  • 11. Data: 2002-06-17 15:19:44
    Temat: Re: PLZ czy PLN ?
    Od: "Grzesieq" <g...@n...spam>

    Szykuj kase dla brata ;-).

    > Zalozylem sie z bratem o 100zl. On twierdzi ze waluta polska (zloty) ma
    > oznaczenie PLN, ja twierdze ze PLZ.

    Tylko i wylacznie PLN!!!

    > wymiany starych pieniedzy na nowe. Rzad w tym czasie wprowadzil te dwa
    > oznaczenia, PLN dla nowych zlotowek i PLZ dla starych. Nie wiem dlaczego
    tak
    > bylo ale pewnie dlatego zeby sie ludziom nie mylilo :)

    No to dziwne co piszesz ale sam sobie przeczysz. Starymi zlotowkami (tymi
    jak twierdzisz PLZ) nie poslugujemy sie od ho, hoooo i jeszcze troche ;-).

    > Z tego co wiem to teraz oznaczenie jest PLZ. Takie oznaczenie jest chyba
    > zawsze i pochodzi ono od "symbolu" kraju (PL) i nazwy waluty z nim
    > obowiazujacej (Z-zloty). Np. chociazby marka - DEM (DE+M). Jezeli sie myle
    > to prosze o sprostowanie. Sorry ze na te grupe akurat pisze ale nie
    > wiedzialem gdzie sie o to zapytac.

    Przyklad pierwszy z brzegu ze nie masz racji. Google na hasla "money
    exchange symbol" wyplul mi sporo odnosnikow min.:
    http://finance.yahoo.com/m3
    czy
    http://www.bloomberg.com/markets/currency/currcalc.h
    tml
    Sprawdz sobie jaki symbol ma polska waluta na stronach powaznych serwisow
    finansowych ;-)

    Pozdrawiam,

    Grzesieq

  • 12. Data: 2002-06-17 15:42:45
    Od: "Robert" <m...@B...pl>

    yugin <y...@p...pl> wrote:

    > Powiem szczerze :)
    > Zalozylem sie z bratem o 100zl. On twierdzi ze waluta polska (zloty)
    > ma oznaczenie PLN, ja twierdze ze PLZ.

    Trzeba bylo zalozyc sie o 100PLZ. Wtedy nie mozesz stracic :)

  • 13. Data: 2002-06-17 15:50:18
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    yugin napisal:
    > Nie sadze. Moze jakis link do ustawy albo cos? IMO wiele osob sie myli z tym
    > PLN...

    http://groups.google.com.pl/groups?selm=3c625741%40n
    ews.vogel.pl

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 14. Data: 2002-06-17 16:02:38
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > mnie sie wydaje ze jedyna krajowa waluta jest Złoty - ani stary ani
    > nowy........

    niezupelnie.

    zł - w kraju
    PLN - w rozliczeniach miedzynarodowych

  • 15. Data: 2002-06-17 16:12:56
    Od: "yugin" <y...@p...pl>

    > No to dziwne co piszesz ale sam sobie przeczysz. Starymi zlotowkami
    > (tymi jak twierdzisz PLZ) nie poslugujemy sie od ho, hoooo i jeszcze
    > troche ;-).

    nie nie... przeczytaj co napisalem: "Rzad w tym czasie wprowadzil te dwa
    oznaczenia". Nie chodzilo mi o to ze PLZ to stare oznaczenie... chyba ze to
    mialo byc "';-)"

    no coz... 100PLZ w plecy ;)

    --
    yugin

  • 16. Data: 2002-06-17 16:41:53
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > niezupelnie.
    >
    > zł - w kraju
    > PLN - w rozliczeniach miedzynarodowych

    Jak najbardziej sie z Toba zgadzam
    andzrzej

  • 17. Data: 2002-06-17 17:25:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 17 Jun 2002 16:43:02 +0200), "yugin"
    <y...@p...pl> był(a) napisał(a):

    >Niech ktos powie ze nie to bede mial 100zl ;))))))))
    >A serio to jak moglo tak zostac jak jest juz tylko nowy zloty =) ?

    No więc właśnie. Nazwano go PLN, a skoro został, to i nazwa została.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 18. Data: 2002-06-17 17:54:12
    Od: "yugin" <y...@p...pl>

    > No więc właśnie. Nazwano go PLN, a skoro został, to i nazwa została.

    racja :)

    --
    yugin

  • 19. Data: 2002-06-17 18:13:50
    Temat: PLN to kod ISO polskiej waluty
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl.no.spam>

    PLN to kod ISO polskiej waluty

  • 20. Data: 2002-06-18 08:08:44
    Temat: Re[2]: PLZ czy PLN ?
    Od: k...@p...onet.pl (Konlin)

    Hello yugin,

    Monday, June 17, 2002, 6:12:56 PM, you wrote:

    y> no coz... 100PLZ w plecy ;)

    To o ile sie w koncu zalozylisci? Bo 100 plz to nie tragedia :))
    Pzdr

    --
    Best regards,
    Konlin mailto:k...@p...onet.pl