  • 1. Data: 2022-10-08 10:33:09
    Temat: Znowu promocja!
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Budzę się, rozmyślam o mym nieudanym eksperymencie z Win11 na Acerze
    (kupionym chyba 08 lutego 2017 r.) z Intelem i z nudów zaglądam do
    wieści z Ukrainy -- piszą o gotowości ;) do wznowieniu promocji!

    https://liveuamap.com/en/2022/8-october-representati
    ve-of-occupation-authorities-of-crimea

    Przedstawiciel władz okupacyjnych Krymu mówi, że przeprawa
    promowa jest gotowa do ponownego uruchomienia

    Zdumienie ogarnia -- obrona plotnicza, solidność wykonania połączenia...

    https://youtu.be/D-aYRMyq60w?t=36

    Ponoć ;) na Krymie nie funkcjonuje StarLink...

    -=-

    Kilka godzin aktualizował się ów Win11 i mam problem znany mi
    z nowego laptopa... Wraz z którym pojawiła się pokusa rozwikłania
    tegoż problemu... Czy Win12 będzie zupełnie nieużywalny? ;)

    -=-

    Neptuny to uczyniły?... Czy jednak coś innego? Może znów papieros?
    Jak w Novofedorivce? Mocne te ruskie fajki... Extra Mocne. ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2022-10-10 00:13:59
    Temat: Re: Znowu promocja!
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 paź 2022 o 10:33, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Budzę się, rozmyślam o mym nieudanym eksperymencie z Win11 na Acerze

    Teraz mam na Acerze z Intelem 3 partycje (w tym tę sprzed paru dni)
    na 2 HDD -- aktualizowałem każdą niezależnie, co trwaaaaaaałooooo...
    Każda jest funkcjonalna, ale na razie (może i na dłużej) warunkowo.
    Ta jedna jest po prostu wkopiowana na HDD z MBR i pochodzi z odzysku
    (odkasowałem ją z dysku, na którym już wszystko skasowałem) z dysku
    przez chwilę tkwiącego w Acerze z Athlonem zwróconym do X-Kom i ta:
    samodzielnie nie chce poprawnie pracować
    (pracuje z fatalnymi problemami)
    ale
    pracuje poprawnie, gdy w Acerze z Intelem jest wstawiony dysk
    GPT wcześniej tkwiący w Acerze z Athlonem zwróconym do X-KOM...

    Na tym GPT są dwie partycje z W11, które pracują poprawnie.

    Doświadczenie mówi, że mogę bez problemów mieć wiele W11 na każdym
    dysku, ale pod warunkiem wstawienia choćby jednego dysku GPT... Acer
    z Intelem ma tryb Legacy i UEFI -- do W10 UEFI mi nie jest potrzebny.
    Natomiast Acer z Athlonem ma tylko tryb UEFI, więc czy chcę czy nie
    chcę -- przynajmniej jeden dysk musi być tam UEFI...

    > (kupionym chyba 08 lutego 2017 r.) z Intelem i z nudów zaglądam do
    > wieści z Ukrainy -- piszą o gotowości ;) do wznowieniu promocji!

    Tandeta!!! BTW -- powinni zabronić palenia papierosów w pobliżu
    cystern z paliwem! ;)

    > https://liveuamap.com/en/2022/8-october-representati
    ve-of-occupation-authorities-of-crimea

    >   Przedstawiciel władz okupacyjnych Krymu mówi, że przeprawa
    >   promowa jest gotowa do ponownego uruchomienia

    Dziesięć godzin po zdarzeniu ;) pojechały pierwsze samochody,
    wkrótce później pojechały też pociągi, ale w istocie katastrofa!!!
    Ciężkie transporty raczej nie pojadą -- wojsku tak sobie ten most
    będzie przydatny do czasu solidnej naprawy, o którą chyba nie będzie
    łatwo podczas wojny, może nawet podczas ostrzału, choć ponoć most
    jest strzeżony jak oko w głowie.

    Drogowa nitka wiodąca z Krym do macierzy ;) ocalała -- mają
    po czym uciekać. ;) Gorzej z wiodącą do Krymu... (czy na Krym?)

> [...]

    > z nowego laptopa... Wraz z którym pojawiła się pokusa rozwikłania
    > tegoż problemu... Czy Win12 będzie zupełnie nieużywalny? ;)

    Problemu nie rozwikływałem -- W11 nie pracuje poprawnie, póki nie
    ma dysku GPT i raczej nie mam ochoty na rozwikływanie tejże z_agaTki.
    (czy to problem techniczny, czy filozoficzny -- zabezpieczenie przed
    intruzami...)

    -=-

    Tak więc teraz na Acerze z Athlonem mam dwie partycje z W10 i jedną
    z W11, zaś na Acerze z Intelem mam trzy partycje z W10 i trzy z W11.

    W11 leżący teraz na Intelu został pierwotnie zainstalowany na
    Acerze zwróconym do X-Kom.

    W11 leżący teraz na Athlonie został pierwotnie zainstalowany na
    tymże Acerze z Athlonem.

    Na obu Acerach mam W10 zainstalowany (w sklepie) na Acerze z Intelem,
    ale na Athlonie jest starsza wersja, która bezpośrednio została
    zabrana (omyłkowo) z Fujitsu-Siemensa, do którego przed laty trafiła
    z Acera z Intelem...

    Przerażenie mnie ogarnia, gdy oglądam z bliska W11 -- MAS_A_KRA!!!

    Athlon ma teraz 12 GiB DDR4, z czego grafika rezerwuje stale 2 GiB.
    Intel ma 8 GiB -- dedykowana grafika ma swoje/dedykowane 2 GiB DDR5.

    Docelowo chcę wymienić 4 GiB na 16 GiB zarówno w Intelu, jak Athlonie.
    (czyli Intel by miał 8+16, zaś Athlon -- 4+16-2) Liczę na obniżkę cen
    SO-DIMM DDR4 CL17 2400...

    -=-

    W11 potrzebuje połączenia z netem do logowania -- masakra!!!
    Ustawianie PINów, haseł do konta i haseł do APków... Przyjmuje
    hasło, mieli coś pół minuty, po czym zauważa znienacka, że nie
    mam połączenia z netem... Net niepewny -- Dunaja połączenie jest
    niezbyt ;) stabilne... Przeszedłem w pewnym momencie na komórkę...

    W trakcie aktualizowania restartuje -- akurat wtedy, gdy przesuwam
    partycję. :) Z partycją na oko OK, choć przesuwanie zostało brutalnie
    przerwane... Któraś z aktualizacji zakończyła się QRkodem... ;)

    -=-

    Jaki to ma związek z bankami? Do bankowania potrzebujemy komputerów. ;)

    -=-

    Wkrótce atak na Berdiańsk? Bachmut trzyma się, ale ciekawie nie jest...

    --