  • 1. Data: 2008-02-16 14:15:05
    Temat: "Pieniadze jako dług" - film
    Od: "PatronX" <p...@w...pl>

    Ciekawy film dokumentalny o bankach, kredytach i pieniądzach:

    http://video.google.com/videoplay?docid=-18875918662
    62119830

    --
    PatronX
    http://finanse.netwaluta.pl

  • 2. Data: 2008-02-16 18:28:52
    Temat: Re: "Pieniadze jako dług" - film
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Podstawowy morał - obowiązkowa matematyka na maturze i wyjaśnienie w
    szkole
    podstawowej pojęcia procentu składanego powinny być podstawą systemu
    edukacyjnego.

    MichalL

  • 3. Data: 2008-02-17 10:08:39
    Od: anulkaa <a...@g...com>

    MichalL pisze:
    > obowiązkowa matematyka na maturze

    KONIECZNIE! :)

    --
    "Elita to ludzie żyjący w prawdzie, których charakteryzuje
    bezinteresowność w czynieniu dobra i piękna."

  • 4. Data: 2008-02-17 21:04:40
    Od: 01101001100010 <d...@g...com>

    On Feb 17, 11:08 am, anulkaa <a...@g...com> wrote:

    > KONIECZNIE! :)

    wam obu wystarczylaby tylko znajomosc angielskiego zeby moc zrozumiec
    film bo matemtyke i tak albo oblejecie albo kupicie gotowce na
    stadionie

  • 5. Data: 2008-02-17 21:29:29
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    PatronX pisze:
    > Ciekawy film dokumentalny o bankach, kredytach i pieniądzach:
    >
    > http://video.google.com/videoplay?docid=-18875918662
    62119830

    Piekny lewacki bzdet. Bank nigdy nie wykreuje wiecej pieniedzy niz
    naturalny wzrost PKB gdyz kazda zlotowka ponad to bedzie nie splacona bo
    niby z czego i bank bedzie ugotowany. A panstwo sie nie zadluzy wiecej
    niz o 3% PKB bo tak ustalony w ramach UE wiec nie boj bidy. Wiec ten
    ladny smok zjadajacy kule ziemska to bzdet. Przy okazji poziom rezerw
    obowiazkowych rezerw jest w Polsce 2,5 raza mniejszy niz w tym filmie
    wiec teoretycznie mozna wyczarowac jeszcze wieksze sumy

  • 6. Data: 2008-02-17 21:58:10
    Od: 01101001100010 <d...@g...com>

    On Feb 17, 10:29 pm, Jan Strybyszewski <g...@o...pl> wrote:

> [...]
    > niby z czego i bank bedzie ugotowany. A panstwo sie nie zadluzy wiecej
    > niz o 3% PKB bo tak ustalony w ramach UE wiec nie boj bidy.

    Nie wiesz co mowisz, gdyby bylo jak mowisz to juz dawno ciemnota nie
    dostalaby kredytow na mieszkania bo banki musialyby trzymac pieniadz
    na wyplate oszczednosci. Film swietnie opisal bandycki system
    finansowy ktory wczesniej czy pozniej konczy sie tak:
    http://www.nytimes.com/2008/02/17/business/worldbusi
    ness/17cnd-northern.html

  • 7. Data: 2008-02-17 22:15:41
    Od: piotrek <f...@o...pl>

> [...]
    > obowiazkowych rezerw jest w Polsce 2,5 raza mniejszy niz w tym filmie
    > wiec teoretycznie mozna wyczarowac jeszcze wieksze sumy

    Ech.... to prawda, że wnioski przedstawiane w filmie są lewicowe
    (patrz=głupie:)
    ale ten wiara w bankowców i rząd jest rozczulająca :)

    to jest nasz dług:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/zadluzen
    ie/publikacje/zsp_2007_11.pdf?PortalMF=7db5563c345b9
    bc465757b7e208bb10a

    a tu dochód:
    http://www.egospodarka.pl/19891,Polski-PKB-w-2006-r,
    1,39,1.html

    sobie można policzyć jakie to daje procenty :(

  • 8. Data: 2008-02-17 22:58:08
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > obowiazkowych rezerw jest w Polsce 2,5 raza mniejszy niz w tym filmie wiec
    > teoretycznie mozna wyczarowac jeszcze wieksze sumy

    spokojnie, ten film dotyczy USA.
    U nas NBP jest państwowy (mam nadzieje ;-) )

    Marcin

  • 9. Data: 2008-02-17 23:32:34
    Od: 01101001100010 <d...@g...com>

    On Feb 17, 11:15 pm, piotrek <f...@o...pl> wrote:

    > Ech.... to prawda, że wnioski przedstawiane w filmie są lewicowe
    > (patrz=głupie:)

    jak argumentow brak to najlepiej wyzwac

> [...]
    >
    > a tu dochód:http://www.egospodarka.pl/19891,Polski-PKB-w-
    2006-r,1,39,1.html

    > sobie można policzyć jakie to daje procenty :(

    a ciekawe ze zaden audyt nie weryfikuje co rzad sobie podrukowal

  • 10. Data: 2008-02-18 06:07:48
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    01101001100010 pisze:

> [...]
    > na wyplate oszczednosci. Film swietnie opisal bandycki system
    > finansowy ktory wczesniej czy pozniej konczy sie tak:

    No wlasnie nadmierna kreacja pieniadza to klopot dla banku stad normalne
    banki nie dmuchaja kredytow na prawo i lewo. Jak ktos ma lokaty w takim
    banku to jest to jego wybor. Bank moze pozyczyc tylko tyle o ile
    wzrosnie przyszly przychod i majatek kredytobiorcy.