  • 11. Data: 2020-12-18 10:25:07
    Temat: Re: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    >Wed, 16 Dec 2020 11:47:35 +0100, w
    ><a...@n...neostrada.pl>, Marek
    ><f...@f...com>

    >Bo to info dla frajerów wierzących w to.

    >Jeżeli przyjdzie "rachunek" to bank obciąży ci kartę nawet jak masz
    >tam MINUS
    >MILION zł.
    >Tak jak na załączonym obrazku.

    Mam jakies dziwne wrazenie, ze nie zawsze.

    Moze po prostu odpowie "brak srodkow/przekroczony limit", moze sa
    jakies rozne poziomy tych "rachunkow", tzn obciazen.

    >Blokada to tylko efekt "zapytania" czy na karcie jest odpowiednia
    >ilość
    >środków. Jeżeli nie będzie, to sklep ci nie sprzeda.

    Sie nazywa blokada nie bez powodu chyba.

    >Ale potem "wysyła rachunek" i bank zawsze ci kartę obciąży nieważne
    >czy są na
    >niej środki czy nie.

    No coz - test do zrobienia we wroclawskim tramwaju - kupic bilet
    karta, wyczyscic konto, kupic drugi bilet karta ...
    Jak pisalem niedawno - czasem im nawet pierwsze nie przechodzi ...

    J.

  • 12. Data: 2020-12-18 10:38:40
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    >
    > Moze po prostu odpowie "brak srodkow/przekroczony limit", moze sa
    > jakies rozne poziomy tych "rachunkow", tzn obciazen.

    Przypominam sprawę wielokrotnych obciążeń z visy w mBanku.
    Tam bank bez zająknięcia obciążył 13 (IIRC) razy rachunek jedną
    transakcją, bo tak przyszło w plikach z visy.
    Więc sądzę, że raczej zawsze.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 13. Data: 2020-12-18 14:46:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Przypominam sprawę wielokrotnych obciążeń z visy w mBanku.
    >Tam bank bez zająknięcia obciążył 13 (IIRC) razy rachunek jedną
    >transakcją, bo tak przyszło w plikach z visy.
    >Więc sądzę, że raczej zawsze.

    A pieniadze na koncie byly ?

    Bo owszem - zasadniczo ten system tak byl zrobiony, ze malo sprawdzal,
    co przychodzilo to rozliczal, ale teraz:

    -doszly dodatkowe autoryzacje, przynajmniej przy platnosciach
    internetowych.
    Tylko na etapie blokady/autoryzacji ?

    - karty mozna zastrzec ... wiec cos tam sprawdza, co prawda
    wroclawskiej MPK to nie przeszkadzalo,

    - sa karty przedplacone - kogo beda scigac w razie przekroczenia ?

    - po to sobie zrobili te debetowe i Elektron, zeby bank nie musial sie
    z klientem użerać ... czyli co - jak na koncie 0, to nie autoryzuja
    platnosci wcale czy tam odrzucaja jesli przyjdzie ?

    Jedno wlasnie testuje - na koncie zero, bilet kupilem, na razie stan
    nie jest ujemny.
    Karta dla MPK podejrzewam ze "zablokowana do wyjasnienia" ...

    J.

  • 14. Data: 2020-12-18 14:53:34
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Kamil Jońca" napisał w wiadomości grup

    > A pieniadze na koncie byly ?

    Nie i ludziom sie porobiły debety.

> [...]
    > co przychodzilo to rozliczal, ale teraz:
    >
    > -doszly dodatkowe autoryzacje, przynajmniej przy platnosciach

    Tak.

    > - karty mozna zastrzec ... wiec cos tam sprawdza, co prawda
    > wroclawskiej MPK to nie przeszkadzalo,
    >
    > - sa karty przedplacone - kogo beda scigac w razie przekroczenia ?

    "karty przedpłacone" są podpięte pod rachunek który ma normalnego
    właściciela. Tak naprawdę ta nazwa to ściema.

