  • 21. Data: 2008-02-18 13:06:37
    Temat: Re: "Pieniadze jako dług" - film
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości
    news:fpc01r$je1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Co musialoby sie wydarzyc, aby PKB bylo nominalnie ujemne? Bo nie
    > wyobrazam sobie za bardzo takiej sytuacji. Co wiecej nie wydaje mi sie ona
    > mozliwa.

    Tzn. poprawka, wyobraziłem sobie taką sytuację - nagły spadek liczby
    ludności, powiedzmy o połowę. Nie ma potrzeby wytwarzania nowych rzeczy,
    wszystko jest w nadmiarze i wartość tego spada mimo że jest zużywane i jest
    tego coraz mniej. Ale w normalnej sytuacji takiej bardziej gładkiej ewolucji
    sytuacji, nadal wydaje mi się to niemożliwe.

    marekz

  • 22. Data: 2008-02-18 13:10:57
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    >
    > Co musialoby sie wydarzyc, aby PKB bylo nominalnie ujemne? Bo nie
    > wyobrazam sobie za bardzo takiej sytuacji. Co wiecej nie wydaje mi sie

    Skrot myslowy, PKB nominalnie ujemne wzgledem poprzedniego okresu
    oczywiscie. PNB by byc nominalnie ujemne musialoby byc finansowane z
    zagranicy, w PKB saldo zagraniczne juz jest brane pod uwage wiec ciezko
    wyobrazic sobie ujemne.

  • 23. Data: 2008-02-18 13:50:07
    Od: 01101001100010 <d...@g...com>

    On Feb 18, 1:56 pm, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    > PKB moze byc ujemne nominalnie i nic w tym dziwnego. Jednak przy recesji
    > mowimy tylko o zmiejszenius sie przyrostu PKB.

    nie wiesz o czym mowisz. Powinnienies przestudiowac funkcje
    logarytmiczne i zastosowania w przyrodzie a w szczegolnosci ich
    przebieg w blizszych i dalszych horyzontach czasowych, przy czym
    "dalsze" to oczywiscie nie chodzi o moment kiedy zgasnie slonce.

    > Frazesy i slogany.

    Dla ciemnoty byc moze. Bańk sporo inwestowal w tzw. "edukacje"
    ciemnoty, pamietam jeszcze filmiki z tzw. poczatkowego okresu
    tranformacji ustrojowej w Polsce hehehe tobie jak i bańkom tamte
    filmiki bardziej pasuja - nic dziwnego LOL

    > A to teraz w sklepach ceny zywnosci sa tajne ?
    > Ja tam co tydzien widze rozne koszyki inflacyjne
    > produkowane przez dziennikarzy czy ekonomistow.
    >
    > Rzeczywista inflacja to takie cos co kazdy w niej widzi co innego.
    > Dla ludzi biednych gdzie zywnosc stanowi 100% wydatkow
    > to  koszyk dobr z ktorych nalezalo  by liczyc inflacje jest inny
    > niz dla osoby z dochadami 100tys miesiecznie dla ktorych wzrost zywnosci
    > nie ma zadnego znaczenia na wzrost struktury wydatkow.

    oczywiscie dla frajera inflacja 40% a dla bańku 4% - zeby mogl
    spokojnie pompowac kredyty.
    a pomyslales kiedys kto tych dziennikarzy ekonomistow oplaca? Bo jak
    zlodziej to takie dane niewiele warte.

    > Oczywiscie zeby zadluzenie zmalalo nalezy
    > a) ograniczyc wydatki
    > b) zwiekszyc przychody
    >
    > to zadna tajemnica,  dlug publiczny przy rosnacym PKB moze rosnac sobie
    > najwazniejsze zeby nie przekroczyl jakiejs kotwicy obojetnie czy to 60%
    > PKB czy 20% grunt ze taka granica jest zapisana w konstytucji.

    naiwny jestes jesli myslisz ze wydumane nie wiadomo skad wartosci
    graniczne maja jakiekolwiek znaczenie dla bańku. Ekonomia to nie jest
    dziedzina nauki.

    > Do czasu az banka pekie wtedy banki robia kaput i hak im w smak.

