  • 11. Data: 2004-02-24 17:09:56
    Temat: Re: OT - ZUS
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "gornik" <g...@g...w.pl> napisał w wiadomości
    news:1lcm3054kpvbndkebkdleh9aadfba4ed42@4ax.com...
    > Osoba zwana "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisała:
    >
    > Nie zapominaj, że prowadząc DG nie masz wielu przywilejów pracownika - np.
    > urlopy,

    Alez urlop masz na takich samych zasdach jak pracownik - koszty urlopu w
    kosztach firmy...;-)
    ZUS powinien fundowac urlopy?

    --
    Pozdrowienia

  • 12. Data: 2004-02-24 18:39:02
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 24 Feb 2004 18:08:05 +0100, w <c1g0de$dtr$1@inews.gazeta.pl>, "Slawek Kos"
    <s...@p...com> napisał(-a):

    > Nie, nie uwazam by ten kto tak odpowiada byl zdrowy i normalny.

    To chyba musisz doczytać sobie przepisy, bo się dzieje.

    > Albo nie mowi prawdy (jesli tak to niech placi od 1200zl) albo mowi prawde i
    > powinien sie rozejrzec za posada konserwatora powierzchni plaskich bo na
    > swoim biznesie sie nie zna.

    Rozumiem, że np. jeśli ktoś dorabia sobie pisząc programy w czasie wolnym od
    nauki, to powinien to robić tylko i wyłącznie hurtowo. Jesteś uruodzonym
    Polakiem i posłem na Sejm RP.

    HAHAHA

  • 13. Data: 2004-02-24 18:41:18
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 24 Feb 2004 18:09:56 +0100, w <c1g0gt$ecd$1@inews.gazeta.pl>, "Slawek Kos"
    <s...@p...com> napisał(-a):

    > Użytkownik "gornik" <g...@g...w.pl> napisał w wiadomości

    > Alez urlop masz na takich samych zasdach jak pracownik - koszty urlopu w
    > kosztach firmy...;-)
    > ZUS powinien fundowac urlopy?

    I odprawy ma na takich samych zasadach, zasiłek dla bezrobotnych, itp itd, a
    potem się obudziłeś zlany potem w ławie sejmowej ;).

  • 14. Data: 2004-02-24 19:59:31
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    <s...@p...com> napisał(-a):

    > To chyba musisz doczytać sobie przepisy, bo się dzieje.

    Jakie przepisy? Ja mowie ze delikwent jest zdrowy inaczej...

    > Rozumiem, że np. jeśli ktoś dorabia sobie pisząc programy w czasie wolnym
    od
    > nauki, to powinien to robić tylko i wyłącznie hurtowo.

    Dobrze wiesz, ze ktos kto sie uczy i dorabia nie ponosi takich oplat o
    jakich mowa w tym watku. Ale fakty ci nie przeszkadzaja...

    > Jesteś uruodzonym
    > Polakiem i posłem na Sejm RP.

    Ooo, argumenty sie skonczyly, zaczely wycieczki osobiste.
    Temu panu juz dziekujemy...
    U mnie EOT

    --
    Pozdrowienia

  • 15. Data: 2004-02-24 22:11:34
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    Tue, 24 Feb 2004 18:08:05 +0100, na pl.biznes.banki, Slawek Kos w
    wiadomości <news:c1g0de$dtr$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > swoim biznesie sie nie zna. I koniecznosc oplacania skladek od 1200zl moze
    > taka decyzje przyspieszyc wiec jest znowu uzasadniona...;-)

    I właśnie dzięki takiemu sposobowi myślenia mamy 20-procentowe
    bezrobocie z dużymi szansami na jego dalszy wzrost, a także najwyższy na
    świecie odsetek rencistów.
    A wracając do pomysłu podniesienia podstawy ubezpieczenia, to kojarzy mi
    się to jednoznacznie z systemem argentyńskim, tyle tylko, że w
    dziedzinie ubezpieczeń społecznych. Bo jeśli ktoś płaci wyższą składkę,
    to będzie mu sie należała także wyższa emerytura - ale o tym autorzy
    projektu już nic nie wspominają. Dla nich liczy się tylko kasa w chwili
    obecnej, a skąd za 10 lat weźmie forsę na emerytury następny rząd, to im
    już całkowicie jest obojętne - to już nie będzie ich problem.

    > robi
    >
    > VAT odprowadza do US a od choroby mozna sie ubezpieczyc.
    > Jeszcze jakies porady potrzebne?

    Proponuję, żebyś najpierw spróbował prowadzenia DG, a potem na sobie
    samym wypróbował te rady.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 16. Data: 2004-02-24 23:18:08
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:14l7iam8qc2bl.dlg@krak.eu.org...

    > I właśnie dzięki takiemu sposobowi myślenia mamy 20-procentowe
    > bezrobocie z dużymi szansami na jego dalszy wzrost, a także najwyższy na
    > świecie odsetek rencistów.

    O kurcze, az tak narozrabialem?
    Ostatnio troche wypilem, ale zeby az tak...;-)

> [...]
    > obecnej, a skąd za 10 lat weźmie forsę na emerytury następny rząd, to im
    > już całkowicie jest obojętne - to już nie będzie ich problem.