    > - po to sobie zrobili te debetowe i Elektron, zeby bank nie musial sie
    > z klientem użerać ... czyli co - jak na koncie 0, to nie autoryzuja
    > platnosci wcale czy tam odrzucaja jesli przyjdzie ?

    Na etapie autoryzaji odrzucą. Ale jak przyjdzie z Visy obciążenie, to
    obciążą.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 15. Data: 2020-12-18 17:25:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Nie i ludziom sie porobiły debety.

    A umowy na debet nie mieli ?

    >"karty przedpłacone" są podpięte pod rachunek który ma normalnego
    >właściciela. Tak naprawdę ta nazwa to ściema.

    Mialem taka anonimową.
    Teraz w PL to chyba niemozliwe ...

    A to ?
    https://boncard.pl/karty-boncard-visa/

    czy
    https://usa.visa.com/pay-with-visa/find-card/get-pre
    paid-card

    J.

  • 16. Data: 2020-12-18 18:15:35
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Kamil Jońca" napisał w wiadomości grup

    > A umowy na debet nie mieli ?

    Nie, nie mieli, gdyby mieli to nie byłoby to warte wspomnienia.

    > Mialem taka anonimową.

    Z banku w PL? Może powiedzieć jaką?

    > Teraz w PL to chyba niemozliwe ...
    >
    > A to ?

    > https://boncard.pl/karty-boncard-visa/

    Spróbuj załatwić :) i podziel się wrażeniami, czy faktczynie taka "bez
    właściciela".

    > czy
    > https://usa.visa.com/pay-with-visa/find-card/get-pre
    paid-card

    Zapomniałem dodać, że o PL chodzi.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 17. Data: 2020-12-18 21:42:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Mam jakies dziwne wrazenie, ze nie zawsze.
    >
    > Moze po prostu odpowie "brak srodkow/przekroczony limit", moze sa
    > jakies rozne poziomy tych "rachunkow", tzn obciazen.

    Problem w tym, że bank w ogóle nie odpowiada na obciążenie - to jest
    czynność jednostronna :-)

    Aczkolwiek może zrobić obciążenie w drugą stronę.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 18. Data: 2020-12-18 21:45:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > "karty przedpłacone" są podpięte pod rachunek który ma normalnego
    > właściciela. Tak naprawdę ta nazwa to ściema.

    Niekoniecznie. Bank nie autoryzuje wtedy transakcji ponad dostępne
    środki, oraz nie autoryzuje transakcji zagranicznych (nie wiem czy są
    takie karty międzynarodowe, ale może są). W przypadku obciążenia ponad
    środki (czyli bez autoryzacji) robi chargeback.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 19. Data: 2021-01-01 20:14:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Dec 2020 22:03:40 +0100, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> wrote:
    > PS. Nie jesteś pierwszym, który wierzy w "bezpieczną kartą" :D

    Hmm, jako subskrybent tej zabawnej grupy już natknąłem się na opinie,
    że jak przyjdzie rozliczenie karty to i tak bank obciąży, "bo tak".
    Czyli można by rzec, że bankstersko trochę jestem uświadomiony.
    Natomiast nie byłem jeszcze świadom tego rozdziału między blokadą a
    rozliczeniem. W życiu bym nie wpadł, że rozliczenie nie idzie z
    blokady, a skoro nie idzie to, że wysyłający rozliczenie nie musi
    zwalniać blokady "bo tak". Niesamowicie sprytnie to wymyślone.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2021-01-01 20:19:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Dec 2020 10:25:07 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Moze po prostu odpowie "brak srodkow/przekroczony limit", moze sa
    > jakies rozne poziomy tych "rachunkow", tzn obciazen.

    Z tego co infolinia próbowała mi wmówić, działa to tak, że skoro
    udało się zrobić (wcześniej) blokadę to później w ramach tej blokady
    (czytaj autoryzacji) może przyjść obciążenie końcowe na dowolną
    kwotę. Czyli związek między blokadą a rozliczeniem jest tylko
    "autoryzacyjny" w ramach tej samej transakcji a nie kwotowy.

    --
    Marek