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Rzeczywiście, ja napisałem bzdurę. Genialnie odkrywcze jest dopiero Twoje
    > stwierdzenie :))

    Ok, poswiece sie i to przykladem z zycia:

    Konto oszczednosciowe getinonline:
    oprocentowanie: 4% (kapitalizacja dzienna)
    belka: 19%
    efektywne oprocentowanie dazy do: 4*0.81=3.24%
    (dla "duzych" kwot)

    Twierdzisz (nie tylko Ty), ze dla malych kwot
    efektywne oprocentowanie bedzie mniejsze.

    No to sprawdzam:
    kwota: 11086.88 pln
    (codzienne) odetki - belka = 1.22 - 0.24 = 0.98 pln
    efektywne oprocentowanie: 3.226%

    kwota: 410.63 pln
    (codzienne) odetki - belka = 0.05 - 0.01 = 0.04 pln
    efektywne oprocentowanie: 3.556%

    3.556 > 3.226
    3.556 > 3.24

    Ojej, chyba mialem racje :P

  • 44. Data: 2012-12-04 19:31:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbynek Ltd." k9kuon$27s$...@n...news.atman.pl

    > Czyli w przypadku posiadania 1gr na koncie wspólnym rośnie nam
    > debet. Podatek od debetu ma podwójny znak minus, więc skarb państwa
    > nam dopłaca. I tak powinno wyglądać: jak nam zabiorą wóz - to mamy

    Furę -- nie wóz, ale furę.

    > prawo dostać samolot.

    Skoro furę -- fiskus nic nie dopłaci, ale zabierze na cele
    komornika/komornicze.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 45. Data: 2012-12-04 19:43:00
    Od: Hakuna Matata <b...@o...pl>

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 14:51:43 UTC+1 użytkownik Q napisał:

> [...]
    >
    > efektywne oprocentowanie: 3.226%
    >

    > kwota: 410.63 pln
    >
    > (codzienne) odetki - belka = 0.05 - 0.01 = 0.04 pln

    A dlaczego nie tak?
    kwota: 180.00 pln
    (codzienne) odsetki - belka = 0.02 - 0.01 = 0.01 pln
    efektywne oprocentowanie: 2.027%

    Poza tym w swojej wypowiedzi w żadnym momencie nie stwierdziłem, że "dla malych kwot
    efektywne oprocentowanie bedzie mniejsze". Dyskusja dotyczyła zawyżonej stawki
    podatkowej a nie oprocentowania efektywnego jakie może uzyskać klient.
    Odpowiednim doborem małych kwot, wykorzystując zaokrąglanie odsetek, można wyciągnąć
    więcej niż oficjalnie daje bank (np. w EB zamiast 4,05% otrzymać 4,49% a więc
    efektywnie ok. 3,6%). Nie zmienia to jednak sytuacji, że dla przypadkowych małych
    kwot kilkudziesięcioprocentowy podatek nie jest zgodny ze stawką ustawową. I tego
    faktu nie podważą żadne tendencyjnie dobrane przykłady.

  • 46. Data: 2012-12-05 13:02:33
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > A dlaczego nie tak?
    > kwota: 180.00 pln
    > (codzienne) odsetki - belka = 0.02 - 0.01 = 0.01 pln
    > efektywne oprocentowanie: 2.027%

    Dokladniejsze bedzie: 2.028%
    ...i wlasnie udowodniles moja teze
    "Belka dla malych wartosci charakteryzuje sie duzym rozrzutem",
    ktora tak zaciekle wysmiewales :P.

    > Poza tym w swojej wypowiedzi w żadnym momencie nie stwierdziłem,
    > że "dla malych kwot efektywne oprocentowanie bedzie mniejsze".

    Nie napisales tego wprost, ale wynika to jednoznacznie Twojego zdania:
    "Jest on skrajnie zawyżony przy małych wartościach podstawy opodatkowania"
    ("zawyzony" podatek implikuje mniejsze efektywne oprocentowanie),
    wiec przestan "odwracac kota do gory nogami".

    > Dyskusja dotyczyła zawyżonej stawki podatkowej a nie oprocentowania
    > efektywnego jakie może uzyskać klient.

    I co z tego? Jedno implikuje drugie.

    > Odpowiednim doborem małych kwot, wykorzystując zaokrąglanie odsetek, można
    > wyciągnąć więcej niż oficjalnie daje bank (np. w EB zamiast 4,05% otrzymać
    > 4,49% a więc efektywnie ok. 3,6%).