    I wlasnie dzieki takiemu mysleniu....;-)
    Trafiles jak kula w plot.
    Zapomniales, ze dzisiejsze skladki na emeryture sa odkladane na kontach
    indywidualnych i rzadowi nic do nich.

    Rady zachowaj dla siebie.
    Prowadze DG od 13 lat.

    --
    Pozdrowienia

  • 17. Data: 2004-02-25 00:32:27
    Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.reply-to.pl>

    Radosław Popławski napisał(a):

> [...]
    Twoja sprawa :) >
    Chyba bezpłatny :).

    A pracownik niby jaki ma? Przymusowy i bezpłatny. Nazywanie go płatnym
    to tylko kwestia interprtacji [1].

    Weźmy pracownika, który rocznie z wszystkimi dodatkami zarabia X złotych.
    Rok ma 365 dni, minus soboty (52), niedziele (52), swieta (9) i urlop
    (26) daje plus minus 226 dni roboczych.
    Czyli za pracę przez 226 dni pracownik otrzymuje wynagrodzenie X zł.
    Zatem za dzien pracy otrzymuje X/226 zł.

    No to teraz weżmy osobę prowadzacą działalność gospodarczą (OPDG),
    która ma identyczne dochody za kazdy dzien swojej pracy - X/226 zł.
    Pracując dokładnie tyle samo dni co pracownik otrzyma ... dokładnie
    takie same dochody. A przypomnijmy, ze uwzględnilismy czas urlopu!

    Zatem dla obu urlop jest bezpłatny.

    Róznice jednak występują.
    Pracownk nie może zwiekszyć liczby dni pracy, a tym samym zwiekszyć
    swój dochód. OPDG takie prawo ma.
    Dalej idąc, urlop dla OPDG (rozumiany jako czas pracy taki sam jak dla
    pracownika) nie musi oznaczać zerowych dochodów - jeśli zatrudnia kogoś
    firma może dalej funkcjonować.

    > HAHHAHAHAH HAHAHA HH AHAHH AHAHAH HA HAH AHHA H HA

    Co Cię śmieszy? Wizja płacenia składek, kiedy nie musisz?

    [1] Gratis przepis na wygrane wybory ("Podwyzka pensji!",
    "Obniżka podatku!" - powinno wystarczyć) bez zmian dla budżetu:

    Zwiększamy pensje (ubruttawiamy) o część składki ZUS jaką płaci pracodawca.
    W zamian zwiekszamy procentową wysokośc składki.
    Podwyzka jest? Jest. Zmian finansowych nie ma.
    Teraz "obnizka" podatku. Procentowo mniejszy, ale bez odliczania składek
    na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. I znów bilans na zero.

    Szczegóły obliczę za posadę w Radzie Nadzorczej :)

    --
    Artur Fortuna

  • 18. Data: 2004-02-25 13:53:18
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 24 Feb 2004 20:59:31 +0100, w <c1gaes$rdv$1@inews.gazeta.pl>, "Slawek Kos"
    <s...@p...com> napisał(-a):

    > 100zł/m-c,

    > Jakie przepisy? Ja mowie ze delikwent jest zdrowy inaczej...

    Dlaczego? Bo? Uzasadnienie?

    > prawde i

    > od
    >
    > Dobrze wiesz, ze ktos kto sie uczy i dorabia nie ponosi takich oplat o
    > jakich mowa w tym watku. Ale fakty ci nie przeszkadzaja...

    Tak, mają jakoś ulgę. Opowiedz nam o tym fascynującym wydarzeniu, które mnie
    umknęło...

    > Ooo, argumenty sie skonczyly, zaczely wycieczki osobiste.
    > Temu panu juz dziekujemy...
    > U mnie EOT

    Ooo, obraziło sie... Myślę, że tak zbytnio się hamujesz. Przedsiębiorca
    najlepiej jakby z góry wiedział ile zarobi. A jak nie zrobi planu, to kulka w
    łeb i do piachu --> po co nam taki "zdrowy inaczej przedsiębiorca-nieudacznik".

  • 19. Data: 2004-02-25 13:54:58
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 24 Feb 2004 23:11:34 +0100, w <1...@k...eu.org>, "Krzysztof
    K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał(-a):

    > I właśnie dzięki takiemu sposobowi myślenia mamy 20-procentowe
    > bezrobocie z dużymi szansami na jego dalszy wzrost, a także najwyższy na
    > świecie odsetek rencistów.

    Dlatego twiedzę, że kol Kos urodził się we właściwym kraju (dla niego rzecz
    jasna).

    > projektu już nic nie wspominają. Dla nich liczy się tylko kasa w chwili
    > obecnej, a skąd za 10 lat weźmie forsę na emerytury następny rząd, to im
    > już całkowicie jest obojętne - to już nie będzie ich problem.

    Tak, na pewno te emerytury będą z tego powodu bardzo duże ;).
    Ale faktem jest, że _trochę_ wzrosną.

    :)

  • 20. Data: 2004-02-25 13:55:48
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 25 Feb 2004 00:18:08 +0100, w <c1gm3a$h19$1@inews.gazeta.pl>, "Slawek Kos"
    <s...@p...com> napisał(-a):

    > Zapomniales, ze dzisiejsze skladki na emeryture sa odkladane na kontach
    > indywidualnych i rzadowi nic do nich.

    HAHAHAHAH, ile % jest z tego odkładanych, wiesz? Doszło już do 10%?