    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 7 Aug 2019 07:50:01 -0700 (PDT)
    Subject: Re: PodaRTki...
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 7 sierpnia 2019 09:22:18 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Maslo i pietruszka to jest to jest jakis drobiazg w koszykach
    > No ale pisza, ze jednak inflacja wzrosla, wiec duzo drobiazgow
    > podrozalo.

    No wlasnie, mnie fascynuje ze jakos odwrotnych wnioskow nikt nie wysuwa.
    Ze np. Edek murarz robi na czarno, pitu nie placi i stac go na te maslo. I on je
    nocami wpieprza a Polacy cierpia. Nikt takich bzdur nie pisze. A o tym ze 500+
    sprawilo ze ludzi na maslo nie stac pisza.

    > No i tu jest pewien problem - rzad u nas nie drukuje pieniedzy.
    > Drukuje NBP i ma zakaz dawania rzadowi.
    >
    > Tzn moze stwierdzic ze osiagnal zysk i rzadowi przekazac, ale to nie
    > sa duze pieniadze.
    > Rzad moze pozyczyc w obligacjach ... ale to jednoczesnie sciagnie
    > pieniadze z rynku.
    > Rzad moze pozyczyc za granica.

    No moze, pozyczyl? Czy emigranci przysylajacy funty, euro do polski podbijali
    inflacje? No podbijali. Ale jakos populacja nie pyszczyla na to. A na 500+ mimo ze
    tak nie dziala, pyszcza. Kto ich tak steruje?

    > No i kto wie, czy nie tanieje ... asfalt to nie wiem czy nie da sie
    > przerobic na benzyne ..

    > Co by nie mowic - ludzie maja wiecej do wydania.
    > A wtedy mniej patrza na cene.

    To oczywiste. Ale obnizenie podatkow zadziala tak samo. A jednak jakby zapytac
    jednego z drugim czy chcieli by placic mniejsze to chyba nikt nie powie ze nie bo na
    maslo go nie bedzie stac...

    > Albo im sie pracowac nie chce za minimalna pensje ... wiec koszta
    > pracodawcow rosna.

    To tez, ale nie sadze aby to byl znaczacy udzial. Tak czy siak poza jojczeniem nikt
    statystyk nie pokazuje. A dalo by sie bo w bazach danych jest info kto i ile dostaje
    500+ i ile zarobil w zeszlym roku.

    To prosty select jest, czy tam regulka w excelu.

    > Gdzies tam jednak sa robotnicy drogowi, ktorzy wlasnie maja gorzej ...
    > albo i nie, bo cos tam jednak rzad buduje.
    >
    > Albo np takie nie kupienie smiglowcow dla wojska ... zawsze to troche
    > pieniedzy zostaje w kraju.
    > Tylko, ze do tego mial byc offset, wiec i tak by zostaly ... na
    > poczatku :)

    > Tak ogolnie - to by zyskali bogaci, a rzad chcial, zeby zyskali biedni
    > :-)

    No nie, opodatkowanie jest dosyc plaskie w polsce.
    Nie chce mi sie liczyc na dzis ale sadze ze minimalna krajowa to opodatkowanie (PIT,
    VAT, ZUS, akcyza i co tam jeszcze) na poziomie 40%
    Zarobki na poziomie odciecia zusu to tez opodatkowanie w okolicy 42-45%
    A wyzsze to troche wieksze, ale wtedy sie nie robi na etacie tylko sie zaklada DG i
    robi koszty...

    Porzucenie PIT wcale tym bogatym wiele nie poprawi.
    Mozna sie klocic o to czy istotny jest procent czy kwota ale to juz inna dyskusja...