  • 1. Data: 2008-02-16 14:26:32
    Temat: Co zrobić z dolarami ?
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam
    Mam troszkę dolarów i niewiem co z nimi zrobić bo tylko tracą na wartości.
    - Trzymać dalej i czekać aż kurs będzie wyższy ?
    - Wymienić na złotówki i ???
    - ?????
    Proszę o poradę
    Pozdrawiam h

  • 2. Data: 2008-02-17 01:05:49
    Temat: Re: Co zrobić z dolarami ?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> wrote in message
> [...]
    > Mam troszkę dolarów i niewiem co z nimi zrobić bo tylko tracą na wartości.
    > - Trzymać dalej i czekać aż kurs będzie wyższy ?

    Moze jeszcze spadna, bo na razie trwa dalej euforia na PLN.
    W dluzszej perspektywie wartosc PLN musi spasc, jezeli rzad nie bedzie robil
    zadnych reform a tylko kreowal pusty pieniadz na podwyzki dla sfery
    budzetowej. Emituja obligacje i mimo wzrostu gospodarczego dlug rosnie
    bardzo szybko, a co bedzie jak wzrost spadnie i spadna wplywy do budzetu.
    Opinie wiekszosci analitykow mowia, ze PLN bedzie sie ciagle umacial. Ja mam
    odmienne zdanie, bo Polska nie nazywa sie USA i nie moze stale zyc na
    kredyt. Kurs USD jest tak niski, ze chocby jeszcze spadl, to
    prawdopodobienstwo silnego wzrostu rosnie.
    Nikt nie jest wrozka i trudno komus cos doradzac.

  • 3. Data: 2008-02-17 20:32:37
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Kurs USD jest tak niski, ze chocby
    > jeszcze spadl, to prawdopodobienstwo silnego wzrostu rosnie.

    Od ponad roku powtarzane i 'namacalnie' nic się nie zmieniło, poza kursem.

  • 4. Data: 2008-02-17 20:58:20
    Od: 01101001100010 <d...@g...com>

    On Feb 17, 2:05 am, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > W dluzszej perspektywie wartosc PLN musi spasc, jezeli rzad nie bedzie robil
    > zadnych reform a tylko kreowal pusty pieniadz na podwyzki dla sfery

    to nie ma zadnego znaczenia czy rzad bedzie drukowal czy nie -
    ogladnij sobie film "pieniadz jako dlug", PLN z pewnoscia jeszcze sie
    umocni.

  • 5. Data: 2008-02-17 21:00:09
    Od: Sierp <s...@n...net>

    K.K. pisze:

    > Od ponad roku powtarzane i 'namacalnie' nic się nie zmieniło, poza kursem.

    o spadkach na gieldzie tez sie dlugo mowilo, az w koncu sie stalo

    Sierp

  • 6. Data: 2008-02-18 18:31:04
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Sierp" <s...@n...net> wrote in message

    > o spadkach na gieldzie tez sie dlugo mowilo, az w koncu sie stalo
    >
    > Sierp

    Obstawiam za stagflacja w niedalekiej przyszlosci, RPP widzac rosnaca
    inflacje podnosi stopy do 6% albo wiecej, a inflacja i tak rosnie, bo jest
    wywolana czynnikami na ktore rada nie ma wplywu, wzrost gospodarczy zostanie
    skutecznie wyhamowany, wplywy do budzetu spadna, i panstwo zacznie miec
    problemy z dochodami, a wydatki sa sztywne i nie ma na razie, zadnej
    zapowiedzi faktycznej reformy wydatkow panstwa. Trzeba pamietac, ze kurs
    walutowy obecnie ksztaltuja oczekiwania na podwyzki stop procentowych.
    Handlowanie waluta nie rozni sie bardzo od handlu akcjami na gieldzie.

  • 7. Data: 2008-02-18 21:18:03
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prawdopodobienstwo silnego wzrostu rosnie.
    > Nikt nie jest wrozka i trudno komus cos doradzac.

    Polska nie-Polska, ale trudno odmówić, że gospodarka USA leży i kwiczy, i
    nikt nawet nie za bardzo stara się ratować ich walutę, żeby jeszcze nie
    pogarszać wskaźników gospodarczych. Dodaj do tego informację, że Chiny
    zaczęły zamieniać część rezerw z USD na EUR, a Bliski Wschód lada dzień
    zadecyduje (o ile tego jeszcze nie zrobił) o odmrożeniu kursu swoich walut
    do USD...

    USD nie jest w moim przekananiu walutą, na której można zarobić większe
    pieniądze na przestrzeni najbliższych 1-2 lat. Gdybym był na Twoim miejscu,
    już bym się jej dawno pozbył.

    Pozdr.

    k.