    > Ja mowie o lokatach, upadek banku kredytujacego mnie WISI,  mi
    > oprocentowanie nie wzrosnie mam umowe. W wypadku lokat powierzenie
    > bankowi ktory daje kredyty gołodupcom to własny wybór i ryzyko.

    no i co z tego ze masz umowe ? Kazdy "porzadny" bańk co najwyzej
    podciera sie takimi umowami z frajerami (w Polsce zdaje sie do 5 tys.
    euro) - zeby mogl spookojnie pompowac kredyty.

    > Brałeś kiedys kredyt, bank wie o tobie wiecej niz ty sam ?

    a co ty sam o sobie niby wiesz ? Pamietaj ze wszystko jest wrazeniem,
    ubierz sie w lepszy garnitur to moze dostaniesz lepszy kredyt.

    > Ciemnota to jest gdy sie oglada filmiki lewicowych oszolomow bez
    > zrozumienia.

    skad wiesz ze to lewicowcy ? Ciagle rzucasz te same inwektywy bo sam
    nie umiesz myslec a jak pojawia sie film ktory otwiera ci oczy, czarno
    na bialym pokazuje mechanizmy oszustwa to o malo sie nie zaplujesz.
    Przeciez to sie nie moze wydac zebys mogl dalej krasc nieprawdaz ?

  • 24. Data: 2008-02-18 14:35:21
    Od: robbi <r...@n...com>

    01101001100010 pisze:

> [...]
    > przebieg w blizszych i dalszych horyzontach czasowych, przy czym
    > "dalsze" to oczywiscie nie chodzi o moment kiedy zgasnie slonce.

    ROTFL ...

    --
    pzdr
    robbi

  • 25. Data: 2008-02-18 18:26:22
    Od: piotrek <f...@o...pl>

    > jak argumentow brak to najlepiej wyzwac

    To a pro po argumentów:
    http://mises.org.pl/pliki/upload/Murray_Rothbard-Co_
    rzad_zrobil_z_naszym_pieniadzem.pdf

    Do przeczytania dla wszystkich chcących wiedzieć jak powstał i działa
    współczesny system finasowy. :)

  • 26. Data: 2008-02-18 18:59:00
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    01101001100010 napisał(a) w wiadomości:
    <2...@d...goo
    glegroups.com>...

> [...]
    >tranformacji ustrojowej w Polsce hehehe tobie jak i bańkom tamte
    >filmiki bardziej pasuja - nic dziwnego LOL

    Z takich filmików wynika, że 2+2=4. Ale to pewnie dla "ciemnoty".
    "Oświeceni" wiedzą, że wynik jest inny...

    >oczywiscie dla frajera inflacja 40% a dla bańku 4% - zeby mogl
    >spokojnie pompowac kredyty.
    >a pomyslales kiedys kto tych dziennikarzy ekonomistow oplaca? Bo jak
    >zlodziej to takie dane niewiele warte.

    Proszę, podaj nazwiska. Konkretnie: który ile bierze i od kogo?
    I za co?

    Dobrze by było, ale tu niestety jest problem. Zawsze się znajdzie
    ktoś, kto będzie próbował ratować, tyle, że nie za swoje pieniądze...

    >skad wiesz ze to lewicowcy ? Ciagle rzucasz te same inwektywy

    Dla ciebie "lewicowcy" to inwektywa? Czy może "uderz w stół -
    nożyce się odezwą"?

> [...]
    >na bialym pokazuje mechanizmy oszustwa to o malo sie nie zaplujesz.
    >Przeciez to sie nie moze wydac zebys mogl dalej krasc nieprawdaz ?

    Dlaczego zatem nie doniesiesz na swego adwersarza, że kradnie?
    A może chcesz sprowokować kogoś żeby cię pozwał za oszczerstwo?

    Arek

    PS. Po co jest ten FUP na pl.test?

  • 27. Data: 2008-02-18 21:59:02
    Od: "swen" <n...@n...com>

    ness/17cnd-northern.html

    > No wlasnie nadmierna kreacja pieniadza to klopot dla banku stad normalne
    > banki nie dmuchaja kredytow na prawo i lewo.

    Raczej niezly zysk... myslisz, ze oni sie martwia klopotem? Kazdy bank
    dmucha na prawo i lewo, wszak z tego sa realne dochody. A skad prezes banku
    Northen Rock (ktory upada) by zarabial 95 000 funtow miesiecznie [tak
    miesiecznie!] jak by nie dmuchali kasy.

    > Jak ktos ma lokaty w takim banku to jest to jego wybor.

