  • 1. Data: 2012-12-01 17:21:17
    Temat: Pytanie
    Od: "Obserwator" <o...@g...pl>

    Od pewnego czasu używając karty korzystam z opcji zbliżeniowej czyli wyjmuję
    kartę z portfela, przykładam itd..... dzisiaj z zaprzyjaźnioną kasjerką
    przeprowadziliśmy eksperyment czyli przyłożyłem do czytnika cały portfel i
    zadziałało....

    I tak się zastanawiam :

    1) Czy obca kasjerka ma prawo zażądać aby wyjąć kartę i jej pokazać?

    2) Jeśli w portfelu jest kilka kart z opcją zbliżeniową czy jest możliwe że
    więcej niż jedna zatwierdzi transakcję?

  • 2. Data: 2012-12-01 18:46:14
    Temat: Re: Pytanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Obserwator wrote:
> [...]
    > zadziałało....
    >
    > I tak się zastanawiam :
    >
    > 1) Czy obca kasjerka ma prawo zażądać aby wyjąć kartę i jej pokazać?

    i jeszcze do tego dowód.

    > 2) Jeśli w portfelu jest kilka kart z opcją zbliżeniową czy jest możliwe że
    > więcej niż jedna zatwierdzi transakcję?

    nie sądzę, taki błąd terminala juz dawno byłby wychwycony.

  • 3. Data: 2012-12-01 21:27:08
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Obserwator wrote:

    > 2) Jeśli w portfelu jest kilka kart z opcją zbliżeniową czy jest
    > możliwe że więcej niż jedna zatwierdzi transakcję?

    Kasownik/bramka metra wywala blad, jesli zblizy sie wiele kart. Chyba
    terminal platniczy nie bedzie gorszy? :)

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 4. Data: 2012-12-02 16:33:22
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    > i jeszcze do tego dowód.

    Nie byłbym taki pewien że nie.... ale podpis na karcie jakiś taki
    wyblakły..... można poprosić o dowód osobisty? Chyba to już kiedyś słyszałem
    :)

  • 5. Data: 2012-12-02 21:07:06
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > 1) Czy obca kasjerka ma prawo zażądać aby wyjąć kartę i jej pokazać?

    ostatnio panienka chciała ode mnie kartę przy płatności bezstykowej. Mówię,
    że nie mam, że mam w telefonie (jeszcze nie NFC, ale naklejka) - odp. , że
    nie mogę zapłacić - byłem asertywny i zapłaciłem jednak bez pokazywania
    karty.

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    7755 (20121202) __________

    Wiadomoœć została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

  • 6. Data: 2012-12-03 10:38:54
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-12-01 21:27, Rafał Grzelak pisze:

    > Kasownik/bramka metra wywala blad, jesli zblizy sie wiele kart. Chyba
    > terminal platniczy nie bedzie gorszy? :)

    Zgodnie ze specyfikacja - "sprawny" czytnik powinien wywalic blad, jak
    widzie wiecej niz jedna karte. Nikt jednak nie zabrania zlodziejowi
    modyfikowania oprogramowania w czytniku...

    Pozdro

    Maseł

  • 7. Data: 2012-12-27 22:11:02
    Od: "darkblue" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Obserwator" <o...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > I tak się zastanawiam :
    > 1) Czy obca kasjerka ma prawo zażądać aby wyjąć kartę i jej pokazać?
    nie ma prawa. możesz mieć "kartę" w postaci breloczka, w zegarku lub jako
    naklejkę. kasjerka powinna w takim wypadku skupić się na obserwacji 4 diod,
    jeśli wszystkie zapalą się na zielono to do jej obowiązku należy wyłącznie
    wydrukowanie paragonu (o ile sam się nie wydrukuje) i powiedzenie
    "Dziekuję".