  • 1. Data: 2008-02-16 13:57:41
    Temat: Getin bank - prowizja od wcześniejszej spłaty w wysokości 12%!!
    Od: a...@w...pl

    Getin bank pobiera prowizję od wcześniejszej spłaty kredytu w
    wysokości jakichś 12%!
    Oczywiście nie podają tego wprost w taryfie opłat i prowizji, tylko
    wprowadzili zawoalowany algorytm, wg którego należy sobie wysokość
    takiej opłaty wyliczyć.

    Przy moich 180 tys kredytu hipotecznego wychodzi mi 22 tys kary.
    Ubezwłasnowolnili mnie na amen w dobie, gdy banki prześcigają się w
    ofertach i gdy wszystkie inne biorą ok 1% w/w prowizji. Jak się to ma
    do ustawy antylichwiarskiej i gdzie iść po ratunek? Arbitraż bankowy
    nie wchodzi tu w grę, bo zajmują się sprawami do 8 tysięcy zł.
    Agnieszka

  • 2. Data: 2008-02-16 14:33:38
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    a...@w...pl pisze:
> [...]
    > Oczywiście nie podają tego wprost w taryfie opłat i prowizji, tylko
    > wprowadzili zawoalowany algorytm, wg którego należy sobie wysokość
    wybacz, ale wysokość opłat za wcześniejszą spłatę kredytu hipotecznego
    to dla mnie jeden z ważniejszych parametrów i sam się pytałem o to
    doradcy 5x. Nie dowiadywałaś się o to przed podpisaniem umowy?

  • 3. Data: 2008-02-16 15:07:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 16 Feb 2008 05:57:41 -0800 (PST), a...@w...pl
    napisał(a):

    > Ubezwłasnowolnili mnie na amen w dobie, gdy banki prześcigają się w
    > ofertach i gdy wszystkie inne biorą ok 1% w/w prowizji.

    Przecież masz wyjście z sytuacji, i to bardzo proste. Wcześniejsze wpłaty
    wrzucaj na osobne konto gdzie ustawisz zlecenie stałe na spłatę kredytu.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2008-02-16 15:21:01
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

[...]

    A mozesz napisać skąd te 12% ? W taryfie jest mowa o2,0 %, nie mniej niż 25
    zł, liczone od kwoty kapitału spłacanego przed terminem wynikającym z
    obowiązującego harmonogramu spłaty (płatne w momencie dokonania zmiany
    harmonogramu) więc kto Ci powiedział o 12% ???
    Jesli to rzeczywiście prawda być moze da/dałoby się
    http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2128
    .218.0.39.6.2.0.1.htm
    (szukaj informacji na temat sądu polubownego przy KNF)

    pozdr
    as

  • 5. Data: 2008-02-16 16:41:37
    Od: a...@w...pl

    On 16 Lut, 16:07, scream <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    > best regards,
    > scream (at)w.pl
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    Tak, ale chcę zmienić bank na inny, a to oznacza całkowitą spłatę
    kredytu kredytem refinansowym. Przy opcji, którą proponujesz niestety
    nie zwolnię hipoteki dla innego banku.

  • 6. Data: 2008-02-16 16:47:42
    Od: a...@w...pl

    On 16 Lut, 16:21, "Adam S." <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    sięhttp://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2
    128.218.0.39.6.2.0.1...
    > (szukaj informacji na temat sądu polubownego przy KNF)

    Oni mają 3 rodzaje prowizji, uzależnione od daty zawarcia umowy. Dla
    umów po 30.06.2006 (moja ze stycznia 2007) mają takie rozwiązanie:
    0,1% x liczba miesięcy z 1/3 okresu kredytowania (dla moich 30 lat: 10
    lat x 12 miesięcy = 120 miesięcy) - liczba miesięcy które upłynęły od
    wypłaty kredytu (u mnie to 12 miesięcy). Zawoalowany wzór, ale pytałam
    pracownika, wyszło mu to samo, co mi - prawie 22 tysiące, gdybym
    dzisiaj chciała spłacić. To jakieś 12%, które będzie zmieniać się
    powolutku im dłużej zostaniesz w banku, ale bardzo powolutku.
    Szukam sposobu, żeby się z tego wyplątać.
    Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

  • 7. Data: 2008-02-16 17:16:29
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

[...]

    Chyba przydałby Ci się przede wszystkim dobry prawnik który przeczyta całą
    umowę. Możesz zresztą jeszcz o to zapytać na pl.soc.prawo.
    Rozumiem ze ten algorytm obliczania prowizji zaszyty jest w umowie ale być
    może jest też w niej jakieś odniesienie że obowiazuje bieżaca taryfa , która
    mogła by być dla Ciebie korzystniejsza. Mozesz też próbować negocjować marżę
    do jakiegoś znośnego poziomu .

    pozdr
    as

    PS. Rozwiązanie podane przez scream jest takie sobie

  • 8. Data: 2008-02-16 17:32:56
    Od: a...@w...pl

    On 16 Lut, 18:16, "Adam S." <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > pozdr
    > as
    >
    > PS. Rozwiązanie podane przez scream jest takie sobie

    Dzięki. Obawiam się, że z tym bankiem nie da się negocjować. Powód,
    dla którego chcę się wynieść jest dość pospolity: mieszkanie wzięłam
    na kredyt z moim byłym narzeczonym, po tym jak nasze ścieżki się
    rozeszły, chcemy też rozwiązać ten jeden element, który nas wiąże.
    Mimo, że mam zdolność kredytową do udźwignięcia całego kredytu, nie
    chcą wyrazić zgody na wyłączenie jednego kredytobiorcy. Gorzej, mam
    kogoś z rodziny na jego miejsce, ale na to też bank się nie chce
    zgodzić. Zgodnie z ich argumentacją, gdybyśmy byli małżeństwem to
    rozwód uwzględniliby. To jest jakieś chore.
    Inne banki mają takie sprawy w standardzie, wystarczy aneks do umowy.
    Getin Bank zaś, który uważa siebie samego na stronie internetowej,
    jako przyjaznego dla klienta, nie może pójść mu na rękę w takiej
    prostej sprawie. Bardzo łatwo za to, ale wręcz z niezwykłą łatwością
    przyszło im udzielić mi kredytu, teraz się ode mnie odwracają. I jak
    ja mam przy nich wytrwać 30 lat? Jedynym rozwiązaniem dla mnie jest
    kredyt refinansowy, już tylko na mnie, z innego banku. Ale tu nowy
    problem, nieszczęsne 22 tysiące. Odnoszę wrażenie, że chcą mnie
    skłonić do zerwania umowy i poniesienia kary. Czy na tym zarabia
    nowoczesny bank?

  • 9. Data: 2008-02-16 17:35:40
    Od: Sierp <s...@n...net>

    a...@w...pl pisze:
> [...]
    > lat x 12 miesięcy = 120 miesięcy) - liczba miesięcy które upłynęły od
    > wypłaty kredytu (u mnie to 12 miesięcy).

    szkoda ze nie przyjzalas sie temu jak bralas kredyt
    a jakie sa oplaty przy czesciowej splacie kredytu?

    Sierp

  • 10. Data: 2008-02-16 17:42:28
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 16 Feb 2008 18:16:29 +0100, Adam S. napisał(a):

    > PS. Rozwiązanie podane przez scream jest takie sobie

    Jesli znasz inne, lepsze, to slucham.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl