  • 1. Data: 2006-04-05 06:00:38
    Temat: Oszczędzanie
    Od: cwingiel <c...@w...pl>

    witam

    Jaki sposób na pomnażanie ok. 8 tys. zł możecie poradzić? Co lepiej
    lokata, czy fundusz inwestycyjny ? Okres ok. 6 m-cy z możliwością
    wypłaty w razie nagłej potrzeby.
    Z góry dzięki za poradę.

    pozdr.

  • 2. Data: 2006-04-05 07:07:21
    Temat: Re: Oszczędzanie
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Jaki sposób na pomnażanie ok. 8 tys. zł możecie poradzić? Co lepiej
    > lokata, czy fundusz inwestycyjny ? Okres ok. 6 m-cy z możliwością wypłaty
    > w razie nagłej potrzeby.
    > Z góry dzięki za poradę.

    Fundusz inwestycyjny. Co do ryzyka to najwyzej obligacji.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 3. Data: 2006-04-05 08:07:56
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Bartek napisał(a):

    > Fundusz inwestycyjny. Co do ryzyka to najwyzej obligacji.

    I zarobi przez 6 miesiecy astronomiczne ok. 380zl. Wow. Ja odnosze
    wrazenie, ze teraz nie ma sensu oszczedzanie. Lepiej inwestowac.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2006-04-05 08:45:10
    Od: cwingiel <c...@w...pl>

    Mithos napisał(a):

    > I zarobi przez 6 miesiecy astronomiczne ok. 380zl. Wow. Ja odnosze
    > wrazenie, ze teraz nie ma sensu oszczedzanie. Lepiej inwestowac.

    Tylko w co ?

  • 5. Data: 2006-04-05 08:48:50
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > I zarobi przez 6 miesiecy astronomiczne ok. 380zl. Wow. Ja odnosze
    > wrazenie, ze teraz nie ma sensu oszczedzanie. Lepiej inwestowac.

    No z postu zrozumialem, ze chcialby miec srodki do dyspozycji w razie czego,
    wiec ryzyko takiej inwestycji/lokaty powinno byc ograniczone.

  • 6. Data: 2006-04-05 08:56:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    cwingiel napisał(a):

    > Tylko w co ?

    8 tys to ciezko. Jest to za mala kwota, zeby w cos zainwestowac, a zbyt
    duza aby ja wydac na niepotrzebne bzdury. Jednakze, trzymajac ja na
    lokacie zarobisz jakies totalne grosze. Np. na takim eMax+ bedziesz mial
    z tego ok. 20zl na miesiac. Sam przyznaj, oplaca sie tak inwestowac 8 tys ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2006-04-05 08:57:16
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mithos wrote:

> [...]
    > z tego ok. 20zl na miesiac. Sam przyznaj, oplaca sie tak inwestowac 8 tys ?

    No fajnie _TO_CO_Z_TYM_ZROBIĆ, co nie byłoby w Twoich oczach głupotą.

    KJ

  • 8. Data: 2006-04-05 09:03:42
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > No fajnie _TO_CO_Z_TYM_ZROBIĆ, co nie byłoby w Twoich oczach głupotą.

    A skad ja mam wiedziec, co to za osoba dysponuje tymi pieniedzmi, czego
    potrzebuje, czy to dla niego duzo czy malo ? Nie mam szklanej kuli.

    Bo jesli to 70cio emeryt to faktycznie, niech je wplaci na konto i
    trzyma. Ale jak to jest np. student to niech je przeznaczy na edukacje.
    I tak mozna wymieniac w nieskonczonosc, w zaleznosci od tego wybranego
    profilu.

    Tym niemniej, jezeli ktos mowi, ze zysk 20zl/miesiac jest wlasciwa
    alternatywa, to coz...

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2006-04-05 10:24:09
    Od: cwingiel <c...@w...pl>

    Mithos napisał(a):

> [...]
    > trzyma. Ale jak to jest np. student to niech je przeznaczy na edukacje.
    > I tak mozna wymieniac w nieskonczonosc, w zaleznosci od tego wybranego

    Dla mnie jest to dużo kasy teraz mam ja na ROR a tam mi tylko ubywa 5zł
    opłat za prowadzenie ror ok 1 zl z procentu, więc poszukuje jakiegoś
    narzedzia żeby mi nie ubywało np. fundusz inwest. tylko nie wiem jaki
    wybrać i jak to działa tak na chlopski rozum.

    > Tym niemniej, jezeli ktos mowi, ze zysk 20zl/miesiac jest wlasciwa
    > alternatywa, to coz...

    lepsze 20zł niż -4zł

  • 10. Data: 2006-04-05 12:56:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    cwingiel wrote:

> [...]
    > jakiegoś narzedzia żeby mi nie ubywało np. fundusz inwest. tylko nie
    > wiem jaki wybrać i jak to działa tak na chlopski rozum.

    Z tonu twojego postu wynika, że raczej nie zaakceptujesz żadnej straty.
    Więc w praktyce zostają ci
    1. lokaty bankowe - jeśli jesteś w stanie określić z góry kiedy
    będziesz musiał odzyskać kasę.
    2. rachunki oszczędnościowe (OKO w ING, eMax+ w mBanku, Oszczędzam w
    Lukasie, inne) - śledź oprocentowanie i przerzucaj tam gdzie najwyższe
    3. fundusze inwestycyjne rynku pienięznego - dochód będzie porównywalny
    z rachunkami oszczędnościowymi ale mniej kłopotu.