  • 11. Data: 2003-10-25 14:35:52
    Temat: Re: Oszustwo na Allegro i reklamacja przelewu w mBanku
    Od: cyna <c...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Wiec probuj szczescia ;)
    > Wtedy bedziesz mial czarno na bialym czy bank jest winny i to on ponosi
    > konsekwencje czy nie :)

    Dla mnie (nie jestem ani bankowcem ani prawnikiem) bank jest winny.
    Gdyby na przelewie bylo tylko pole nr rachunku to OK ale jesli wypelniam
    wszystkie dane to po cholere ?

    To ze Bank nie ma mozliwosci technicznych ?....moze niech zatrudni kogos
    kto taki algorytm napisze....zobaczmy jak dziala T9 w telefonie czy
    slownik w edytorze tekstu czy wreszcie jakis translator...algorytymy
    zgola podobne i mozna z nich wyjsc.

    To ze mBank (a raczej Accenture) kupil system w Hiszpanii i go
    dostosowywal to mnie ...wiadomo. Chwala tym bankom ktore zauwazyly
    problem i cos w temacie robia.

    cyna

  • 12. Data: 2003-10-25 14:52:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Sat, 25 Oct 2003 16:35:52 +0200, cyna <c...@g...pl> napisał:

    > Dla mnie (nie jestem ani bankowcem ani prawnikiem) bank jest winny.
    > Gdyby na przelewie bylo tylko pole nr rachunku to OK ale jesli wypelniam
    > wszystkie dane to po cholere ?

    To, ze dales sie zrobic w trąbę na Allegro nie oznacza, ze nie Ty jestes
    winien. Bank nie ma takiego obowiazku - po prostu.

    > To ze mBank (a raczej Accenture) kupil system w Hiszpanii i go
    > dostosowywal to mnie ...wiadomo. Chwala tym bankom ktore zauwazyly
    > problem i cos w temacie robia.

    Taaa. Jedna z przyczyn, dla ktorych rozstalem sie z Fortisem bylo
    odrzucanie przelewow. Po pierwsze -bez zawiadomienia. Po drugie - bez
    powodow.

    M.

  • 13. Data: 2003-10-25 15:08:27
    Od: cyna <c...@g...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > To, ze dales sie zrobic w trąbę na Allegro nie oznacza, ze nie Ty jestes
    > winien. Bank nie ma takiego obowiazku - po prostu.

    Masz racje ;) Moja wina ....jak mi auto ukradli to tez moja wina bo nie
    spalem w nim...;) o radiu juz nie wspominajac....

    Oczywiscie wina jest po stronie Allegro ale oni na to leja (jak kazdy
    monopolista)

    Jak juz wczesniej pisalem nie siedze w temacie bankowo-prawnym stad
    zadalem pytanie. Gdybym wszystko wiedzial to bym nie pytal.

    > Taaa. Jedna z przyczyn, dla ktorych rozstalem sie z Fortisem bylo
    > odrzucanie przelewow. Po pierwsze -bez zawiadomienia. Po drugie - bez
    > powodow.

    Kazdy kij ma dwa konce.

    cyna

  • 14. Data: 2003-10-25 15:15:14
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Sat, 25 Oct 2003 17:08:27 +0200, cyna <c...@g...pl> napisał:

    > Masz racje ;) Moja wina ....jak mi auto ukradli to tez moja wina bo nie
    > spalem w nim...;) o radiu juz nie wspominajac....

    Ale oni Ci go nie ukradli. Sam dales kluczyki i dowod rejestracyjny, bo
    powiedzieli, ze Ci go zaparkuja w centrum miasta :-)

    > Oczywiscie wina jest po stronie Allegro ale oni na to leja (jak kazdy
    > monopolista)

    Po pierwsze - nie jest. Po drugie - nie ma obowiazku korzystania z Allegro.
    Po trzecie - z kazdego narzedzia trzeba umiec korzystac. Nawet z mlotka.

    M.

  • 15. Data: 2003-10-25 15:16:18
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    cyna wrote:
    > Jak juz wczesniej pisalem nie siedze w temacie bankowo-prawnym stad
    > zadalem pytanie. Gdybym wszystko wiedzial to bym nie pytal.

    W podpisanym przez Ciebie regulaminie jest punkt 2 § 21.:
    "Posiadacz rachunku zobowiązany jest upewnić się, że wszystkie składane
    dyspozycje dotyczące posiadanego rachunku są prawidłowe i zgodne z jego
    intencją."

    Bank wypelnia twoja dyspozycje - jest wiec tylko posrednikiem i to nie on ma
    sprawdzac czy jest dobrze czy nie. Akceptujac przelew akceptujesz warunki -
    a wydaje mi sie, ze oni sie przed takimi problemami zabezpieczyli.
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_rac
    h_biezacy.html

  • 16. Data: 2003-10-25 15:27:11
    Od: cyna <c...@g...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Po trzecie - z kazdego narzedzia trzeba umiec korzystac. Nawet z mlotka.

    Ale kazdemu zdarzaja sie wypadki. Nawet mlotkowym.

    cyna

  • 17. Data: 2003-10-25 15:28:43
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

    > Allegro. Po trzecie - z kazdego narzedzia trzeba umiec korzystac. Nawet
    > z mlotka.

    No wlasnie. Kase wyslales komus z dobra historia, czy skusiles sie na
    super oferte jakegos swiezaczka?

    Bartol

  • 18. Data: 2003-10-25 15:29:55
    Od: cyna <c...@g...pl>

> [...]

    > sprawdzac czy jest dobrze czy nie. Akceptujac przelew akceptujesz warunki -
    > a wydaje mi sie, ze oni sie przed takimi problemami zabezpieczyli.

    Oczywiscie
    Dzieki wielkie - rozjasniliscie mi te kwestie.

    ps : Zakladam kolejna teczke ;)

    pozdrowienia
    cyna

  • 19. Data: 2003-10-25 15:32:43
    Od: cyna <c...@g...pl>

    Bartol Partol wrote:

    > No wlasnie. Kase wyslales komus z dobra historia, czy skusiles sie na
    > super oferte jakegos swiezaczka?

    Jak juz wczesniej pisalem to moja 3-cia sprawa w tym 1 swiezaczek (choc
    wcale nie do konca) i 2 solidne osoby. Ale mysle ze to juz NTG czyli EOT
    ;)

    Dzieki wszystkim raz jeszcze

    pozdrowienia
    cyna

  • 20. Data: 2003-10-25 17:04:45
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Bartol Partol <b...@p...co> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bne4jo$592$...@a...news.tpi.pl...
    > Użytkownik Maciej Bebenek napisał:
    >
    > No wlasnie. Kase wyslales komus z dobra historia, czy skusiles sie na
    > super oferte jakegos swiezaczka?

    Ktoś musi być pierwszy który przeprowadza transakcję z nowym użytkownikiem.
    Mnie osobiście ciarki przechodzą, gdy jakiś z zerowym lub bliskim zeru
    kontem u mnie wygra, ale w większości przypadków wszystko jest ok.