    From: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PZ a zamknięcie konta
    Date: Tue, 23 Mar 2010 13:07:15 +0100

    "K.K." <z...@h...oraz.pl> writes:

    > Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:ho8bbu$knm$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Teoretycznie, ale nie praktycznie. To musi trochę potrwać, gdyż
    > odwołanie zgody uprzednio udzielonej wierzycielowi musimy wnieść do
    > tego wierzyciela, a ten powiadamia bank dłużnika. Banki nie mając

    Podstawa prawna? Wiem, że w PL się "tak przyjęło". Ale ja np. swoje PZ
    ustanawiałem w ten sposób że _sam_ wysyłałem zgodę do banku i
    wierzyciela.

    [...]

    > Mógłbym się nawet z tym zgodzić, ale jeśli tak, to należałoby
    > zastanowić się czym jest PZ. Czy przypadkiem nie zgodą dłużnika
    > udzieloną wierzycielowi ( i jemu złożoną) z powiadomieniem banków
    > uczestniczących (przez wierzyciela)?

    Tak, i dlatego _wierzyciela_ trzeba powiadomić o odwołaniu zgody, ale to
    jakby nie sprawa banku.

    KJ

    You never know how many friends you have until you rent a house on the beach.