    "Genialnie odkrywcze stwierdzenie".
    Mozna BYLO. Odkad jest belka tak sie juz nie da.

    > Nie zmienia to jednak sytuacji, że dla przypadkowych małych kwot
    > kilkudziesięcioprocentowy podatek nie jest zgodny ze stawką ustawową. I
    > tego faktu nie podważą żadne tendencyjnie dobrane przykłady.

    Ale ja wlasnie o tym pisalem i calkowicie zgadzam sie z tym stwierdzeniem.

  • 47. Data: 2012-12-05 13:09:40
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > "Belka dla malych wartosci charakteryzuje sie duzym rozrzutem",

    Wroc - oczywiscie nie belka, tylko oprocentowanie efektywne.
    Co nie zmienia faktu, ze sama belka tez "skacze" (od 19.x% az do 100%).

  • 48. Data: 2012-12-15 20:40:03
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    > a) rzad by sie cieszczyl
    > b) moznaby na pit zrobic odrebna rubryczke, gdzie podatek liczy sie od
    > sumy wszystkich odsetek , odejmuje pobrana zaliczke przez banki i roznice
    > dopisuje do podatku do zaplacenia

    to w ramach upraszczania rozliczeń?

    > to ma jeszcze ten ten plus, ze jak ktos ma niewielki dochod, to odsetki
    > moglby wskoczyc na miejsce kwoty zwolnionej z podatku.

    w sumie tu jest plus

    > gadasz jak typowy urzednik, ktory woli wszystko uwalic bo inaczej
    > wymagaloby to wlaczenia myslania

    to ty gadasz teraz jak typowy urzednik: jak by tu wam jeszcze skomplikować
    zycie? dodajmy rozliczanie się z podatku od odsetek do obowiązkowego
    rozliczania z fiskusem. i jak ktoś ma tzw. automatyczne depozyty overnight i
    7 różnych rachunków z saldem po 100PLN (no tak, po co mu te konta jak tam
    gówno ma spyta urzędnik), to potem łatwo, szybko i przyjmnei rozliczy się z
    tych podatków z całego roku z fiskusem.
    piszesz jakbys nie wiedział o czym piszesz.

    > naturalny mechnizm obronny wiekszosci siedzacych przy biurkach z duza
    > iloscia pieczatek.

    czyli twój mechanizm? bo z myśleniem nei ma wiele wspólnego

  • 49. Data: 2012-12-15 20:47:54
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

> [...]

    > wymagaloby to wlaczenia myslania
    >
    > naturalny mechnizm obronny wiekszosci siedzacych przy biurkach z duza

    podaj rzeczowe argumenty albo przestań gadać:
    jak masz poświęcić (ty jako podatnik) dodatkowy czas i energię na zebranie
    danych, policzenie ich i wpisanie do deklaracji a potem biegać do US i
    tłumaczyć sie jak się pomylisz albo nie zebrałeś wszystkich danych, plus
    dodatkowa robota własnie urzedników o ktorych piszesz - to napisz prosze
    gdzie tu korzyści (poza kwotą wolną od podatku vs wpadnięcie z podatekiem od
    odsetek w wyzsza grupe podatkowa)

  • 50. Data: 2012-12-16 08:54:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    vvvvvv wrote:
> [...]

    no widzisz, same plusy.

    ja rzad nie chce skubac bogatch to tak naprawde mozna by liczyc sume
    wszystkich lokat i dopiero od tego brac 19% zamiast dodadwania do dochodu.

    > to w ramach upraszczania rozliczeń?

    wiesz jedna linijka gdzie w jednej wpusjesz sume odsetek, a w drugiej
    19% to nie jest jakies straszne komplikowanie.
    Ja bym za to polowe innych rubryczek wywalil.

> [...]
    > i przyjmnei rozliczy się z tych podatków z całego roku z fiskusem.
    > piszesz jakbys nie wiedział o czym piszesz.

    a w czym problem zeby ci bank na koniec roku przyslal zestawienie
    odsetek ze wszystkich twoich lokat.
    Jak masz lokaty w kilku miejscach to sobie pododajesz liczby.
    wg twojego myslenia umowy zlecenie tez powinny byc zabronione bo to ten
    sam poziom dodawania.
    ja wiem ze matura giertycha zrobila swoje, ale nie przesadzajmy.

    > czyli twój mechanizm? bo z myśleniem nei ma wiele wspólnego

    no comments