  • 1. Data: 2007-07-17 16:50:33
    Temat: Przelewy z KK - jaki w tym interes dla banku?
    Od: n...@g...com

    Witam,

    Tak z czystej ciekawosci... przy platnosciach bezgotowkowych, wiadomo,
    bank kasuje swoja prowizje, przy gotowkowych - prowizje i odsetki :) A
    na czym zarabia bank udostepniajac mozliwosc robienia przelewow z
    karty kredytowej na wybrane rachunki, jak robia to Citi, Mille czy
    Lukas?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2007-07-17 18:56:31
    Temat: Re: Przelewy z KK - jaki w tym interes dla banku?
    Od: Kamnez <k...@T...eu>

    n...@g...com napisał(a):

> [...]
    > na czym zarabia bank udostepniajac mozliwosc robienia przelewow z
    > karty kredytowej na wybrane rachunki, jak robia to Citi, Mille czy

    Na prowizjach i odsetkach? :) Millennium przelew z karty traktuje jak
    wypłatę gotówkową.

    --
    Kamnez
    ----

  • 3. Data: 2007-07-17 19:51:17
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Kamnez pisze:

    > Na prowizjach i odsetkach? :) Millennium przelew z karty traktuje jak
    > wypłatę gotówkową.

    Ale Citi nie

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 4. Data: 2007-07-17 19:55:10
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik <n...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > na czym zarabia bank udostepniajac mozliwosc robienia przelewow z
    > karty kredytowej na wybrane rachunki, jak robia to Citi, Mille czy

    Miałeś tu zapewne na myśli przede wszystkim BZWBK oraz Getin. Jesli taki
    przelew zostanie spłacony wraz z całą resztą zadłużenia - bank nie zarabia.
    Jeśli nie zostanie - zarabia na odsetkach.

    marekz

  • 5. Data: 2007-07-17 21:35:38
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > Na prowizjach i odsetkach? :) Millennium przelew z karty traktuje jak
    > wypłatę gotówkową.

    Dodaj, że tylko w przypadku przelewu na Twój rachunek w tym banku i tylko
    poprzez serwis internetowy.
    W pozostałych przypadkach - rachunki za szeroko pojęte media - to transakcja
    bezgotówkowa (płacisz prowizję 5 lub 3 zł)

  • 6. Data: 2007-07-17 21:48:00
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    zycie_po_zyciu <z...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > W pozostałych przypadkach - rachunki za szeroko pojęte media - to transakcja
    > bezgotówkowa (płacisz prowizję 5 lub 3 zł)

    W citi bez prowizji.

  • 7. Data: 2007-07-17 21:48:32
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    n...@g...com napisał(a):
> [...]
    > na czym zarabia bank udostepniajac mozliwosc robienia przelewow z
    > karty kredytowej na wybrane rachunki, jak robia to Citi, Mille czy

    Żeby dokonać przelewu klient musi posiadać kartę. A jak już ją ma to
    zazwyczaj używa nie tylko do robienia przelewów, ale dokonuje też innych
    operacji. Np. mnie karta Citi służy do przelewów oraz do opłat za wszystko
    co jest związane z samochodem (paliwo, naprawy, ubezpieczenie).

    Na rynku mnóstwo jest kk, a przelewy z rachunku mogą być decydującym
    czynnikiem, że klient wybierze właśnie TĘ kartę, a nie z konkurencyjnego
    banku.

    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2007-07-17 21:58:15
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    RobertS <b...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Na rynku mnóstwo jest kk, a przelewy z rachunku mogą być decydującym
    > czynnikiem, że klient wybierze właśnie TĘ kartę, a nie z konkurencyjnego

    Mi sie wydaje, ze Citi moze jeszcze do tego miec umowy z wiekszymi dostawcami i w
    jakis sposob korzystac z tego, ze platnosci z karty wpadaja czesto na konto dostawcy
    grubo przed terminem platnosci faktury.
    Placacy z karty nie przejmuje sie terminem platnosci, bo to i tak niema wplywu (o
    ile jest w GP) na termin i kwote jego rozliczen za karte z bankiem.
    Splaca rachunek gdy go dostanie i ma spokoj.

    Przy duzej ilosci zdazen moga to byc wysokie kwoty zbiorce.

  • 9. Data: 2007-07-18 05:48:21
    Od: "Slavekk " <s...@N...gazeta.pl>

    > Dodaj, że tylko w przypadku przelewu na Twój rachunek w tym banku i tylko
    > poprzez serwis internetowy.

    ..czyli w przypadku pobrania sobie z KK pozyczki gotowkowej

    > W pozostałych przypadkach - rachunki za szeroko pojęte media - to
    transakcja
    > bezgotówkowa (płacisz prowizję 5 lub 3 zł)

    przy zalatwianiu przez telefon nic nie placisz (na razie)

    Slawek

  • 10. Data: 2007-07-19 07:27:19

    On 17 Lip, 23:58, "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > Splaca rachunek gdy go dostanie i ma spokoj.
    >
    > Przy duzej ilosci zdazen moga to byc wysokie kwoty zbiorce.

    Gdyby tak by o jak mówisz, to Citi za atwi by to poprzez zgod na
    obci enie karty p atno ciami. Tak robi to np. Cyfra+, wiat Ksi ki
    itp.