  • Data: 2019-08-08 18:04:21
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Szymon" <...@w...pl> napisał w wiadomości news:qiepas$83b$1@gioia.aioe.org

> [...]
    inflacje? No podbijali.

    > Nie bardzo. Bo po pierwsze nie było jakiejś rzeki pieniędzy płynących od emigrantów
    (znaczna część z nich żyje od 1 do 1), a po
    > drugie 500+ jest masowe. Do końca kwietnia 2019 roku rząd przeznaczył na wydatki
    ponad 70 mld.

    Emigrant kupił w Polskim Auchan - nie kupił we francuskim...
    Jakby przewiózł pieniądze z tej części miasta w inne... ;)
    Te pieniądze mają swe pokrycie w produkcji lub usługach,
    podczas gdy 500+ -- nie mają!

    Inflacja to rozcieńczanie pieniądza.

    jednego z drugim czy chcieli by placic mniejsze to

    > Nie zadziała tak samo. Jeśli obniżyć VAT to straci na tym budżet w większym stopniu
    niż obniżenie PIT - tu strata większa dla
    > samorządów. Zatem w samym obrębie podatków nie jest to takie proste, a co tu mówić
    w zestawieniu podatek vs.

    W obcnej formie VAT (podatek od wartoście rzekomo dodanej) jest
    karą za życie (za konsumpcję) a PIT jest karą za pracę. ;)

    > Nie jestem przekonany co do tej tezy.

    Co to znaczy płaskie?
    - zarabiam 100 platynowych -- płacę 10%
    - zarabiam 1000 platynowych -- płacę 10%
    czy może:
    - zarabiam 100 platynowych -- płacę 10 platynowych
    - zarabiam 1000 platynowych -- płacę 10 platynowych

    ZUS (stały, lub niemal stały) dla niektórych stanowi bardzo duże obciążenie.

    (PIT, VAT, ZUS, akcyza i co tam jeszcze) na

    > Hmm... Mówisz o podatkach dochodowych i liczysz w tym VAT i akcyzę?

    Na pewno nie!

    > To nie jest tak, iż etatem i DG można sobie żonglować jak się chce.

    Jest, gdy posiada się status osoby, której ,,się po prostu należy''.

    --