  • 11. Data: 2007-07-18 08:58:46
    Temat: Re: Opłacenie rachunku za 2 osobę.
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 18 Jul 2007 09:14:17 +0200, S.T. napisał(a):

    > Adam, jakbyś tak jeszcze podparł to konkretnym paragrafem to byłby
    > całkiem cenny post dla archiwum google :)

    Zwłaszcza że ludzie mówią że zgodnie z KC *nie mają* takiego obowiązku.

    Polecam wątek http://tiny.pl/5hfw , IMHO Gotfryd nie ma racji jeżeli jest
    wyraźnie określone za kogo jest to płacone, ale dobrze zdawać sobię
    sprawę z niejasności sytuacji.

    p. m.

  • 12. Data: 2007-07-18 09:09:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "S.T." <n...@p...onet.pl> writes:

    > Adam, jakbyś tak jeszcze podparł to konkretnym paragrafem
    > to byłby całkiem cenny post dla archiwum google :)

    Zapewne Art.356 par.2 KC.

    Ale nie jestem prawnikiem.

    MJ

  • 13. Data: 2007-07-18 09:28:15
    Od: Olisadebe <O...@a...com>

    Użytkownik Andrzej Kłos napisał:

    > tylko trzeba pamiętać, że nie stanowi to dowodu poniesienia przez
    > abonenta wydatków na ew. internet, co może skutkować niemożnością
    > rozliczenia "ulgi internetowej" za ten miesiąc.

    że,co??, Ulgę internetową rozlicza się na postawie faktur !, a faktury
    są wystawiane na kogo była umowa a nie kto wpłaca.

    > Rachunki TPSA całkiem
    > ładnie opłaca się w sklepie (popatrz na odwrocie faktury). Kupujesz
    > bułeczki i przy okazji wyciągasz fakturę.

    taaak, a potem dowiadujesz się, że agent znikł z pieniędzmi ;)

    --
    Oli

  • 14. Data: 2007-07-18 09:31:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 18 Jul 2007 08:58:46 +0000, mvoicem napisał(a):
    [...]
    > Polecam wątek http://tiny.pl/5hfw ,

    Skróciłem nie ten wątek co trzeba, tutaj poprawny link:
    http://tiny.pl/5hfs

    p. m.

  • 15. Data: 2007-07-18 10:13:50
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Andrzej Kłos napisał(a):

    > tylko trzeba pamiętać, że nie stanowi to dowodu poniesienia przez
    > abonenta wydatków na ew. internet,

    To bzdura. Tak se wymyslil jakis oszust z US. Oplacona faktura jest
    odnotowywana na kolejnej i to wystarcza. W razie czego domagac sie od
    TPSA poswiadczenia dokonanych platnosci.

  • 16. Data: 2007-07-18 10:17:09
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    witek napisał(a):

    > To ja jeszcze dorzuce jeden kamyczek do ogrodka.
    > Jakby na to nie patrzec, to wlasnie oplacasz rodzicom media i telefon.
    > Wiec albo jest to pozyczka, albo darowizna, albo depozyt nieprawidlowy.
    > To ja sie zapytam, czy podatek od tego zaplaciles ?

    On oplaca a rodzice daja mu pieniadze do kieszenii. I co nam teraz pan
    zrobi ?

  • 17. Data: 2007-07-18 12:49:50
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Olisadebe napisał(a):

    > że,co??, Ulgę internetową rozlicza się na postawie faktur !, a faktury
    > są wystawiane na kogo była umowa a nie kto wpłaca.

    polecam wątek (i przeczytanie go do końca):

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_frm/thread/ef545bebbd801565/010e3d84074948bc?&
    hl=pl#010e3d84074948bc

    andy_nek

  • 18. Data: 2007-07-18 12:50:49
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

  • 19. Data: 2007-07-18 13:03:45
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Andrzej Kłos napisał(a):

    > polecam wątek (i przeczytanie go do końca):
    >
    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_frm/thread/ef545bebbd801565/010e3d84074948bc?&
    hl=pl#010e3d84074948bc

    Na kolejnej fakturze jest informacja o oplceniu poprzedniej
    i niech US sie wali. Faktura bez pieczetek wystarczy,

  • 20. Data: 2007-07-18 13:24:56
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> wrote in message

    > A przypadkiem podatek od darowizny przy tym stopniu pokrewieństwa
    > nie wynosi 0%?

    to zależy kiedy przekroczył 9637 zł.
    Od jednej faktury oczywiście nie. Ale z ostatnich 5 lat się uzbiera.