  • 1. Data: 2022-10-10 00:37:45
    Temat: Po co komu inflacja?!
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/inflacja-a
    -budzet-panstwa-kazdy-punkt-procentowy-to-jest-47-ml
    d-zl/3bt9vj6

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.i

  • 2. Data: 2022-10-10 01:30:02
    Temat: Re: Po co komu inflacja?!
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > https://businessinsider.com.pl/gospodarka/inflacja-a
    -budzet-panstwa-kazdy-punkt-procentowy-to-jest-47-ml
    d-zl/3bt9vj6

    4,7 miliarda wpływów, ale autor zapomniał napisać, czy to jest rocznie,
    dziennie, czy miesięcznie :-)

  • 3. Data: 2022-10-10 02:05:49
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 paź 2022 o 01:30, Poldek pisze:

    -budzet-panstwa-kazdy-punkt-procentowy-to-jest-47-ml
    d-zl/3bt9vj6

    > 4,7 miliarda wpływów, ale autor zapomniał napisać, czy to jest rocznie,
    > dziennie, czy miesięcznie :-)

    Chyba rocznie. Czyli 56.4 mld rocznie?...

    Każdy punkt procentowy inflacji to jest 4,7 mld zł więcej dochodów
    w budżecie państwa -- przyznał wiceminister finansów Artur Soboń

    Już wiadomo, skąd tarczowy szmal?...

    Dodał, że każdy miesiąc funkcjonowania tarczy antyinflacyjnej,
    przedłużonej na razie do końca tego roku, to mniejsze wpływy
    z VAT o 2,4 mld zł i o 200 mln zł mniej z akcyzy

    Opłaca się tarczowanie...

    -=-

    Osiągi PiS:

    - zmiany podatkowego prawa w połowie podatkowego roku
    (już chyba tradycja)
    - degresywna kwota wolna od podatku
    (wycofana)
    - ulga dla klasy średniej
    (wycofana)
    - 500 plus
    (bez waloryzacji, więc jakby wycofywane z uwagi na inflację)
    - obniżenie wieku emerytalnego
    - trzynastki, czternastki, piętnastki... ;)
    - podnoszenie podatków za sprawą podnoszenia pensji minimalnej
    - składka zdrowotna
    (chyba płacona na czuja, bo trudno odgadnąć ;) zamysł
    Ustawodawcy, czyli de facto zamysł MMorawieckiego...)
    - przekopanie Mierzei Wiślanej
    (chyba niepotrzebne, skoro mamy wojnę, po której albo
    świata nie będzie, albo nie będzie wielkiej Rosji)

    http://liryka-liryka.blogspot.com/2013/11/czy-to-ty-
    warszawo-zbigniew-stawecki.html

    WWPutin także dba o emerytów i wypomina IIWW...
    AHitler również dbał o klasę robotniczą...
    Stalin i Hitler do przesady kochali dzieci...

    -=-

    Aby było jasne -- nie optuję za DTuskiem czy PO w ogóle.

    -=-

    Czy aby na pewno Polacy dobrze wyciskają energię z OZE: słoneczną,
    wiatrową, wodną?... Że z kopalinami w Polsce są jakieś ,,niejasności''
    to ogólnie wiadomo, ale czy tylko z kopalinami?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.r

  • 4. Data: 2022-10-10 07:57:30
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-10-października-2022 o 02:05, Eneuel Leszek
    Ciszewski pisze:
    > Opłaca się tarczowanie...

    Myślisz że PO by robiło inaczej?

    To ta sama banda.

    W pandemii zamykaliby firmy i wypłacali tarcze.

    W ten sposób wywołując inflację.

    Potem wypychając na rynek kolejne pieniądze dla biednych żeby ich
    ochronić przed inflacją...

    To jest polityka zalecana przez unijne biurwy.

  • 5. Data: 2022-10-10 11:10:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 10 Oct 2022 07:57:30 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Myślisz że PO by robiło inaczej?

    Przypomnę, że w 2008 wybuchł kryzys i tarczowania nie było, na czym dobrze
    wyszliśmy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2022-10-10 15:09:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-10-października-2022 o 11:10, Olin pisze:
    > Przypomnę, że w 2008 wybuchł kryzys i tarczowania nie było, na czym dobrze
    > wyszliśmy.

    Kto wyszedł?

    I dlaczego dzięki temu wychodzeniu nie mamy dziś swojego węgla?

    Widocznie UE wyciągnęła wnioski i teraz zaleca tarczowanie.

    Mnie to dynda. Ręczne socjalistyczne sterowanie nigdy do dobrego nie
    doprowadzi.

    Same cyferki nie oddają całej prawdy.

  • 7. Data: 2022-10-10 15:31:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 10 Oct 2022 15:09:07 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Kto wyszedł?

    Polska.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2022-10-11 08:24:09
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-10-października-2022 o 15:31, Olin pisze:

    > Polska.

    A dokładniej?

    Wytłumacz dlaczego to _dzięki_ polityce PO Polska wyszła dobrze a
    _pomimo_ rządów Pisu do pandemii wychodziła jeszcze lepiej

    Obecna sytuacja jest nie do porównania z niczym wcześniej.
    lokdałny, tarcze, wojna, tarcze...
    To robi cała Europa.
    Ale cała Europa nie ma granicy z Ukrainą rosją i białorusią

    Inwestorzy najzwyczajniej w świecie dygają ;-)

  • 9. Data: 2022-10-11 11:00:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 11 Oct 2022 08:24:09 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Wytłumacz dlaczego to _dzięki_ polityce PO Polska wyszła dobrze a
    > _pomimo_ rządów Pisu do pandemii wychodziła jeszcze lepiej

    Mimo kryzysu 2008 w Polsce nie było recesji, co stanowiło wyjątek.
    Nie było również przerażającej inflacji, którą teraz zafundowali nam
    misiewicze, drukując pieniądze bez pokrycia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 10. Data: 2022-10-11 13:44:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No przecież.
    Na początku 2008 roku franki i dolce było po około 2 zł, pod koniec 2008 roku po
    około 4 zł.
    W mieszkaniówce stanęło.
    Czyli nie dość, że sracz, to jeszcze debil.

    -----