  • 11. Data: 2013-07-12 20:08:28
    Temat: Re: Płacenie rachunków KK Citi
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-12 19:56, Zibo pisze:
    > To może inaczej zapytam.
    > Czy ktoś tutaj może podzielić się doświadczeniem w tej sprawie?
    > Na grupie KK Citi jest dość popularna dlatego sądziłem, że ktoś praktykuje ww
    kombinacje z czynszem.

    Już było napisane, przejrzyj wątek ("szkoła podstawowa").

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2013-07-12 20:20:04
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 12 Jul 2013 19:07:49 +0200, S napisał(a):

    > I uważasz, że bank naliczy opłaty wstecz za kilka miesięcy?

    Jako że problem mnie nie dotyczy, to tak naprawdę nic nie uważam. Wskazałem
    potencjalne słabe punkty misternego planu.

    > Mało
    > prawdopodobne - najwyżej za ostatni "lewy" przelew

    I tak może zaboleć. Poza tym - możemy sobie dywagować, co zrobi, ale
    podstawę ma, a kopanie się z BTE może być trudne.

    Nie wiem, co planuje Zibo, ale jeśli chce wyciągnąć z karty 10000 i wrzucić
    na lokatę, to nawet prowizja i odsetki tylko za ostatni "lewy" przelew
    kasuje zysk z rocznej zabawy. Stosunek zysku do ryzyka bardzo kiepski.
    Jeśli natomiast te 10000 ma generować jakąś godną uwagi stopę zwrotu, to
    można poszukać jakiejś taniej metody wyciągania kasiory z karty, do której
    nikt się nie przyczepi.

    AK

  • 13. Data: 2013-07-12 20:29:23
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "S" napisał w wiadomości grup

    > I uważasz, że bank naliczy opłaty wstecz za kilka miesięcy? Mało
    > prawdopodobne - najwyżej za ostatni "lewy" przelew lub po prostu uszczelni
    > system, jak np. ostatnio w Millenium (cashback a 3%). Jakoś nie słyszałem,
    > by Mille zabierał ludziom niesłusznie naliczony bonus za ostatni... rok?
    > Czy ile tam funkcjonowało.

    Jest jeszcze taka kwestia, że warto dymać tych, którzy nas usiłują wydymać.

    Jak ktoś nas szanuje, to warto się także odwdzięczyć podobnym podejściem.
    Inne podejście globalnie może się okazać nieopłacalne w każdym znaczeniu
    tego określenia. Tym bardziej, że limity kart w Citi bywają niziutkie.

  • 14. Data: 2013-07-12 20:58:29
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 12 Jul 2013 20:29:23 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Jest jeszcze taka kwestia, że warto dymać tych, którzy nas usiłują wydymać.
    > Jak ktoś nas szanuje, to warto się także odwdzięczyć podobnym podejściem.

    No, kwestie etyczne zostawiłem na boku, bo nie każdy je rozumie. Aczkolwiek
    w pełni się zgadzam.

    > Tym bardziej, że limity kart w Citi bywają niziutkie.

    Tylko na początku. :)

    AK

  • 15. Data: 2013-07-12 22:30:21
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-07-12 20:29, MarekZ pisze:
> [...]
    > podejściem. Inne podejście globalnie może się okazać nieopłacalne w
    > każdym znaczeniu tego określenia. Tym bardziej, że limity kart w Citi

    To Citi niby jest po której stronie? Bo czytając o niedawnym
    wprowadzeniu opłat za konto i speadzie na transakcjach zagranicznych to
    nie jestem pewien. Z drugiej strony łatwo o KK dożywotnio zwolnioną z
    opłat, a co do limitów to start jest niski, ale potem regularnie, a
    czasami wprost nachalnie podnoszą.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2013-07-12 22:34:36
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-07-12 20:58, Andrzej Kubiak pisze:
    > Dnia Fri, 12 Jul 2013 20:29:23 +0200, MarekZ napisał(a):
    > No, kwestie etyczne zostawiłem na boku, bo nie każdy je rozumie. Aczkolwiek
    > w pełni się zgadzam.

    A w ogóle jest bank, który je rozumie? Bo patrząc na RRSO kredytów
    gotówkowych i oprocentowanie depozytów to mam wątpliwości co do kwestii
    etycznych - np. gdzie kończy się działalność biznesowa, a zaczyna
    lichwa. Pomijam już nawet "specyficzne" konstrukcje umów czy spready
    transakcji kartowych, na których bank i tak ma niezły zysk przez sam
    fakt zakupu towaru kartą.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2013-07-12 23:17:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Jul 2013 22:34:36 +0200, S napisał(a):

> [...]
    > gotówkowych i oprocentowanie depozytów to mam wątpliwości co do kwestii
    > etycznych - np. gdzie kończy się działalność biznesowa, a zaczyna

    Ale w czym problem ?
    Sa chetni do brania takich kredytow ? Sa.
    Sa chetni do powierzania oszczednosci ? Sa.
    No to mamy biznes.

    > Pomijam już nawet "specyficzne" konstrukcje umów czy spready
    > transakcji kartowych, na których bank i tak ma niezły zysk przez sam
    > fakt zakupu towaru kartą.

    No coz - podobny jak w kantorze.

    J.

  • 18. Data: 2013-07-13 02:05:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <m...@g...com> 7...@g...co

    : można płacić szkole - potem na 10 minut się wyłączyła - rozmawiała ze
    : swoimi pryncypałami - i w końcu zgodzili sie na wpisanie odbiorcy SZKOŁA PODSTAWOWA

    W końcu tygodnia? IMO czesne także można opłacać zgodnie z regulaminami.

    : a ty niby co chcesz płacić za wynajęte mieszkanie np. JANOWI KOWALSKIEMU - nie
    przejdzie w Citi

    -- KKRK Zeus
    -- O, a co to takiego?
    -- Operator telewizji osiedlowej. ;)

    Czyżby banki znów sprawdzały cokolwiek poza numerem odbiorcy?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2013-07-13 08:04:15
    Od: MK <m...@i...pl>

    m <m...@g...com> Wrote in message:
    > W dniu 12.07.2013 14:07, Andrzej Kubiak pisze:

    > Ten bank chyba nie potrafiłby jakby chciał. Mam wrażenie że mają tak
    > zastarzałe i oprogramowanie (ciekawe w czym, COBOL jakiś?) że TOiP
    > dostosowują do możliwości oprogramowania a nie odwrotnie.

    to się ucieszysz zapewne, bo za tydzień Citi ma zaplanowaną
    migrację na nowy system. hehe... ciekawe czy przy okazji będzie
    taka wtopa jak przy migracji z profile'a.

    > ok. 10 lat temu wprowadzili opłaty za papierowe potwierdzenia przelewów
    > z karty. Nie wprowadzili tego w życie, tj. przez kilka lat używania tych
    > przelewów - nie zapłaciłem ani razu za potwierdzenie. Jakiś czas temu po
    > prostu zdjęli to z TOiP i tyle.

    o ile dobrze pamietam zamowienie potwierdzenia przy zlecaniu
    przelewu zawsze było bez opłat. opłata była za zamówienie go w
    terminie późniejszym.

    --
    pozdrawiam
    MK

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://www.piaohong.tk/newsgroup

  • 20. Data: 2013-07-13 08:33:30
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-07-12 23:17, J.F. pisze:
    > Ale w czym problem ?
    > Sa chetni do brania takich kredytow ? Sa.
    > Sa chetni do powierzania oszczednosci ? Sa.
    > No to mamy biznes.

    I tu właśnie jest "problem", stąd np. próba wprowadzenia ustawy
    antylichwiarskiej. Próba, bo skoro RRSO potrafi osiągać po 2000% w
    różnych agencjach, a i samych bankach też przekracza 20% to wyszło jak
    zawsze.
    Natomiast skoro banki/instytucje finansowe nie widzą problemu, w myśl
    Twojego poglądu, to i użytkownicy bezlitośnie wykorzystują wszystkie
    dziury. I niby gdzie ta etyka, o której kolega wcześniej wspomniał.

    > No coz - podobny jak w kantorze.

    Tak?
    Kantor Aliora wczoraj. Sprzedaż EUR 4,3133, skup 4,2873.
    Kurs waluty w Alior Banku. Sprzedaż 4,4934, skup 4,1034.

    Jak dla mnie to ta różnica nie jest podobna. 0,03 a 0,39 to - dla mnie -
    nawet dość znaczne odchylenie. Zajrzałem na notowania kantoru
    tradycyjnego i tam jest odpowiednio 4,20 i 4,37, więc też 2x mniej.

    --
    Pozdrawiam