  • 1. Data: 2011-06-25 21:29:09
    Temat: Prowizje i warunki zagranicznych kart visa/mc prepaid w Polsce
    Od: "Kamil Tkocz" <k...@g...pl>

    Cześć. Nie wiem czy ktoś z Was korzystał z takich wynalazków, ale ostatnio
    dostałem od kogoś rodziny ze Stanów Zjednoczonych tak zwaną kartę prezentową
    Visa. Karta jest płaska (niewypukła), jest do niej kod PIN, login i hasło.
    Można zasilać ją przelewem bankowym, wypłacać gotówkę z banokamtów i płacić tam
    gdzie jest terminal na PIN. Karta nie jest spersonalizowana. Nie ma na niej
    imienia i nazwiska, jest anonimowa, bo przy jej zakupie nie trzeba było podawać
    żadnych danych. Dowiedziałem się, że takie karty są popularne w USA, Kanadzie i
    Azji (znaczy Chiny, Japonia, Korea Płd itp.) bo dzięki nim można anonimowo i
    bezpiecznie robić zakupy.
    Czy ktoś wie jakie są warunki używania takich kart w Polsce, np. jaka prowizja
    przy wypłacie z bankomatu, ile kosztuje przelew z banku zasilający kartę (do
    banku zagranicznego) oraz czy nie ma problemów z płaceniem nią w sklepach?
    Kamil

  • 2. Data: 2011-06-25 23:09:34
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Kamil Tkocz" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Cześć. Nie wiem czy ktoś z Was korzystał z takich wynalazków, ale ostatnio
    > dostałem od kogoś rodziny ze Stanów Zjednoczonych tak zwaną kartę
    > prezentową
    > Visa.

    U nas tez takie sa - tzw. przedplacone (spersonalizowane lub nie)
    te drugie okreslane tez jako "prepaid"
    http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=17390304

    > Czy ktoś wie jakie są warunki używania takich kart w Polsce, np. jaka
    > prowizja
    > przy wypłacie z bankomatu,

    To zalezy od banku ktory ta karte wydal

    > ile kosztuje przelew z banku zasilający kartę (do banku zagranicznego)

    Przypuszczam ze tyle co kazdy inny przelew zagraniczny ;)
    sprawdz TOiP w swoim banku gdzie masz rachunek

    > oraz czy nie ma problemów z płaceniem nią w sklepach?
    Skoro to Visa to powinna byc akceptowana jak kazda inna Visa

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-06-26 00:52:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/25/2011 4:29 PM, Kamil Tkocz wrote:
> [...]
    > banku zagranicznego) oraz czy nie ma problemów z płaceniem nią w sklepach?

    super by bylo jakbys jeszcze napisal co to za karta, bo kazdy sobie
    rzepke skrobie. Jakis skan, nazwe lub cos takiego.
    Zwykle jest tak, ze pobieraja prowizje za wyplate, a na pewno za granica
    plus miesieczna opłate, wcale nie małą.

  • 4. Data: 2011-06-26 09:53:28
    Od: "f" <f...@c...gh>

> [...]
    > prowizja
    > przy wypłacie z bankomatu, ile kosztuje przelew z banku zasilający kartę

    Co to za karta ? Sprawdź jej regulamin na stronie banku wydawcy.
    Prawdpodobnie działa podobnie jak
    http://prepaid.bzwbk.pl/karty-walutowe/oplaty-i-prow
    izje.html
    http://www.ingbank.pl/indywidualni/karty/karty-przed
    placone/karta-maestro-przedplacona#tab=4

  • 5. Data: 2011-06-26 10:05:29
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "f" <f...@c...gh> wrote in message news:iu6vis$nio$1@news.onet.pl...

> [...]
    izje.html
    > http://www.ingbank.pl/indywidualni/karty/karty-przed
    placone/karta-maestro-przedplacona#tab=4

    Karte nie musi wydawac bank. W Polsce jak widze tylkko banki wydaja karty,
    jednak np. w UK sa to instytucje finansowe, z pewnoscia polaczone jakos z
    bankami ale nimi nie sa, wiec najlepiej sprawdzic na stronie wydawcy karty.