  • 1. Data: 2013-07-12 12:45:51
    Temat: Płacenie rachunków KK Citi
    Od: Zibo <z...@g...com>

    Hejka.
    Czy płacąc rachunki kredytówką Citi np. czynsz za mieszkanie
    mamy wpływ na tytuł przelewu dla odbiorcy czy też bank za nas ustala ten tytuł?

    Chodzi mi o to, żeby nie przelewać 10k osobie zaufanej z tytułu czynszu za
    mieszkanie - ponieważ niesie to za sobą ryzyko przyczepienia się skarbówki.

    Zibo

  • 2. Data: 2013-07-12 12:51:59
    Temat: Re: Płacenie rachunków KK Citi
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-12 12:45, Zibo pisze:

    > Chodzi mi o to, żeby nie przelewać 10k osobie zaufanej z tytułu czynszu za
    > mieszkanie - ponieważ niesie to za sobą ryzyko przyczepienia się skarbówki.

    Właśnie z tego powodu - nie odważyłbym się (jako beneficjent przelewu)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-07-12 13:09:20
    Od: ls <l...@w...pl>

    W dniu piątek, 12 lipca 2013 12:45:51 UTC+2 użytkownik Zibo napisał:
    > Hejka.
    >
    > Czy płacąc rachunki kredytówką Citi np. czynsz za mieszkanie
    > mamy wpływ na tytuł przelewu dla odbiorcy czy też bank za nas ustala ten tytuł?

    Podczas definiowania takiego przelewu przez telefon mozesz podac przykladowy tytul
    przelewu, np. "Czynsz".
    Podczas wykonywania takiego przelewu przez Internet, pole tytulu daje sie edytowac:
    mozesz usunac slowo "Czynsz" i wpisac tam co innego.

    --
    pozdr.
    ls

  • 4. Data: 2013-07-12 13:39:21
    Od: m...@g...com

    ale czynszu osobie fizycznej i tak w ten sposób nie zapłacisz - oni bardzo dokładnie
    to sprawdzają - miałem taką jazdę z nimi - ponieważ mieszkam w mieszkaniu należącym
    do szkoły - odbiorcą przelewu miała byc szkoła podstawowa - babkana początku nie
    chciała wpisać szkoły - no bo niby jaki rachunek można płacić szkole - potem na 10
    minut się wyłączyła - rozmawiała ze swoimi pryncypałami - i w końcu zgodzili sie na
    wpisanie odbiorcy SZKOŁA PODSTAWOWA

    a ty niby co chcesz płacić za wynajęte mieszkanie np. JANOWI KOWALSKIEMU - nie
    przejdzie w Citi

  • 5. Data: 2013-07-12 14:07:03
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 12 Jul 2013 03:45:51 -0700 (PDT), Zibo napisał(a):

    > Czy płacąc rachunki kredytówką Citi np. czynsz za mieszkanie
    > mamy wpływ na tytuł przelewu dla odbiorcy czy też bank za nas ustala ten tytuł?

    Tytuł ustalasz samodzielnie podczas dokonywania przelewu.

    > Chodzi mi o to, żeby nie przelewać 10k osobie zaufanej z tytułu czynszu za
    > mieszkanie - ponieważ niesie to za sobą ryzyko przyczepienia się skarbówki.

    Skarbówka to tylko jeden z możliwych problemów, a jeśli bank w jakikolwiek
    sposób dokopie się, że robisz go w trąbę, ma pełne prawo policzyć prowizję
    i odsetki wedle TOiP. Prosisz się o kłopoty.

    AK

  • 6. Data: 2013-07-12 14:15:43
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.07.2013 14:07, Andrzej Kubiak pisze:

> [...]
    > sposób dokopie się, że robisz go w trąbę, ma pełne prawo policzyć prowizję
    > i odsetki wedle TOiP. Prosisz się o kłopoty.

    Ten bank chyba nie potrafiłby jakby chciał. Mam wrażenie że mają tak
    zastarzałe i oprogramowanie (ciekawe w czym, COBOL jakiś?) że TOiP
    dostosowują do możliwości oprogramowania a nie odwrotnie.

    ok. 10 lat temu wprowadzili opłaty za papierowe potwierdzenia przelewów
    z karty. Nie wprowadzili tego w życie, tj. przez kilka lat używania tych
    przelewów - nie zapłaciłem ani razu za potwierdzenie. Jakiś czas temu po
    prostu zdjęli to z TOiP i tyle.

    p. m.

  • 7. Data: 2013-07-12 15:29:39
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 12 Jul 2013 14:15:43 +0200, m napisał(a):

    > Ten bank chyba nie potrafiłby jakby chciał. Mam wrażenie że mają tak
    > zastarzałe i oprogramowanie (ciekawe w czym, COBOL jakiś?) że TOiP
    > dostosowują do możliwości oprogramowania a nie odwrotnie.

    Dopóki obsługę klienta utrzymują na dotychczasowym poziomie, dla mnie mogą
    używać nawet abakusów, papirusu i tam-tamów. :)
    Takie historie mogą wyjść głupim przypadkiem, przy zupełnie innej okazji i
    bez celowego szperania banku. Ot, takie małe ostrzeżenie, bo dla mnie
    skórka tu niewarta wyprawki. Zibo oczywiście niech robi, jak uważa.

    System faktycznie mają przedpotopowy. Niedawno miałem z nimi małą
    przeprawę, i w końcu ktoś ręcznie musiał załatwić moją sprawę. Na wyciągach
    wygląda to śmiesznie, tym niemniej - zakończyło się po mojej myśli, no i
    ktoś zadzwonił, wytłumaczył i przeprosił. A taki BGŻ co prawda kasiorę dał,
    ale nadal słowem się nie odezwał, choć mieli to zrobić wczoraj.

    AK

  • 8. Data: 2013-07-12 17:28:56
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 12 Jul 2013 15:29:39 +0200, Andrzej Kubiak napisał(a):

> [...]
    > i bez celowego szperania banku. Ot, takie małe ostrzeżenie, bo dla mnie
    > skórka tu niewarta wyprawki. Zibo oczywiście niech robi, jak uważa.
    (...)

    Dokładnie. Prędzej czy później karma wróci. Co do obsługi w Citi to jakby
    nie patrzeć i czego by tam nie używali - jest na naprawdę wysokim
    poziomie i reszta banków może tylko pomarzyć. Taki Alior z Synkiem przy
    nich to jakaś popierdółka zwyczajna.

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2013-07-12 19:07:49
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-07-12 17:28, xbartx pisze:

> [...]
    > nie patrzeć i czego by tam nie używali - jest na naprawdę wysokim
    > poziomie i reszta banków może tylko pomarzyć. Taki Alior z Synkiem przy

    I uważasz, że bank naliczy opłaty wstecz za kilka miesięcy? Mało
    prawdopodobne - najwyżej za ostatni "lewy" przelew lub po prostu
    uszczelni system, jak np. ostatnio w Millenium (cashback a 3%). Jakoś
    nie słyszałem, by Mille zabierał ludziom niesłusznie naliczony bonus za
    ostatni... rok? Czy ile tam funkcjonowało.

    --
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2013-07-12 19:56:13
    Od: Zibo <z...@g...com>

    To może inaczej zapytam.
    Czy ktoś tutaj może podzielić się doświadczeniem w tej sprawie?
    Na grupie KK Citi jest dość popularna dlatego sądziłem, że ktoś praktykuje ww
    kombinacje z czynszem.