    From: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Po co w BRE dwa "wydzialy" detaliczne?
    Date: Mon, 6 Sep 2004 22:12:40 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179058010.chello.pl

    Tomasz Waszczynski <w...@w...org> wrote:
    > Ale private bankingu w ogóle w tych "bankach" nie ma, wiec nawet,
    > gdyby Ci klienci mieli kase, to i tak nic by im po niej nie przyszlo.

    Ale jest w duzym BRE. I tych mniej bogatych przesunali do Multi, a skupili
    sie na tych z duzym portfelem.
    Jak widzisz obsluguja za pomoca 3 bankow caly rynek praktycznie (bo teraz
    jeszcze ten kredyt ratalny).
    Zauwaz, ze PKO BP kupilo Inteligo po to, zeby nie tracic mlodych klientow,
    ktorym PKO BP kojarzy sie jak najgorzej...
    Pekao SA zbudowal sobie Xeliona - z osobna siecia sprzedazy, osobna reklama
    itp.
    Jak widzisz - BRE nie jest wyjatkiem.

    > I ja nie mówie, zeby laczyc duze BRE z Multi i mBankiem, tylko nie
    > rozumiem po co tak daleko idacy podzial na Multi i mBank.

    Ze wzgledow historycznych. Do momentu rezygnacji z wprowadzenia mBanku na
    gielde - wszystko bylo jasne.
    Rowniez sort klientow - ci mlodzi tez beda miec pieniadze i zamiast isc po
    kredyt do innego banku czy <Multi - wezma go w oddziale w mBanku.

    > Czyli tak samo mozna zlikwidowac mBank i wlaczyc go do Multi jako
    > Delfinkus ;] Oczywiscie rozumiem, ze jest to duzy problem, bo mBank

    Teoretycznie tak. Ale to mogloby pospsuc bardzo marke. Tak jak PKO BP jest
    przez duza czesc mlodych traktowany jako bank geriatryczny, tak zasobni
    klienci Multi zaczeliby traktowac go jako szczeniacki ;)
    I co wazne - placowki odgrywaja w Multi BARDZO duza role. Internet to wazny
    dodatek, ale jednak dodatek. Osobie, ktora do Multi nie chodzi do placowki
    trudno ten roznice uchwycic - bo niczym sie to nie rozni, ale jednak.

    > Tak wiec jedynym wytlumaczeniem jakie widze dla rozwijania dwóch
    > takich samych, ale innych banków jest jednak chec miminalizowania
    > kosztów, bo inne dzialania bylyby duzo drozsze.

    Koniec koncow sprzedadza pewnie cos :) Ale laczenie dwoch bankow o innym
    pozycjonowaniu jest takim sobie pomyslem.
    Najwiekszym problemem jaki tam jest - to koszty rozwoju platformy
    informatycznej - i tyle.

    > Ale przeciez to nie jest chyba odrebny bank i wszystko jest polaczone?
    > Przelewy miedzy pionami chodza on-line (jesli w ogóle tam tak to
    > dziala) i wiadomo, która oferta jest dla kogo.

    Pomiedzy Aqariusem i reszta Multi tez.
    Po prostu - marketing.
    Przeciez tak samo karta zlota nie rozni sie poza limitami i kolorem od
    zwyklej. A jednak kosztuje 4 i wiecej razy wiecej od tej zwyklej.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski || wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl