  • 1. Data: 2003-04-29 11:50:28
    Temat: PKO BP - można zaplacic mocno przeterminowana karta VC??? ROTFL
    Od: Bambo Makumba <b...@a...pl>

    Poszedlem sobie po 5 latach zamknac konto w PKO BP i pani niedysponentka (I/O
    Wroclaw)
    zastrzelila mnie informacja, ze musze oddac karte VC, ktora stracila waznosc ponad
    dwa lata temu.
    Dobra, ich prawo - moga sobie to zastrzec w regulaminie. Co prawda jestem przekonany,
    ze karte
    oddalem te dwa lata temu, ale swistka, ze oddalem mi nie dali - moj blad - trzeba
    bylo chciec.
    Przy okazji pozdrawiam balagan panujacy w tym banku, powoli zblizaja sie do BZ WBK.

    Najlepsza jest argumentacja, dlaczego powinienem ja oddac:
    "Bo mozna zaplacic nia w internecie" - myslalem, ze bede turlal sie ze smiechu. Na
    nic moje
    tlumaczenia, ze kazda zdalna transakcja jest autoryzowana i nie powinna przejsc,
    jesli data
    waznosci karty minela, pani stosowala taktyke zdartej plyty i powtarzala w kolko to
    samo.
    Argument, ze moge sobie nr karty przepisac na papierek, a dopiero pozniej ja oddac,
    tez do
    pani niedysponentki nie trafil.

    Pani niedysponentki rozwiazania problemu propozycje:
    1. Oswiadczenie napisane przeze mnie, ze przejmuje wszelka odpowiedzialnosc za
    transakcje
    wykonane ta karta, rowniez po terminie waznosci i nieautoryzowane - kompletna bzdura.
    Jesli
    bank zautoryzowal transakcje po terminie waznosci karty, to jest to jego problem. Nie
    rozumiem,
    dlaczego ja mialbym podejmowac ryzyko zwiazane z niedbalstwem banku.
    2. Zastrzezenie karty - 30 PLN (niezle zdzierstwo, fajnie jest na koniec naciagnac
    klienta
    za zastrzezenie karty, ktora powinna byc niezywa, przeciez do PKO BP i tak juz klient
    nie wroci).

    Moze ktos zrobi test i sprawdzi, czy przeterminowana karta VC PKO BP da sie
    gdziekolwiek
    zaplacic, poza zelazkiem u niekumatego sprzedawcy? Moze sprobowac z data waznosci
    przesunieta o rok/dwa w stosunku do oryginalu? Jesli przejdzie, to bedzie jeszcze
    jeden
    argument, zeby rozstac sie z tym paskudnym bankiem.

    Pozdrawiam grupowiczow i nie pozdrawiam PKO BP.

  • 2. Data: 2003-04-29 13:38:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Bambo Makumba <b...@a...pl> writes:

> [...]
    > przejsc, jesli data
    > waznosci karty minela, pani stosowala taktyke zdartej plyty i powtarzala

    To nawet nie ma zwiazku z autoryzacja, zaden terminal nie przyjmie takiej
    karty (daty waznosci).
    Na pewno zapytanie o autoryzacje nie dojdzie do banku.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 3. Data: 2003-04-29 15:32:32
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Bambo Makumba" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    (...)

> [...]
    jeszcze jeden
    > argument, zeby rozstac sie z tym paskudnym bankiem.
    >
    > Pozdrawiam grupowiczow i nie pozdrawiam PKO BP.

    To ciekawe !!
    Ja przykładowo mam konto w BPH PBK i jakiś czas temu dałem się namówić na
    kredytową kartę EC/MC Silver (mam Srebrny Sezam). Były promocyjne warunki
    przyznawania, gdy oddało się starą kartę PBK Univers. Oddałem tę starą
    kartę, a nadal "widzę" ją w internecie na swoim koncie, czyli co? bank cały
    czas jest gotów do jej obciążania ????

    W swojej historii miałem 3 karty EC/MC Univers banku PBK. Jedną z nich tę
    drugą zatrzymałem sobie na pamiątkę. Karta ta ważność zakończyła 12/01.

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 4. Data: 2003-04-29 17:39:17
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]

    jeszcze jeden
    > argument, zeby rozstac sie z tym paskudnym bankiem.

    Przejdzie w każdym banku. Karty wznawiane nie zmieniają numeru, a tylko rok.
    Dlatego w Internecie "da się" tymi numerami płacić

  • 5. Data: 2003-04-29 17:44:20
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    rok.
    > Dlatego w Internecie "da się" tymi numerami płacić

    Ale jesli karta nie jest juz wznawiana to bank IMHO nie wydaje juz karty z
    tym samym numerem innej osobie.

  • 6. Data: 2003-04-29 17:51:04
    Od: "Marek Dul" <d...@k...net.pl>

    Użytkownik Krzysztof z Warszawy kw1618 <k...@i...pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:kWwra.77022$v...@n...chello.at...
> [...]
    starą
    > kartę, a nadal "widzę" ją w internecie na swoim koncie, czyli co?

    Mam podobnie z karta MC BPH (charge). Zlikwidowalem ja dostajac
    kredytowa MC. Ale nadal ja widze w internecie. Dwie interwencje w
    oddziale nie pomogly. Natomiast odpowiedz na zapytanie mailowe mnie
    rozsmieszyla do bolu:

    cytuję:

    Szanowny Panie
    Uprzejmie informuję,że karta EC/MC STANDARD będzie jeszcze widoczna
    systemie Sez@m przez cztery miesiące od daty zakończenia ważności
    karty.
    Okres Pana karty skończył się 28/02/2003 , a więc do końca
    czerwca karta
    będzie jeszcze widoczna.Jest to czas, w którym Bank oczekuje na
    wpływ
    ewentualnych (spóźnionych) transakcji realizowanych za pomocą tej
    karty.

    Fakt, że karta zostala przecieta w listopadzie 2002 przez
    pracownika banku, ze podpisalem zlecenie zamkniecia karty (nawet
    dwa razy) jak widac nie maja zadnego znaczenia. Waznosc do lutego
    to do lutego. Ciekawe, czy gdybym sprobowal zaplacic nia w
    internecie (mialem zapisany numer) to bank autoryzowalby
    transakcje?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 7. Data: 2003-04-29 19:22:01
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    berdycz wrote:
> [...]

    W jaki sposob sie da, skoro kazda transakcja IO_zawsze_jest_autoryzowana
    przez bank?
    Nie wyobrazam sobie tak idiotycznego systemu, ktory udzieli autoryzacji
    na transakcje karta ktora jest systemowo niewazna.
    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 8. Data: 2003-04-29 21:52:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Marek Dul" <d...@k...net.pl> writes:

> [...]
    > to do lutego. Ciekawe, czy gdybym sprobowal zaplacic nia w
    > internecie (mialem zapisany numer) to bank autoryzowalby

    Nie rozumiesz. Chodzi o transakcje wykonane przed zniszczeniem karty.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2003-04-29 22:32:30
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:b8mjap$24mf$1@foka.acn.pl...
> [...]
    > Nie wyobrazam sobie tak idiotycznego systemu, ktory udzieli autoryzacji
    > na transakcje karta ktora jest systemowo niewazna.

    Podaj na grupę numer swojej już nie wznawianej wypukłej karty VISA.
    Sprawdzą chłopaki, czy da się na pornostrony wejść, a ciebie obciążą
    maleńkimi niereklamowalnymi kwotami:-(

  • 10. Data: 2003-04-29 22:57:19
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    berdycz wrote:
> [...]

    Hmm, moze glupio robie, ale... ryzyk fizyk :)
    4402 1001 7756 3008
    VC z Citi.

    --
    ukłony - skowi