eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 1. Data: 2020-12-16 11:47:35
    Temat: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    Od: Marek <f...@f...com>

    Miałem taką sytuację: płatność w sklepie internetowym (w Danii),
    kartą wirtualną mBanku, ktora wcześniej została załadowana
    odpowiednią kwotą, po transakcji została założona blokada. Po kilku
    dniach ponowne pobranie środków na tą transakcję (kwota o kilkanaście
    zł mniejsza niż pierwotna blokada) i brak zdjęcia blokady. Efektem
    jest ujemne saldo na rachunku (w momencie drugiego obciążenia było
    niewielkie saldo dodatnie ale mniejsze od kwoty transakcji).
    Infolinia banku tłumaczy, że niektórzy operatorzy płatności tak robią
    czyli wykorzystują preautoryzację aby dokonać (drugiej) płatności i
    nie zdejmują pierwotnej blokady, która sama wygaśnie.
    Jak to się ma do tego głoszonego bezpieczeństwa płatności kartą
    skoro można robić klientowi takie numery i blokować mu ponownie
    konto? Po co ta blokada skoro z niej nie pobrano środków? Ja nie
    autoryzowałem tej drugiej transakcji tylko pierwszą więc jakim prawem
    została pobrana ponownie kwota? Czy w związku z tym mogę reklamować
    to drugie pobranie?
    Z czego bank zapłacił, skoro na rachunku nie było środków a w
    momencie drugiego pobrania karta wirtualna została rozładowana?
    Czy taka preautoryzacja daje możliwość pobrania większej kwoty niż
    pierwotna blokada?
    W mojej ocenie, jako klienta po takim numerze całe tę
    "bezpieczeństwo" a szczególnie zaufanie kart wirtualnych można o kant
    dupy potłuc.

    --
    Marek


  • 2. Data: 2020-12-16 12:04:44
    Temat: Re: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.12.2020 o 11:47, Marek pisze:
    > Miałem taką sytuację: płatność w sklepie internetowym (w Danii), kartą
    > wirtualną mBanku, ktora wcześniej została załadowana odpowiednią kwotą,
    > po transakcji została założona blokada. Po kilku dniach ponowne pobranie
    > środków na tą transakcję (kwota o kilkanaście zł mniejsza niż pierwotna
    > blokada) i brak zdjęcia blokady. Efektem jest ujemne saldo na rachunku
    > (w momencie drugiego obciążenia było niewielkie saldo dodatnie ale
    > mniejsze od kwoty transakcji). Infolinia banku tłumaczy, że niektórzy
    > operatorzy płatności tak robią czyli wykorzystują preautoryzację aby
    > dokonać (drugiej) płatności i nie zdejmują pierwotnej blokady, która
    > sama wygaśnie.
    > Jak to się ma do tego głoszonego  bezpieczeństwa płatności kartą skoro
    > można robić klientowi takie numery i blokować mu ponownie konto? Po co
    > ta blokada skoro z niej nie pobrano środków? Ja nie autoryzowałem tej
    > drugiej transakcji tylko pierwszą więc jakim prawem została pobrana
    > ponownie kwota? Czy w związku z tym mogę reklamować to drugie pobranie?
    > Z czego bank zapłacił, skoro na rachunku nie było środków a w momencie
    > drugiego pobrania karta wirtualna została rozładowana?
    > Czy taka preautoryzacja daje możliwość pobrania większej kwoty niż
    > pierwotna blokada? W mojej ocenie, jako klienta po takim numerze całe tę
    > "bezpieczeństwo" a szczególnie zaufanie kart wirtualnych można o kant
    > dupy potłuc.
    >

    Każdą kartą da się w pewnych okolicznościach zapłacić więcej niż
    saldo/limit kredytowy. I to mówię o faktycznym zapłaceniu, a nie blokadzie.

    Natomiast w sytuacji "poszło obciążenie, nie zdjęto blokady" normalny
    bank (tylko gdzie go znaleźć) zdejmie blokadę natychmiast po
    poinformowaniu, bez czekania aż "samo wygaśnie".

    MJ


  • 3. Data: 2020-12-16 13:10:52
    Temat: Re: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-16 o 12:04, Michal Jankowski pisze:
    > normalny bank (tylko gdzie go znaleźć)

    A podobno ja tylko szerzę defetyzm ;-)


  • 4. Data: 2020-12-16 13:15:40
    Temat: Re: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Dec 2020 12:04:44 +0100, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:
    > Każdą kartą da się w pewnych okolicznościach zapłacić więcej niż
    > saldo/limit kredytowy. I to mówię o faktycznym zapłaceniu, a nie
    > blokadzie.

    Ja nie rozumiem tego rozdziału między blokadą a zapłaceniem. Dlaczego
    drugie nie jest pod warunkiem pierwszego?


    > Natomiast w sytuacji "poszło obciążenie, nie zdjęto blokady"
    > normalny
    > bank (tylko gdzie go znaleźć) zdejmie blokadę natychmiast po
    > poinformowaniu, bez czekania aż "samo wygaśnie".

    Z kontekstu rozmowy na infolinii zrozumiałem, że blokady zdejmuje
    operator płatności a nie bank.
    Jak bank może powiązać blokadę z tą drugą płatnością skoro blokada i
    płatność funkcjonują niezależnie?

    --
    Marek


  • 5. Data: 2020-12-16 13:16:04
    Temat: Re: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Wednesday, December 16, 2020 at 12:04:50 PM UTC+1, Michal Jankowski wrote:
    > W dniu 16.12.2020 o 11:47, Marek pisze:
    > > Miałem taką sytuację: płatność w sklepie internetowym (w Danii), kartą
    > > wirtualną mBanku, ktora wcześniej została załadowana odpowiednią kwotą,
    > > po transakcji została założona blokada. Po kilku dniach ponowne pobranie
    > > środków na tą transakcję (kwota o kilkanaście zł mniejsza niż pierwotna
    > > blokada) i brak zdjęcia blokady. Efektem jest ujemne saldo na rachunku
    > > (w momencie drugiego obciążenia było niewielkie saldo dodatnie ale
    > > mniejsze od kwoty transakcji). Infolinia banku tłumaczy, że niektórzy
    > > operatorzy płatności tak robią czyli wykorzystują preautoryzację aby
    > > dokonać (drugiej) płatności i nie zdejmują pierwotnej blokady, która
    > > sama wygaśnie.
    > > Jak to się ma do tego głoszonego bezpieczeństwa płatności kartą skoro
    > > można robić klientowi takie numery i blokować mu ponownie konto? Po co
    > > ta blokada skoro z niej nie pobrano środków? Ja nie autoryzowałem tej
    > > drugiej transakcji tylko pierwszą więc jakim prawem została pobrana
    > > ponownie kwota? Czy w związku z tym mogę reklamować to drugie pobranie?
    Pobrana została tylko jedna - pobranie następuje po zrealizowaniu obciążenia, więc
    jeśli nie zdjęto blokady to z tego nie wynika, że ktoś ci pobierze kasę.

    > > W mojej ocenie, jako klienta po takim numerze całe tę
    > > "bezpieczeństwo" a szczególnie zaufanie kart wirtualnych można o kant
    > > dupy potłuc.

    No to jest Twój problem, że tak to interpretowałeś.
    Ale tak jest tylko przy blokadach. Natomiast zdarza się, że od razu idzie obciążenie.
    W takim przypadku bank daje odmowę i operator płatności nie pozwala na drugą blokadę.

    Miałem przez jakiś czas problem z Glowo (zakupy w Biedronce) i Revolutem.
    Na Revolucie trzymałem mniej więcej tyle, ile wynosiła kwota do zapłacenia. A Glovo -
    żeby się nie napracować - obciążało najpierw na przewidywaną sumę wszystkich
    produktów, a potem jak czegoś nie było, to zamiast zwrócić różnicę, to zwracali
    całość i obciążali jeszcze raz na prawidłową kwotę. W moim przypadku kurierzy mieli
    problem, bo gdy (jeszcze przy drzwiach) meldowali o dostawie, to system Glowo po
    wykonaniu ww. działań mówił, że nie ma środków (bo i nie było - zwrot trwa czasem
    wiele godzin, zanim pojawi się w banku).
    A ja mówiłem że u mnie blokada była, a jak zwrócili to ich problem, więc niech sobie
    sami wyjaśniają. Po którymś razie zadzwonili z Glowo z reklamacjami do mnie.
    Wytłumaczyłem jak pięciolatkom i po paru następnych razach poprawili - teraz idzie
    jedno obciążenie, a potem zwrot nadpłaty.

    > Natomiast w sytuacji "poszło obciążenie, nie zdjęto blokady" normalny
    > bank (tylko gdzie go znaleźć) zdejmie blokadę natychmiast po
    > poinformowaniu, bez czekania aż "samo wygaśnie".

    I tak, i nie. Wszystko zależy od tego, na ile bank jest normalny. Idę o zakład, że w
    Citi byłoby OK a pewnym francuskim banku (z którym na szczęście się rozstałem) -
    nie...

    witrak()


  • 6. Data: 2020-12-16 18:16:51
    Temat: Re: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Wed, 16 Dec 2020 12:04:44 +0100, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:
    >> Każdą kartą da się w pewnych okolicznościach zapłacić więcej niż
    >> saldo/limit kredytowy. I to mówię o faktycznym zapłaceniu, a nie
    >> blokadzie.

    >Ja nie rozumiem tego rozdziału między blokadą a zapłaceniem. Dlaczego
    >drugie nie jest pod warunkiem pierwszego?

    Pewnie jakas zaszlosc historyczna amerykanska ... ale przeciez nie
    zawsze ma sens.

    Przychodze do sklepu, place, biore towar ... albo nie biore, bo brak
    akceptacji.


    J.


  • 7. Data: 2020-12-16 18:34:37
    Temat: Re: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    >Miałem taką sytuację: płatność w sklepie internetowym (w Danii),
    >kartą wirtualną mBanku, ktora wcześniej została załadowana
    >odpowiednią kwotą, po transakcji została założona blokada.

    Ale nic nie piszesz o pierwszym pobraniu kwoty.
    Blokada to tylko blokada.

    >Po kilku dniach ponowne pobranie środków na tą transakcję (kwota o
    >kilkanaście zł mniejsza niż pierwotna blokada) i brak zdjęcia
    >blokady. Efektem jest ujemne saldo na rachunku (w momencie drugiego
    >obciążenia było niewielkie saldo dodatnie ale mniejsze od kwoty
    >transakcji).

    Saldo rachunku, czy "srodki dostepne" ?

    Jesli bylo pobranie (zwane przez Ciebie drugim), i jest aktywna
    blokada,
    to m/bank moze pokazac ujemne "srodki dostepne".

    W saldzie niekonieczne bedzie to widoczne, jesli bylo tylko jedno
    obciazenie.

    >Infolinia banku tłumaczy, że niektórzy operatorzy płatności tak robią
    >czyli wykorzystują preautoryzację aby dokonać (drugiej) płatności i
    >nie zdejmują pierwotnej blokady, która sama wygaśnie.
    >Jak to się ma do tego głoszonego bezpieczeństwa płatności kartą
    >skoro można robić klientowi takie numery i blokować mu ponownie
    >konto?

    Ja tam nie wiem, ale to bezpieczenstwo chyba jest zludne, bo cos tam
    robia, robia, a niektorzy kontrahenci obciazaja karty bez utrudnien
    :-)

    Ale tu jak rozumiem masz osobne konto ... to moze jest to odkrecenia,
    gdyby rzeczywiscie dwa razy obciazyli, i bank nawet odsetek karnych
    nie naliczy :-)

    >Po co ta blokada skoro z niej nie pobrano środków? Ja nie

    Bo to jakos osobno leci.

    >autoryzowałem tej drugiej transakcji tylko pierwszą więc jakim prawem
    >została pobrana ponownie kwota?

    Ogolnie tak jakos to dziala.
    Pierwsza blokada jest po to, aby sprawdzic autoryzacje.

    >Czy w związku z tym mogę reklamować to drugie pobranie?

    Ogolnie - poczekaj pare dni, powinna sama znikac.
    Albo sprawdz operacje na koncie, czy isotnie byly dwa pobrania, a nie
    tylko blokada.

    >W mojej ocenie, jako klienta po takim numerze całe tę
    >"bezpieczeństwo" a szczególnie zaufanie kart wirtualnych można o kant
    >dupy potłuc.

