  • 31. Data: 2012-12-02 14:49:07
    Temat: Re: Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Wyluzuj. Niektórym z nas ciągle jeszcze wydaje się, że podatek, to jest
    > jakiś uczciwy deal, a to po prostu zwykły rabunek. Wyrwa.

    Ale chyba kazdy kto skonczyl 1x lat juz o tym wie :).

    PS
    Jak dlugo grupe beda zasmiecac takie nic-nie-wnoszace odgrzewane kotlety? :)

  • 32. Data: 2012-12-02 20:46:44
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    > i wlasnie dlatego jest problem
    >
    > moglby wchodzic to pit, a to co bank pobral jako podatek doliczaloby sie
    > do zaliczek z innego zrodla.

    ciekawe jakbys byl w 2 grupie podatkowej i miał dopłacić do 32% podatek,
    zamiast regularnych 19.
    poza tym więcej by z tym bylo pieprzenia niż by było warte.

  • 33. Data: 2012-12-03 00:47:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    vvvvvv wrote:

    > ciekawe jakbys byl w 2 grupie podatkowej i miał dopłacić do 32% podatek,
    > zamiast regularnych 19.

    a) rzad by sie cieszczyl
    b) moznaby na pit zrobic odrebna rubryczke, gdzie podatek liczy sie od
    sumy wszystkich odsetek , odejmuje pobrana zaliczke przez banki i
    roznice dopisuje do podatku do zaplacenia

    to ma jeszcze ten ten plus, ze jak ktos ma niewielki dochod, to odsetki
    moglby wskoczyc na miejsce kwoty zwolnionej z podatku.

    > poza tym więcej by z tym bylo pieprzenia niż by było warte.

    gadasz jak typowy urzednik, ktory woli wszystko uwalic bo inaczej
    wymagaloby to wlaczenia myslania

    naturalny mechnizm obronny wiekszosci siedzacych przy biurkach z duza
    iloscia pieczatek.

  • 34. Data: 2012-12-03 18:02:35
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Krzysztof 'kw1618' (W-wa) napisał(a) w wiadomości:
    <50ba3eeb$0$1311$65785112@news.neostrada.pl>...
    >No tak, podatek "Belkowy" wynosi 100% ??? Ciekawe, ale autentyczne:
    >
    >KAPITALIZACJA ODSETEK +0,01 PLN
    >PODATEK OD ODSETEK KAPITAŁOWYCH -0,01 PLN

    Zaokrąglanie zwykłe jest teoretycznie neutralne. Komuś się trafi
    do 0,5 gr więcej, komuś do 0,5 gr mniej. Ale zaokrąglanie wyłącznie
    w górę jest de facto jednoznacznym zawyżeniem stawki podatkowej
    ponad ustawowe 19%, w skrajnym przypadku do 100%.
    Ordynacja podatkowa nie powinna zmieniać stawek podatku.
    Zastanawiam się, czy nie można tego jakoś zaskarżyć?

    Arek

  • 35. Data: 2012-12-03 18:57:16
    Od: Hakuna Matata <b...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 18:02:35 UTC+1 użytkownik Arek napisał:
    > Krzysztof 'kw1618' (W-wa) napisa�(a) w wiadomo�ci:
    >
    > <50ba3eeb$0$1311$65785112@news.neostrada.pl>...

    > Zaokr�glanie zwyk�e jest teoretycznie neutralne. Komu� si� trafi
    >
    > do 0,5 gr wi�cej, komu� do 0,5 gr mniej. Ale zaokr�glanie wy��cznie
    >
    > w g�r� jest de facto jednoznacznym zawy�eniem stawki podatkowej
    >
    > ponad ustawowe 19%, w skrajnym przypadku do 100%.
    >
    > Ordynacja podatkowa nie powinna zmieniaďż˝ stawek podatku.
    >
    > Zastanawiam si�, czy nie mo�na tego jako� zaskar�y�?
    >

    > Arek

    Podatek od odsetek, teoretycznie określony na 19%, bardzo rzadko przyjmuje tę wartość
    ze względu na tendencyjne zasady zaokrąglania. Jest on skrajnie zawyżony przy małych
    wartościach podstawy opodatkowania i jest to celowe działanie twórców nowych zasad
    naliczania. W odpowiedzi na interpelację bagatelizowali oni problem, jednak od kilku
    milionów posiadaczy ror-ów - gdzie z reguły przechowuje się małe kwoty na bieżące
    wydatki - co miesiąc pobierane jest stawka kilkudziesięcioprocentowa, a wpływające
    ponadnormatywne kwoty zapewne cieszą "przebiegłych" urzedników Min. Fin.
    Zaskarżenie pozaustawowego podwyższenia wysokości stawki podatkowej normalnie powinno
    odnieść skutek ale w realiach tzw. "dzikiego kraju" trudno spodziewać się by ktoś się
    tym przejął.

  • 36. Data: 2012-12-03 22:13:22
    Od: "Q" <n...@s...org>

> [...]
    > zawyżony przy małych wartościach podstawy opodatkowania i jest to celowe
    > działanie twórców nowych zasad naliczania.

    Wkleiles czy sam na to wpadles?
    Bo jest to bzdura.

    Belka dla malych wartosci charakteryzuje sie duzym rozrzutem,
    ktory to maleje do ~0 wraz ze wzrostem kwoty podlegajacej opodatkowaniu.

  • 37. Data: 2012-12-04 07:08:34
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-12-03 22:13, Q pisze:

    > Belka dla malych wartosci charakteryzuje sie duzym rozrzutem,
    > ktory to maleje do ~0 wraz ze wzrostem kwoty podlegajacej opodatkowaniu.

    Wiesz... mnie słowo "rozrzut" kojarzy się z krzywą Gaussa. A w przypadku
    belki dla małych kwot mamy przesunięcie w górę, im mniejsza kwota, tym
    wyższe, aż do podatku = 100%.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 38. Data: 2012-12-04 08:07:51
    Od: Hakuna Matata <b...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 22:13:22 UTC+1 użytkownik Q napisał:

    > Belka dla malych wartosci charakteryzuje sie duzym rozrzutem,
    >
    > ktory to maleje do ~0 wraz ze wzrostem kwoty podlegajacej opodatkowaniu.

    Rzeczywiście, ja napisałem bzdurę. Genialnie odkrywcze jest dopiero Twoje
    stwierdzenie :))

  • 39. Data: 2012-12-04 14:21:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" k9im0s$uvg$...@n...news.atman.pl

    > ponad ustawowe 19%, w skrajnym przypadku do 100%.

    Ponoć w wypadku kont wspólnych granic nie ma.
    Z jednego grosza odsetek można mieć i dziesięć groszy podatku.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2012-12-04 14:25:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" 50ba3eeb$0$1311$6...@n...neostrada.pl

    > KAPITALIZACJA ODSETEK +0,01 PLN
    > PODATEK OD ODSETEK KAPITAŁOWYCH -0,01 PLN

    KAPITALIZACJA ODSETEK na koncie wspólnym +0,01 PLN
    PODATEK OD ODSETEK KAPITAŁOWYCH dla pierwszej osoby -0,01 PLN
    PODATEK OD ODSETEK KAPITAŁOWYCH dla drugiej osoby -0,01 PLN
    PODATEK OD ODSETEK KAPITAŁOWYCH dla trzeciej osoby -0,01 PLN

    Kiedyś była o tym mowa na tej grupie. I nie o Belkę chodzi,
    lecz o Vincentego. [i nie o Witosa, ale o Jacka Rostowskiego]

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Jacek_Rostowski

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'