  • 1. Data: 2007-12-05 09:14:02
    Temat: Pekao - troska banku czy jakiś wyciek danych?
    Od: TomekC <t...@a...podaje.w.stopce.pl>

    Witam!

    Wczoraj znajoma odebrała telefon z Pekao SA, że "ktoś się dobierał do
    jej karty" i oni sami tą kartę zablokowali i wysłali do oddziału nową kartę.

    Ciekaw jestem, co można określić przez "próbę dobierania się", skoro
    karta nie była nigdy używana w internecie, jedynie w sklepach i aptekach.

    A może ktoś jeszcze miał taki telefon z banku, bo mnie to pachnie
    <teoria_spiskowa:ON>
    małym wyciekiem danych i profilaktyczną akcją banku?
    <teoria_spiskowa:OFF>

    --
    Tomek małpka japko kropka info.

  • 2. Data: 2007-12-05 09:36:25
    Temat: Re: Pekao - troska banku czy jakiś wyciek danych?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "TomekC"
> [...]
    > <teoria_spiskowa:ON>
    > małym wyciekiem danych i profilaktyczną akcją banku?

    w lecie Fortis mojej żonie tak karte VE zamknął, ale najpierw
    zadzwonili
    i uprzedzili że blokują.
    Karta mogła być uzywana w sklepie, w ktorym odkryli dodatkowy czytnik
    do kopiowania paska, albo w przerobionym bankomacie
    i dlatego lepiej ją profilaktycznie zablokować.
    Próba użycia z internetu też mogła być, a skoro karta nie była
    do tego używana to moze dlatego proba sie nie powiodla a bank to
    widzial
    i karte woli zablokowac.
    Bank moze miec rozne zabezpieczenia i np. transakcje internetowe
    z innych krajow blokowac. Citi mial kiedys tak, ze wyjezdzając za
    granicę
    klient powiadamial bank, zeby bank profilaktycznie mu tej karty nie
    zablokowal
    widzac transakcje zagraniczną
    *** blad ***

  • 3. Data: 2007-12-05 09:54:26
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Wczoraj znajoma odebrała telefon z Pekao SA, że "ktoś się dobierał do jej
    > karty" i oni sami tą kartę zablokowali i wysłali do oddziału nową kartę.

    W bankach (nie wiem czy w takich prymitywnych jak pekało) działają 24h/dobę
    systemy monitorujące karty. W systemach tych zdefiniowane jest tysiące
    warunków kiedy ma dojść do transakcji, a kiedy ma być ona zablokowana. I tak
    np. jak wypłacisz o 10:00 50 zł z bankomatu w Łodzi to jeśli o 10:05 pojawi
    się próba wypłacenia pieniędzy w bankomacie w Gdańsku to zostanie ona
    zablokowana.

    /*-+

  • 4. Data: 2007-12-05 10:18:34
    Od: "ptaTT" <d...@o...pl>

    > w lecie Fortis mojej żonie tak karte VE zamknął, ale najpierw zadzwonili
    > i uprzedzili że blokują.

    Mnie to samo zrobił WBK ze złotym MC, z tą różnicą, że nie zadzwonił. I to
    ja jak kolina próbowałem jom płacić

    jk

  • 5. Data: 2007-12-06 23:04:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "*piotr'ek*" <p...@g...pl> writes:

> [...]
    > zablokowana. I tak np. jak wypłacisz o 10:00 50 zł z bankomatu w Łodzi
    > to jeśli o 10:05 pojawi się próba wypłacenia pieniędzy w bankomacie w

    Fantasta.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2007-12-07 10:23:03
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Fantasta.

    Realista. O systemach FDS słyszałeś?

    /*-+

  • 7. Data: 2007-12-07 13:43:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "*piotr'ek*" <p...@g...pl> writes:

    > Realista. O systemach FDS słyszałeś?

    Ja slyszalem takze o kosmitach, ale realia w bankach nie skladaja sie
    glownie z kosmitow.

    Moze kiedys...
    --
    Krzysztof Halasa