  • Data: 2016-04-17 10:46:53
    Temat: Re: Pekao SA
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
    news:570f6a0a$0$22836$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup

    > Prawdopodobnie nie ma. Co nie oznacza, że ZAKAZANE jest przyzwoite
    > zachowanie. A takim przyzwoitym zachowaniem jest taki właśnie druczek.
    > Prywatne firmy pożyczkowe też nie mają zapisu o takiej powinności, a
    > wysyłają takie zawiadomienia. Bank nie może? Musi mieć "zapis"? Dobry
    > powód, żeby zmienić bank. Zasada "nie wiesz jak się zachować, to zachowaj
    > się przyzwoicie" jest bardzo dobrą wskazówką do dobierania sobie
    > znajomych, przyjaciół, banków, dostawców usług...
    >
    > Agnieszka (ale to tylko moje zdanie)

    W Pekao SA zawsze przy wypłacie w okienku pytali czy potrzebuję
    potwierdzenie, przy wpłacie dawali bez pytania.
    Pretekstem może być np. przystąpienie do jakiegoś wydumanego programu
    "oszczędzania lasów" i nie drukowania bez potrzeby.

    W Getinie przy zamykaniu rachunku trzeba było zaznaczyć, czy chce się
    potwierdzenie zamknięcia (bo potem nie wydadzą - "nie ma takiej
    procedury"). Od ręki dawali tylko potwierdzenie dyspozycji zamknięcia.
    Można było jednak w trybie reklamacji zażądać zamknięcia zamkniętego
    rachunku (co ociera się o posługiwanie się nieprawdą lub podejrzenie
    sklerozy) i wtedy odpowiedź mogła służyć za takie potwierdzenie.
    Ja przetrenowałem przelew na zamknięty rachunek i żądanie potwierdzenia
    przyjęcia lub skutecznego jego odrzucenia. Odpowiedź na piśnmie dostałem
    zadziwiająco szybko.
    Tym łatwiej, że pozostał "rach. techniczny" o istnieniu którego nie
    wszyscy wiedzą a o którym przy zamykaniu rach. głównego obsługa nie
    wspomina. Pytanie: czy w takim przypadku jest się klientem banku czy
    nie?

    Arek