  • 1. Data: 2007-07-17 19:24:33
    Temat: Opłacenie rachunku za 2 osobę.
    Od: "Telly Savalas" <t...@k...pl>

    Witam serdecznie.
    Stanąłem przed pewnym problemem. Mianowicie los chciał, że przyszło mi
    zapłacić rachunek telefoniczny za osobę, której w chwili obecnej nie ma w
    miejscu zamieszkania (wczasy). Ów osoba opłaca wszystkie rachunki na poczcie
    bądź też w agencjach PKO BP.
    Jako, że szerokim łukiem staram omijać się te placówki chciał bym bardzo
    uregulować należność tej osoby za telefon, przelewem internetowym ze swojego
    rachunku bankowego. Powstaje teraz zasadnicze pytanie - czy taką operację
    mogę bez najmniejszym problemów wykonać?
    Mam tutaj na myśli sytuację, że w tytule przelewu po za np. numerem
    faktury/telefonu również imię, nazwisko oraz adres osoby, za którą opłacam
    rachunek.
    Czy TP przyjmie taką zapłatę i zaksięguję w swoim systemie, że osoba X
    opłaciła należność za telefon pomimo, że jej rachunek telefoniczny został
    opłacony z mojego konta (zupełnie inne nazwisko, adres itp.).

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-07-17 19:35:05
    Temat: Re: Opłacenie rachunku za 2 osobę.
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Telly Savalas <t...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    > opłaciła należność za telefon pomimo, że jej rachunek telefoniczny został
    > opłacony z mojego konta (zupełnie inne nazwisko, adres itp.).

    Bez problemow
    Polowe mediow i telefon mam zarejestrowane na rodzicow i oplacam ze swojego konta.
    podobnie wplacalem raz czy drugi za kogos - liczy sie konto odbiorcy i szczegowly
    faktury , numer klienta z faktury itp.

    pecunia non olet

  • 3. Data: 2007-07-17 20:55:17
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Krzysztofsf napisał(a):
    > Polowe mediow i telefon mam zarejestrowane na rodzicow i oplacam ze swojego konta.
    > podobnie wplacalem raz czy drugi za kogos - liczy sie konto odbiorcy i szczegowly
    > faktury , numer klienta z faktury itp.

    tylko trzeba pamiętać, że nie stanowi to dowodu poniesienia przez
    abonenta wydatków na ew. internet, co może skutkować niemożnością
    rozliczenia "ulgi internetowej" za ten miesiąc. Rachunki TPSA całkiem
    ładnie opłaca się w sklepie (popatrz na odwrocie faktury). Kupujesz
    bułeczki i przy okazji wyciągasz fakturę. A to już abonent może
    uwzględnić przy uldze.

    kuba_nek

  • 4. Data: 2007-07-17 21:07:21
    Od: "Telly Savalas" <t...@k...pl>

    "Andrzej Kłos" news:469d2c11$1@news.home.net.pl

    > tylko trzeba pamiętać, że nie stanowi to dowodu poniesienia przez
    > abonenta wydatków na ew. internet, co może skutkować niemożnością
    > rozliczenia "ulgi internetowej" za ten miesiąc.

    Na moje szczęście ów osoba nie korzysta z internetu :)

    > Rachunki TPSA całkiem
    > ładnie opłaca się w sklepie (popatrz na odwrocie faktury). Kupujesz
    > bułeczki i przy okazji wyciągasz fakturę.

    Tylko, że by to opłacanie jeszcze szybciej trwało to by było rewelacyjnie.
    Niekiedy jestem świadkiem regulowana rachunków przy kasie hipermarketu przez
    niektórych klientów. Nie będe ukrywał, że jestem w lekkim szoku ile czasu
    zajmuje taka procedura (UniKasa). W niektórych przypadkach wypełnił bym
    spokojnie z trzy razy wszystkie rubryczki na swoim koncie potrzebne do
    zrealizowania przelewu :)

    Zastanawiająca jest po za tym kwestia, że w bardzo wielu punktach
    umożliwiających opłacenie rachunku przy kasie nie ma możliwości jego
    uregulowania kartą płatniczą pomimo, że przy kasie jest dostępny terminal.

  • 5. Data: 2007-07-17 21:46:31
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > sklepie (popatrz na odwrocie faktury). Kupujesz bułeczki i przy okazji
    > wyciągasz fakturę. A to już abonent może uwzględnić przy uldze.

    To ja jeszcze dorzuce jeden kamyczek do ogrodka.
    Jakby na to nie patrzec, to wlasnie oplacasz rodzicom media i telefon.
    Wiec albo jest to pozyczka, albo darowizna, albo depozyt nieprawidlowy.
    To ja sie zapytam, czy podatek od tego zaplaciles ?

  • 6. Data: 2007-07-17 21:47:06
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Kłos <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > ładnie opłaca się w sklepie (popatrz na odwrocie faktury). Kupujesz
    > bułeczki i przy okazji wyciągasz fakturę. A to już abonent może

    mam innego dostawce netu i przelewy za darmo.
    natomiast uwaga cenna dla innych osob.

  • 7. Data: 2007-07-18 05:32:01
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

> [...]
    > Wiec albo jest to pozyczka, albo darowizna, albo depozyt nieprawidlowy.
    > To ja sie zapytam, czy podatek od tego zaplaciles ?

    A przypadkiem podatek od darowizny przy tym stopniu pokrewieństwa
    nie wynosi 0%?

    --
    Wojciech Bancer

  • 8. Data: 2007-07-18 05:50:39
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Wojciech Bańcer <p...@p...pl> napisał(a):

    > A przypadkiem podatek od darowizny przy tym stopniu pokrewieństwa
    > nie wynosi 0%?

    Moznaby przyjac, ze jest to usluga nieodplatna, jesli pieniadze sa mi zwracane.
    Nie sadze, zeby przy takich kwotach byloby to inaczej traktowane, niz podejscie
    do banku czy na poczte i oplacenie komus rachunku,
    Podobnie znajomy oplaca kolezance niektore rachunki swoja kk, zeby miec na niej
    wieksza kwote transakcji bezgotowkowych.

    Przy okazji - ktores z mediow figuruje jeszcze na tate, ktory zmarl -nascie lat
    temu - tez darowizna? ;)

  • 9. Data: 2007-07-18 07:00:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 17 Jul 2007 21:24:33 +0200, "Telly Savalas"
    <t...@k...pl> wrote:

> [...]
    >rachunku bankowego. Powstaje teraz zasadnicze pytanie - czy taką operację
    >mogę bez najmniejszym problemów wykonać?

    Oczywiście.

    >Mam tutaj na myśli sytuację, że w tytule przelewu po za np. numerem
    >faktury/telefonu również imię, nazwisko oraz adres osoby, za którą opłacam
    >rachunek.

    Wystarczy, że podasz oznaczenei faktury.

    >Czy TP przyjmie taką zapłatę i zaksięguję w swoim systemie, że osoba X
    >opłaciła należność za telefon pomimo, że jej rachunek telefoniczny został
    >opłacony z mojego konta (zupełnie inne nazwisko, adres itp.).

    Oczywiście, że tak. Co więcej - ma taki ustawowy obowiązek.
    --
    ___________/ GG: 3524356

  • 10. Data: 2007-07-18 07:14:17
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Co więcej - ma taki ustawowy obowiązek.

    Adam, jakbyś tak jeszcze podparł to konkretnym paragrafem
    to byłby całkiem cenny post dla archiwum google :)