  • 11. Data: 2004-01-21 01:06:56
    Temat: Re: Ostrzezenie przed oszustami - fundacja
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 16 Jan 2004 08:07:42 +0000 (UTC), "Franz "
    <f...@g...pl> wrote:

    >Aby kogos skazac za oszustwo trzeba bedzie wskazac oszukanych, nieprawdaz?

    ale usiłowanie chyba jest również karalne?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2004-01-21 12:01:27
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl> wrote:

    > Nie jestem pewny, czy prawdaz...;-)
    > Jesli zaloze firme o nazwie "Bank SK" i od nikogo nie przyjme piniedzy w
    > depozyt to tez oszukanych nie bedze, a czyn zabroniony jest...

    A co zabrania zalozyc firme o nazwie "Bank SK"?

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 13. Data: 2004-01-21 12:20:15
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Miernik wrote:

    > A co zabrania zalozyc firme o nazwie "Bank SK"?

    Prawo bankowe. jedyne instytucje finansowe mogące uzywać słowa bank w
    nazwie to właśnie banki.

    KJ
    PS. To o instytucjach finansowych jest po to, żebyś mógł założyć "bank
    spermy" na przykład.

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 14. Data: 2004-01-21 12:30:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    <f...@g...pl> wrote:

    >Aby kogos skazac za oszustwo trzeba bedzie wskazac oszukanych, nieprawdaz?

    Nie. Wystarczy udowodnić zamiar takowego.
    --
    ___________ (R)

  • 15. Data: 2004-01-21 12:42:21
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> napisał(a):

    > ale usiłowanie chyba jest również karalne?

    Usiłowanie czego? Usiłowanie żebrania?
    IMHO nie jest to 'usiłowanie zabójstwa' które jest scigane "z urzędu" a
    raczej 'podejrzenie usiłowania' dokonania czegoś co nie jest ścigane z urzędu
    a jedynie na wniosek osoby pokrzywdzonej.
    Inaczej mówiąc: musi być osoba pokrzywdzona która musi dowieść że została
    poszkodowana.

    --
    Franz

  • 16. Data: 2004-01-21 12:45:00
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> napisał(a):

    > Prawo bankowe. jedyne instytucje finansowe mogące uzywać słowa bank w
    > nazwie to właśnie banki.

    Które to prawo wcale nie przeszkadza w założeniu firmy finansowej typu
    Provident albo Kasy "SKOK"

    --
    Franz

  • 17. Data: 2004-01-21 12:51:01
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Usiłowanie czego? Usiłowanie żebrania?

    Nie - usiłowanie oszustwa.

> [...]
    urzędu
    > a jedynie na wniosek osoby pokrzywdzonej.

    Nie - usiłowanie oszustwa też AFAIK "leci" z urzędu. Jak wyobrażasz sobie
    ściganie "usiłowania" na wniosek pokrzywdzonego? Jeżeli chodzi o
    "usiłowanie", to pokrzywdzonych nie może przecież być.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 18. Data: 2004-01-21 13:00:03
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Franz wrote:

    > Które to prawo wcale nie przeszkadza w założeniu firmy finansowej typu
    > Provident albo Kasy "SKOK"

    Nie przeszkadza również w założeniu np. towarzystwa ubezpieczeniowego,
    czy pośrednika kredytowego. Do czego zmierzasz?
    KJ

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 19. Data: 2004-01-21 14:35:55
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> napisał(a):

    > Nie przeszkadza również w założeniu np. towarzystwa ubezpieczeniowego,
    > czy pośrednika kredytowego. Do czego zmierzasz?

    Do zastanowieni się nad tym czy działalność różnych "Providentów" nie jest
    luką w prawie - owszem nigdzie nie używają nazwy 'kredyt' więc nie podpadają
    pod różne 'ustawy o kredytach konsumenckich' i nie mają obowiązku
    pisania 'kawa na ławę' ile taka 'pożyczka krótkoterminowa' kosztuje w
    ostatecznym rozrachunku.
    To tak na marginesie zastanawiania się nad różnymi 'próbami i usiłowaniami
    oszustwa'. Lichwa typu "Provident" dla mnie jest czymś w rodzaju oszustwa.

    --
    Franz

  • 20. Data: 2004-01-21 14:48:26
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Franz wrote:

    > Do zastanowieni się nad tym czy działalność różnych "Providentów" nie jest
    > luką w prawie - owszem nigdzie nie używają nazwy 'kredyt' więc nie podpadają
    Być może jest i niedługo zostanie uregulowana. Vide systemy argentyńskie.
    Ja natomiast odpowiedziałem na konkretne pytanie.
    KJ

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl