  • 1. Data: 2003-04-29 15:38:13
    Temat: Pekao24 - czy to nie jest chore, ze...
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy to nie jest "chore", ze w Pekao24 ten sam PIN
    (w dadatku tylko 4 cyfrowy) sluzy zarowno jako haslo
    do logowania sie w internecie, jak i w telefonicznym
    TelePekao?
    Swoja droge - jak sie ten pin podaje kondultatnowi,
    glosem czy tonowo? (i tak i tak zle, jesli ktos mnie
    podsluchuje).

    Mam jeszcze takie pytanie, bo juz sie w tym gubie....
    czy tzn. numer klienta (10 cyfr) to jest bardzo poufna
    informacja? Czy powinienem go zapamietac i
    zniszczyc, czy raczej moze spokojnie lezec w domu,
    w papierach "bankowych" -
    - pytanie kieruje do praktykow - czy jesli osoba niepowolana
    pozna ten numer, to jest bardzo niebezpiecznie dla mnie?

    Dzieki,

    latet

  • 2. Data: 2003-04-29 15:46:43
    Temat: Re: Pekao24 - czy to nie jest chore, ze...
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    P.S.
    Wlasnie otworzylem koperte z PIN-em do Peako24
    i lekko sie zdziwilem.........
    czy to normalne, ze te PIN-y sa tak...... hmm..........
    podejrzanie latwe???

    latet

  • 3. Data: 2003-04-29 16:36:09
    Od: "Maciej \"AbrahaM\" Piotrowski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:22204-1051631202@ursus93.spray.net.pl

    > P.S.
    > Wlasnie otworzylem koperte z PIN-em do Peako24
    > i lekko sie zdziwilem.........
    > czy to normalne, ze te PIN-y sa tak...... hmm..........
    > podejrzanie latwe???

    Etam, ja znam osobiscie lepszy "kwiatek"
    Pewien inny bank wygenerowal osobie ze mna zaprzyjaznionej
    ciag skladajacy sie z czterech jednakowych cyfr. Nie jest
    to blad w systemie bo sprawdzone zostalo ze ow pin dziala.

    --
    Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na adres użyty
    do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 4. Data: 2003-04-29 22:25:35
    Od: "SzYmOn" <szymonunion@REMOVE_ITwp.pl>

    Latet wrote:
    > Witam,
    > Mam jeszcze takie pytanie, bo juz sie w tym gubie....
    > czy tzn. numer klienta (10 cyfr) to jest bardzo poufna
    > informacja?

    Witam,

    tak naprawde ten numer klienta to 6 cyfr - ja wpisuje 6 cyfr i
    TEN_DEBILNIE_KROTKI_PIN i jestem w systemie.

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2003-04-30 07:34:45
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Latet napisał:
    > P.S.
    > Wlasnie otworzylem koperte z PIN-em do Peako24
    > i lekko sie zdziwilem.........
    > czy to normalne, ze te PIN-y sa tak...... hmm..........
    > podejrzanie latwe???

    Normalne. Kazdy PIN jest tak samo trudny do zganiecia. Co z tego, ze
    masz PIN 1111, jesli zlodziej o tym nie wie? Jest on dla niego tak samo
    trudny do zgadniecia jak 2863, bo zlodziej zaczyna od zera, nie majac
    zadnych wskazowek.

    Bartol

  • 6. Data: 2003-04-30 07:50:10
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > masz PIN 1111, jesli zlodziej o tym nie wie? Jest on dla niego tak samo
    > trudny do zgadniecia jak 2863, bo zlodziej zaczyna od zera, nie majac

    Ale jesli zlodziej wie, ze pekao24 daje ludziom
    na poczatek bardzo latwe PIN-y (bo mozna je zmieniac
    dowolna ilosc razy przez internet, co zreszta wiekszosc
    klientow zapewnie nie zrobi), to szanse na odgadniecie
    sa znacznie wieksze.

    BTW:
    Najbardziej (oprocz krotkosci PIN-u) przeszkadza mi to,
    ze jest ten sam pin do internetu i do logowania sie przez telefon.
    Wiele osob ma (zwlaszcza w pracy!!!) telefony stacjonarne
    zwyswietlaczmi, ktora pamietaja jeden czy nawet kilka ostatnio
    wprowadznych numerow, wraz z tym co sie wprowadza
    podczas "rozmowy", czy wraz z nr klienta i pinem.
    To naprawde niebezpieczne!

    Latet

  • 7. Data: 2003-04-30 08:05:53
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Latet napisał:

> [...]
    > dowolna ilosc razy przez internet, co zreszta wiekszosc
    > klientow zapewnie nie zrobi), to szanse na odgadniecie

    Bank wali PINy jak leci. Nie ma ustawien typu tylko latwe lub tylko
    trudne. Oczywiscie ustawienie systemu, by odrzucal PINy, w ktorych
    powtarzaja sie cyfry nie jest pewnie trudne, ale to tak naprawde jest
    zawracaniem glowy. Raz dostajesz PIN latwy, kiedy indziej trudny. Tak po
    prostu. No, chyba ze w Pekao daje by design PINy 1111 wszystkim po
    kolei. To by bylo naganne ;-)))

> [...]
    > wprowadznych numerow, wraz z tym co sie wprowadza
    > podczas "rozmowy", czy wraz z nr klienta i pinem.

    A to juz inna sprawa. Kazdy punkt dostepu powinien miec osobno
    definiowane hasla. To co robi pekao to czysty skandal.

    Bartol

  • 8. Data: 2003-05-01 20:53:22
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Maciej "AbrahaM" Piotrowski" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Etam, ja znam osobiscie lepszy "kwiatek"
    > Pewien inny bank wygenerowal osobie ze mna zaprzyjaznionej
    > ciag skladajacy sie z czterech jednakowych cyfr. Nie jest
    > to blad w systemie bo sprawdzone zostalo ze ow pin dziala.

    A co o tym pisano? ;)
    http://groups.google.pl/groups?th=cb620fc89618c8a0

    Maciej