  • Data: 2016-04-28 10:56:55
    Temat: Re: Paypal "oszalał" a tu cisza...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
> [...]
    >potrzebne środki" ponownie wzbudziła u nas oburzenie i
    >niedowierzanie. Mechanizm jest bardzo prosty. W czasie dokonywania
    >płatności np. w sklepie internetowym podajemy dane do zalogowania się
    >do naszego banku automatowi pośrednika, który za nas w kolejnych
    >krokach dokonuje przelewu (i pyta o hasło smsowe, jeśli jest
    >wymagane). Jak przysięga SOFORT dane autoryzacyjne użytkownika nie są
    >nigdzie zapisywane a tylko użyte w bieżącej sesji płatności. Na
    >marginesie: chwalą się, że przez cały okres ich wieloletniej
    >działalności (1.5mln transakcji miesięcznie) nie mieli ani jednego

    Tym niemniej ... dziwna to metoda. Podaj login i haslo ... co za
    wariat to wymyslil ?
    I co za wariat podal ?

    I ile roznych bankow musza obslugiwac, i co bedzie, jak bank nowy,
    lepszy interfejs wdrozy ?

    Z rodzimych pomyslow to Kontomierz.

    Nie wiem - moze i sa ludzie, co maja koncie wieczny debet, i sie nie
    boja o tych kilkaset zl/euro.

    >Jednak banki będą musiały zmienić zdanie, gdyż istnieje dyrektywa
    >PSD2 Komisji Europejskiej, która ma wejść w życie w 2018 r a reguluje
    >ona m.in. pewne obszary usług płatności elektronicznych. Tak w
    >skrócie: ma powstać zunifikowany interfejs (api) udostępniany przez
    >banki tzw. trzeciej stronie by płatności lub zapytania o historię
    >rachunku (do profilowania użytkownika) odbywały się tym kanałem
    >dedykowanym ale bez danych autoryzacyjnych użytkownika. Oczywiście ma
    >się to odbywać gdy użytkownik wyrazi zgodę na taką usługę.

    Ale to bedzie osobny kanal i odpowiednio zabezpieczony. Przynajmniej
    tak zakladam.
    Przydalby sie chocby dla naszego "polecenia zaplaty".

    >Te banki, które nie doszlosują w tym czasie z tym api będą musiały
    >dopuszczać metodę klasyczną "na zalogowanie za użytkownika" co w
    >konsekwencji prowadzi do tego, że nie będą mogły nie uznawać
    >reklamacji z powodu udostępnienia danych autoryzujących.

    Albo stana okoniem. Lub wymysla dodatkowe hasla jednorazowe :-)
    Jest tez wersja, ze odesla klienta do sadu, aby dochodzil swego od KE
    :-)

    J.