  • Data: 2019-08-07 17:22:22
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-07 o 15:58, s...@g...com pisze:
    > Wiec chcialbym przeczytac wyjasnienie jak 500+ napedza inflacje.
    >
    > Tak do kompletu chcialbym przeczytac co by bylo gdyby zamiast 500+ rzad podniosl
    kwote wolna od opodatkowania. Albo wogole zniosl PIT.
    > Tez by bylo gorzej?

    Nie znam się ale sądzę, że efekt w tę samą stronę, ale przy tej samej
    kwocie pozostawionej ludziom mniejszy bo:

    - zyskują tylko ci co pracują - więcej ludzi (szczególnie kobiet) byłoby
    aktywnych zawodowo,
    - mniejszy problem z brakiem pracowników - mniejsze presja na płace,
    - mniejszy wzrost kosztów pracy - mniejszy wpływ na inflację,
    - więcej zarabiający zyskaliby więcej a oni mniejszą cześć wydają na
    żywność - mniejszy wzrost popytu na nią niż obecnie.

    Ja bym wolał aby znieśli PIT (coś bym zyskał a nie jak obecnie) i
    zwolnili wszystkich urzędników zajmujących się rejestracją i kontrolą
    PITów. Pracodawcy narzekają na brak pracowników, zatrudniają Ukraińców -
    byłby zastrzyk naszych krajowych pracowników.
    P.G.