    I tak to chyba jakos tak naprawde dziala, ale:
    -nie masz pieniedzy/srodkow na koncie, to ich nie zabiora ...
    przynajmniej na razie, bo potem moze bedzie mogl bank zabrac z innego
    konta, lub sie procesowac :-)
    -nie masz karty, to nie ukradna i nie pojda do sklepu,

    J.


  • 8. Data: 2020-12-16 21:08:52
    Temat: Re: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.12.2020 o 11:47, Marek pisze:
    > Miałem taką sytuację: (...)

    Pytanie, z czego wynika to dodatkowe obciążenie. Z różnicy kursowej?

    Ja się spotkałem w wypadku normalnej fizycznej karty wypukłej z czymś
    takim, ze wyśledziłem fraud na mojej karcie. Było to kilkanaście złotych
    raz na kilka miesięcy. Przychodziło obciążenie z jakiej Indyjskiej
    firmy, od której kupiłem przez sieć oprogramowanie. Jak się
    zorientowałem, to z uwagi na niewielką kwotę po prostu zastrzegłem kartę
    i jakież było moje zdziwienie, jak po zmianie numeru karty, daty
    ważności i kodu do tej nowej przyszło obciążenie. Nawet bank nie był w
    stanie rozkminić, jak do tego doszło i jednak konieczna była interwencja
    tamtejszych organów ścigania. :-)


    --
    Robert Tomasik


  • 9. Data: 2020-12-17 10:35:06
    Temat: Re: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Dec 2020 21:08:52 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Ja się spotkałem w wypadku normalnej fizycznej karty wypukłej z
    > czymś
    > takim, ze wyśledziłem fraud na mojej karcie. Było to kilkanaście
    > złotych
    > raz na kilka miesięcy. Przychodziło obciążenie z jakiej Indyjskiej
    > firmy, od której kupiłem przez sieć oprogramowanie. Jak się
    > zorientowałem, to z uwagi na niewielką kwotę po prostu zastrzegłem
    > kartę
    > i jakież było moje zdziwienie, jak po zmianie numeru karty, daty
    > ważności i kodu do tej nowej przyszło obciążenie. Nawet bank nie
    > był w
    > stanie rozkminić, jak do tego doszło i jednak konieczna była
    > interwencja
    > tamtejszych organów ścigania. :-)

    To świadczy tylko o tym, że kartom nawet tym zastrzeżonym ufać nie
    można, co jest po prostu żałosne w 21 wieku.
    A ostatnio znajomy dużo podróżujący po świecie mi się chwalił, że
    wraz że ma dobry sposób na zabezpieczenie się przed niespodziewanym
    obciążeniem karty po powrocie: zastrzega kartę zaraz po powrocie.

    --
    Marek


  • 10. Data: 2020-12-17 22:03:40
    Temat: Re: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 16 Dec 2020 11:47:35 +0100, w
    <a...@n...neostrada.pl>, Marek <f...@f...com>
    napisał(-a):

    > Jak to się ma do tego głoszonego bezpieczeństwa płatności kartą
    > skoro można robić klientowi takie numery i blokować mu ponownie
    > konto?

    Bo to info dla frajerów wierzących w to.

    Jeżeli przyjdzie "rachunek" to bank obciąży ci kartę nawet jak masz tam MINUS
    MILION zł.
    Tak jak na załączonym obrazku.

    > Po co ta blokada skoro z niej nie pobrano środków?

    Blokada to tylko efekt "zapytania" czy na karcie jest odpowiednia ilość
    środków. Jeżeli nie będzie, to sklep ci nie sprzeda.

    Ale potem "wysyła rachunek" i bank zawsze ci kartę obciąży nieważne czy są na
    niej środki czy nie.

    > Ja nie
    > autoryzowałem tej drugiej transakcji tylko pierwszą więc jakim prawem
    > została pobrana ponownie kwota?

    Nie ma znaczenia. Bank zawsze obciąży.

    > Czy w związku z tym mogę reklamować
    > to drugie pobranie?

    Reklamować zawsze możesz, ale prościej poczekać aż blokada zejdzie po 7 dniach.

    PS. Nie jesteś pierwszym, który wierzy w "bezpieczną kartą" :D

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1