  • 1. Data: 2007-07-17 16:15:25
    Temat: kk - raiffeisen (która), czy coś innego ?
    Od: "aaa" <a...@a...pl>

    Witam,

    Którą spośród kk oferowanych obecnie w prowamocji Raiffeisen, moglibyście mi
    polecić [wykluczam visę gold] ?
    Ewentualnie, czy Waszym zdanie kk z tego banku to dobry wybór(wydaje mnie
    się, że tak,ale pytam Was jako bardziej doświadczonych w tej materii ode
    mnie), i ewentualnie, jaki inny bank sugerujecie.

    Zależy mi na :

    - niskie oprocentowanie
    - niski koszt lub brak obowiązkowego ubezpieczenia
    - opcjonalnie jakieś ubezpieczenie nw / podróżne , etc.
    - czasem możliwość przelania z r-ku karty na inny r-k bankowy - na warunkach
    takich samych, jak transakcje bezgotówkowe w POS

    Nie wiem , co dziś jeszcze można uznać za ciekawą opcję (nie siedzę w tym
    rynku, więc proszę o porady, jeśli można).

    Mam konto w ING,ale z tego,co wiem,ich oferta kk nie jest tak korzystna (mam
    już u nich visa charge).

    Mam też kk MasterCard Aspiracje w Nordea,ale koszty ubezpieczenia
    obowiązkowego są zbyt wysokie (dyskontują w ten sposób niskie
    oprocentowanie).

    dziękuję serdecznie za wszelkie sugestie.

  • 2. Data: 2007-07-17 16:30:20
    Temat: Re: kk - raiffeisen (która), czy coś innego ?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "aaa" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Zależy mi na :
    >
    > - niskie oprocentowanie

    MasterCard Mistrzowska

    > - niski koszt lub brak obowiązkowego ubezpieczenia

    Żadna z nich nie ma obowiazkowych ubezpieczeń, przy wniosku przez internet
    chyba wszystkie są obecnie za darmo w pierwszym roku. Dalej nie warto
    planować, bo za rok już w ogóle karty mogą być za darmo w wielu bankach w
    standardzie.

    > - opcjonalnie jakieś ubezpieczenie nw / podróżne , etc.

    VisaClassic lub MasterCard Dookola Swiata.

    > - czasem możliwość przelania z r-ku karty na inny r-k bankowy - na
    > warunkach
    > takich samych, jak transakcje bezgotówkowe w POS

    żadna z nich, takie coś to tylko WBK i Getin bodajże, ale w WBK czas
    zatrzymał się 10 lat temu, więc nie wiem jak tam z procedurami wydawania i
    poziomem obsługi, a Getin to raczej slepy zaułek w sensie dalszych przenosin
    w przyszłości.

    > Nie wiem , co dziś jeszcze można uznać za ciekawą opcję (nie siedzę w tym
    > rynku, więc proszę o porady, jeśli można).

    Ogólnie jesli wykluczasz złotą Visę, to z tego co napisałes ja bym brał MC
    Mistrzowską. Rajfiego oceniam jako dobry wybór (to mój faworyt jesli chodzi
    o poziom obsługi). Jeśli utrzymujesz zadłużenie na kartach powinieneś się
    zainteresować kartami Mille jako uzupełnieniem tych obecnie posiadanych
    (oprocentowanie 9,9%).

    > Mam konto w ING,ale z tego,co wiem,ich oferta kk nie jest tak korzystna
    > (mam
    > już u nich visa charge).

    ING są raczej gorsze. Ich zalety to kursy przy transakcjach zagranicznych
    oraz niskie limity obrotów uprawniajace do darmowego wznowienia. Ich wady to
    brak przelewów z karty i krótki grace-period. Oprocentowanie jak na karty
    dość dobre (17%).

    > Mam też kk MasterCard Aspiracje w Nordea,ale koszty ubezpieczenia
    > obowiązkowego są zbyt wysokie (dyskontują w ten sposób niskie
    > oprocentowanie).

    Ja bym tego ścierwa nie używał... :-) Chyba że uzywasz tego umiejętnie
    (zerowe saldo na dzień generowania wyciagu). Inaczej to tragedia, efektywne
    oprocentowanie zapewne w okolicach 30%.

    marekz

  • 3. Data: 2007-07-17 17:41:01
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

> [...]
    > mi
    > polecić [wykluczam visę gold] ?
    > Ewentualnie, czy Waszym zdanie kk z tego banku to dobry wybór

    Poszukaj w archiwum grupy info o klopotach klienta Raiffeisena,
    ktroremu ktos zrobil zakupy w Internecie na jego dane a bank
    sie wypial i nie uznawal reklamcji, sprawa byla opisywana
    tez w prasie. Ja sie od nich trzymam z daleka.

    Pozdrawiam,
    Marcin