  • 1. Data: 2007-07-17 13:22:44
    Temat: Słowacja
    Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup>

    Hej
    Czy ktos moze mi doradzic, w ktorym slowackim banku najlepiej wyplacac
    gotowke z polskiego konta? z tego co wiem prowizje roznia sie.
    Czy jest jakis lepszy sposob na niewozenie gotowki zakupionej w polskim
    kantorze w kieszeni od wyplaty karta z bankomatu?
    Marx

  • 2. Data: 2007-07-17 21:59:07
    Temat: Re: Słowacja
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> napisał(a):
    > Hej
    > Czy ktos moze mi doradzic, w ktorym slowackim banku najlepiej wyplacac
    > gotowke z polskiego konta? z tego co wiem prowizje roznia sie.
    gotowke wyplacisz karta z bankomatu (inaczej sobie tego nie wyobrazam, no
    chyba ze travellers cheque), a wartosc prowizji zalezy od wydawcy karty
    platniczej = od polskiego banku, wybierz taki bank, ktory oferuje najnizsza
    prowizje za wyplate z zagranicznego banku, zazwyczaj jest to ok. 10 zl

    > Czy jest jakis lepszy sposob na niewozenie gotowki zakupionej w polskim
    > kantorze w kieszeni od wyplaty karta z bankomatu?
    > Marx

    raczej nie ma (z tych mniej skomplikowanych sposobow)

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-07-18 05:19:00
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Marx wrote:

> [...]
    > Czy jest jakis lepszy sposob na niewozenie gotowki zakupionej w polskim
    > kantorze w kieszeni od wyplaty karta z bankomatu?

    Zamiast wypłacać gotówkę z bankomatu lepiej spróbuj _płacić_ tą kartą -
    przelicznik wychodzi o niebo lepszy niż wymiana gotówki w jakimkolwiek
    banku czy kantorze i IMHO taniej niż wypłacanie z bankomatu w celu
    zapłacenia rachunku.

    PWZ

  • 4. Data: 2007-07-18 07:11:03
    Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup>

    Piotr Zawadzki pisze:

> [...]
    > przelicznik wychodzi o niebo lepszy niż wymiana gotówki w jakimkolwiek
    > banku czy kantorze i IMHO taniej niż wypłacanie z bankomatu w celu

    to wiem, ale niestety nie za wszystko sie da i gotowke miec trzeba
    Dzieki wszystkim za odpowiedzi
    Marx

  • 5. Data: 2007-07-18 08:11:39
    Temat: Re: S owacja
    Od: Quental <a...@g...com>

> [...]
    > Czy jest jakis lepszy sposob na niewozenie gotowki zakupionej w polskim
    > kantorze w kieszeni od wyplaty karta z bankomatu?

    Prowizja i kurs wymiany zaleza tylko od banku, ktorego masz karte. W
    danym kraju w dowolnym banku bedzie zawsze tak samo.
    Polski kantor i wyciaganie z bankomatu (wiekszych kwot jednorazowo
    przy stalej prowizji) to najlepsze sposoby uzyskania obcowalutowej
    gotowki.

    Pozdrowienia,

  • 6. Data: 2007-07-18 09:05:57
    Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup>

    RobertS pisze:
    > chyba ze travellers cheque), a wartosc prowizji zalezy od wydawcy karty
    > platniczej = od polskiego banku,
    no wiec przejrzalem interesujace mnie banki:

    mBank: 2% prowizja
    PKO BP: 3% (min 10zl) prowizja
    ING: 2,8% przewalutowanie(dotyczy Visa electron a mastercarda nie mam) +
    3% prowizja

    ING napisal o kosztach przewalutowania, pozostale banki nie. Czy mam
    rozumiec ze i tak zostana doliczone?
    Sytuacja wyglada nieciekawie bo w przypadku ING to zabieraja mi prawie 6%!
    Marx

  • 7. Data: 2007-07-18 14:07:15
    Od: "Telly Savalas" <t...@k...pl>

    "Marx" news:f7kl5m$6ov$1@news2.ipartners.pl

    [CIACH]

    Jeżeli potrzebujesz na gwałt gotóweczki na Słowacji to warto wykosztować się
    10 zł i wyciągnąć za pośrednictwem karty mBanku tyle słowackich koron ile
    nam w danej chwili potrzeba.

  • 8. Data: 2007-07-18 16:40:55
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Telly Savalas" <
> [...]
    > wykosztować się
    > 10 zł i wyciągnąć za pośrednictwem karty mBanku tyle słowackich

    zacytuję swoje porównanie sprzed ponad roku - dodałbym teoretyczne
    przeliczenie jakie zrobiłby mBank, ale go nie używam i nie widzę
    kursów na ich stronie
    ---
    Wypłacałem 19 stycznia 2006 r. z bankomatu na Słowacji jednakową
    kwotę 200 SKK pięcioma różnymi kartami i efekt był następujący:
    DB PBC - VE 20,72 PLN + prowizja 6,00 PLN
    PKOBP - VE Inteligo 20,83 PLN + prowizja 8,50 PLN
    ING BSK - Maestro 20,88 PLN + prowizja 3% 0,63 PLN
    Nordea - VE 21,10 PLN + prowizja 10,00 PLN
    Fortis - VE 21,80 PLN + bez prowizji

    Można sobie stąd wyliczyć przy jakich kwotach, która karta jest
    opłacalna

    Łączny koszt wypłacenia różnych kwot SKK z bankomatu 19.01.2006 r.
    kwota 200 SKK 1000 SKK
    3000 SKK
    VE DB PBC 26,72 PLN (3) 213,20 PLN (1) 627,60 PLN (1)
    VE Inteligo 29,33 PLN (4) 216,80 PLN (3) 633,40 PLN (2)
    Maestro ING 21,51 PLN (1) 215,06 PLN (2) 645,19 PLN (4)
    VE Nordea 31,10 PLN (5) 221,00 PLN (5) 643,00 PLN (3)
    VE Fortis 21,80 PLN (2) 218,00 PLN (4) 654,00 PLN (5)
    *** blad ***