eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[PKO BP] ustawowy termin odpowiedzi? › Re: [PKO BP] ustawowy termin odpowiedzi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.p
    l!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Radek" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [PKO BP] ustawowy termin odpowiedzi?
    Date: Mon, 14 Feb 2005 15:27:00 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 40
    Message-ID: <cuqcnv$ft9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <cuq606$arg$1@nemesis.news.tpi.pl> <cuqbaf$s4i$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: aao241.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1108391487 16297 83.25.14.241 (14 Feb 2005 14:31:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 14 Feb 2005 14:31:27 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2527
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2527
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:337030
    [ ukryj nagłówki ]

    W umowie nie ma nic o ew. reklamacjach ;-)

    Może zacytuję fragment pisma ;-)
    W umowie nr X podpisanej w 2001r. stoi jak byk:

    "Jeżeli Kredytobiorca dokona spłaty raty w kwocie wyższej od należnej, PKO
    BP SA rozliczy kwotę nadpłaty na spłatę kredytu."
    "Przez spłatę raty w kwocie wyższej od należnej rozumie się spłatę dokonaną
    od drugiego do dwudziestego dnia miesiąca kalendarzowego, za który przypada
    spłata włącznie, lub dokonaną pierwszego dnia miesiąca następującego po
    miesiącu kalendarzowym, za który przypada spłata, w kwocie wyższej niż to
    wynika z zawiadomieniu.".

    Następnie podpisałem 2 aneksy do tejże umowy (w 2003 i 2004r. dot.
    przewalutowania kredytu, w których w/w warunki "pozostawiono bez zmian").
    Bodajże w lipcu zmienił się nr rachunku ze "starego" na IBANowy, a wraz z
    nim zmienił się "magicznie" nr umowy (!).
    Oczywiście nikt mnie nie raczył poinformować o zmianie ani numeru rachunku
    ani numeru umowy.
    Telefonicznie (!) podano mi nowy nr rachunku. Jak się okazało jest to tzw.
    rachunek techniczny, na który owszem można dokonywać nadpłat, ale nie będą
    one w ogóle brane pod uwagę, jeśli nie zaniosę do oddziału pisma z prośbą o
    uwzględnienie nadpłaty...
    Najlepsze jest to, że w sądzie rejonowym (wydz. ksiąg wieczystych) leży
    sobie oświadczenie pko bp i/o szczecin, w którym napisano, że umowa ma nr X,
    a tymczasem wg PKO umowa ma już nr Y ;-))

    Reasumując, pozbawiono mnie możliwości nadpłat bez konieczności sporządzania
    stosownego pisma, co jest ewidentnym naruszeniem warunków umowy.

    Podejrzewam, że w związku z aneksem z 2004 oraz zmianą numerów bankowych
    jakaś super wszechwiedząca niedysponentka zmieniła numer umowy z X na Y,
    przyporządkowując jej nowy nr rachunku technicznego (ot tak, żeby jej było
    łatwiej). No i teraz jest lekka zadyma.

    Ja im jednak tego nie odpuszczę. Będę twardo walczyć o swoje.

    Radek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1