    To wlasnie osoby majace depozyty maja problem, ale na pewno nie bank:)))

    > Bank moze pozyczyc tylko tyle o ile wzrosnie przyszly przychod i majatek
    > kredytobiorcy.

    W zdrowym ukladzie tak, ale czy tak sie dzieje? Popatrz na Norten Rock...
    Pokaz mi prezesow i czlonkow zarzadu banku ktory upadl z przyczyn winny
    kierownictwa ktorzy siedza?
    Nie zastanowilo cie to nigdy, ze zaden prezes banku jeszcze nie poszedl do
    kicia?

  • 28. Data: 2008-02-18 22:50:52
    Od: 01101001100010 <d...@g...com>

    On Feb 18, 7:59 pm, "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote:

    > Dlaczego zatem nie doniesiesz na swego adwersarza, że kradnie?
    > A może chcesz sprowokować kogoś żeby cię pozwał za oszczerstwo?

    Bo co straszysz komuchu ? Jednym z glownych wnioskow filmu jest ze
    bank zarabia procent na pozyczaniu nie istniejacych pieniedzy. Czy
    masz na to lepsze okreslenie niz kradziez ? Oszustwo ? To jest
    przeciez tak samo gdy np. pracownik stacji benzynowej dolewa wody do
    benzyny - tyle ze samochod nie jest tak "glupi" jak ty i nie mozna
    wlac 96 czesci wody do 4 czesci beznyny bo po prostu wtedy nie
    pojedzie. A Strybyszewski sam przyznal ze NBP pozwala trzymac zaledwie
    4% zlotowek w rezerwach - w prezentacji wlasnej NBP sam pokazuje jak z
    1000 zl oszczednosci bezczelnie wydrukowal na krzywego ryja 30000 zl i
    co gorsza glupol-kredytobiorca zaplaci jeszcze bańkowi procent od tych
    nigdzie nie istniejacych 30000 zl. Jakbys umial myslec nieco lepiej od
    samochodu to bys zauwazyl ze system finansowy musi byc zmieniony bo
    obecny doprowadza wczesniej czy pozniej do krachu. Naturalne cykle
    gospodarcze zostaja w obecnym sytemie finansowym wzmacniane przez
    oprocentowanie nie istniejacego pieniadza i dlatego mamy krachy na
    gieldzie czy bankructwa niemalze calych gospodarek krajowych.

    > PS. Po co jest ten FUP na pl.test?

    Zebys potestowal sobie myslenie.

  • 29. Data: 2008-02-19 07:33:10
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    swen pisze:

> [...]
    > kierownictwa ktorzy siedza?
    > Nie zastanowilo cie to nigdy, ze zaden prezes banku jeszcze nie poszedl do

    Kredyty tego banku gwarantowalo PANSTWO to i ono ma klopot.
    Tak by bank upadl i po sprawie

  • 30. Data: 2008-02-19 12:19:53
    Od: FatHat <d...@g...com>

    On Feb 19, 8:33 am, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    > Kredyty tego banku gwarantowalo PANSTWO to i ono ma klopot.
    > Tak by bank upadl i po sprawie

    kredyty _kazdego_ bańku gwarantuje panstwo bo kazdy kredyt to
    dodrukowany przez bańk pieniadz ale za ktory odpowiada panstwo a nie
    bańk. Teoretycznie gdyby bańk pozyczal tylko juz wydrukowany pieniadz
    np. twoje oszczednosci - w takim przypadku moglby upasc a swoje
    oszczednosci otrzymalbys co najwyzej do wysokosci obowiazkowej rezerwy
    odprowadzonej przez bańk do skarbu baństwa czy skarbu bańku
    centralnego ale po uprzednim odjeciu kosztow postepowania
    upadlosciowego. W praktyce wiemy ze takie bańki nie istnieja bo chyba
    tylko ostatni frajer chcialby w nich pracowac. Spirala zadluzenia musi
    sie krecic aby zapewnic plynnosc rynku finansowego a prezesi bańkow
    dobrze wiedza ze nie pojda siedziec poniewaz swietnie znaja proceder
    malwersacji i chocby za probe pociagniecia ich do odpowiedzialnosci
    polecialby kolejne wyzsze stolki. Ba nawet bonusy preziow to rowniez
    dodrukowane przez bańk pieniadze. Reasumujac panstwo to rowniez ty
    jako podatnik i to ty m.in. masz klopot.