  • Data: 2005-08-19 20:34:47
    Temat: Re: Płatność kartą - wygoda czy udręka?
    Od: Michal Dabrowski <s...@j...be> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Aug 2005 20:47:35 +0200, mm wrote:

    > Zasadniczo karty mają jedynie chronic przed kradzieżą. Ale nie chronią bo
    > do zastrzeżenia karty złodziej może obciążyć konto do 140 euro. Trudno
    > jest odzyskać te pieniądze nawet jeśli złodziej sfałszował podpis na
    > slipie. Transakcje internetowe też na razie nie są zabezpieczone przez
    > system 3d secure.

    No właśnie - jak to wygląda w praktyce? Jeżeli zauważę, że ktoś szaleje z
    kopią mojej karty i zastrzegę ją krótko po tym, jak złodziej zdążył
    przepuścić np 200 EUR, to jaka jest szansa na odzyskanie tych 50 EUR, za
    wydanie których powinien w/g ustawy odpowiadać już bank? Czy banki robią co
    mogą, aby pieniążki do mnie nie wróciły, czy może raczej załatwiane są
    takie sprawy od ręki i wystarczy, że wskażę transakcje, które nie ja
    wykonałem?
    I czy po zastrzeżeniu karty żadna transakcja się już nią nie wykona? A
    jeśli się wykona (bo np karta jest wypukła i nie było autoryzacji), to czy
    w takim wypadku odzyskanie środków jest problematyczne?
    Te pytania robią się szczególnie istotne, jeżeli ma się KK, gdzie złodziej
    może wpędzić posiadacza w niezłe długi :/

    Pozdrawiam,
    Michał Dąbrowski